eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Zmiana Tablicy rejestracyjnej - czyli dla chcącego nic trudnego
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Zmiana Tablicy rejestracyjnej - czyli dla chcącego nic trudnego

Dzisiaj pokażę wam jak zmienić tablice rejestracyjna w grach:
* cała seria 18WoS
* Euro Truck Simulator
* German Truck Simulator
* UK Truck Simulator
* Scania Truck Driving Simulator
* Euro Truck Simulator 2

ZaczynajmyWykrzyknik

1. Przed rozpoczęciem pracy należy przygotować:
* Archiwizer (np. Winrar, 7zip itp).
* Darmowy program obsługujący pliki .dds (Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.)
* Czcionkę do tablic rejestracyjnych http://sharemods.com/dxenvkbo6slm/arklas.zip.html
* Program do obróbki grafiki (w przypadku tablic wystarczy systemowy paint).
* wzór naklejki kontrolnej dostępny poniżej:
Image
* Można także wykorzystać szablon:
- wz. 2000 (lata 2000/2006)
Image
- wz. 2006 (lata 2006/2013)
Image

2. Otwieramy za pomocą archiwizera plik z końcówką .scs i wchodzimy w foldery: vechicle/truck/nazwa pojazdu.

Image

3. Odszukujemy pliku .dds zawierającego tablicę rejestracyjną (nazwa może być różna) używając programu DXT Bmp do podglądu tekstury.
W moim przypadku jest to plik lights_lod0.dds

Image

4. Jeżeli znaleźliśmy już odpowiedni plik musimy skonwertować teksturę do formatu .bmp poprzez kliknięcie file/save as/24 bit BMP Images. W okienku które się pojawi odszukujemy pulpit i klikamy zapisz.

Image
Image

5. Następnym krokiem jest export "Alpha Channel" (jeżeli textura go posiada). W tym celu należy kliknąć na małą ikonkę folderu ze strzałką skierowaną w dół oraz w okienku które się pojawi wybrać pulpit, podać nazwę (obojętnie jaka) i kliknąć zapisz.

Image

6. Tak na pulpicie powstały nam dwa obrazki z których ten z teksturą tablicy otwieramy za pomocą painta i zmieniamy tablice na taką jaką chcemy (obsługi painta nie muszę chyba tłumaczyć) i zapisujemy obraz.

Image

7. Nowo utworzony obraz (ze zmienioną tablicą) otwieramy za pomocą DTX Bmp oraz wgrywamy obraz "Alpha Channel" za pomocą ikony folderu ze strzałką skierowaną ku górze, w pierwszym okienku które się pojawi klikamy OK a w drugim wybieramy obraz (ten którego nie edytowaliśmy).

Image

8. Teraz zapisujemy texture wybierając: file/save as/dds Texture. W okienku które się pojawi wybieramy zapisz jako typ DDS DX5 i klikamy zapisz.

Image

9. Gotową texturę wystarczy wrzucić do folderu vehicle/truck/nazwa trucka (tam gdzie była).

10. Ważne jest aby podczas wrzucania wybrać metodę kompresji na "bez kompresji.

Image

11. Plik .scs wrzucamy do folderu mod i cieszymy się nową tablicą w grze.

(Fotkę z gry wrzucę w najbliższym czasie)

Pamiętajcie aby za każdym razem modyfikując pliki .scs zrobić sobie ich kopię zapasową aby w razie jakiegoś błędu przy edycji nie utracić modu.

Czas zmiany tablicy to 10 - 15 minut.

Autor Poradnika: Michal_Z_gno

Zakaz kopiowania bez zgody autora.
Dość przejrzysty poradnmik Big Grin

No i widzę rejkę tzn moje ukochane rodzinne miasto PWR Big Grin Dokładnie Września oraz Pyzdry(tutaj na wakajcje zajdżam Big Grin)

.:KOWALSKI:.

Dobry przejrzysty poradnik chyba najbardziej zrozumiały

Śliwka

Dobry poradnik, dzięki michaś Image
Dobry poradnik, dzięki
Dobry poradnik! Dziękuję, teraz wiem jak zmienić tablicę.
Minus jest taki że nie mogę znaleźć pliku z tablicą...
(17/07/2016 01:25 PM)flondi napisał(a): [ -> ]Minus jest taki że nie mogę znaleźć pliku z tablicą...

patrzyłeś wszystkie tekstury??
(17/07/2016 03:04 PM)FKS Stal Mielec napisał(a): [ -> ]
(17/07/2016 01:25 PM)flondi napisał(a): [ -> ]Minus jest taki że nie mogę znaleźć pliku z tablicą...

patrzyłeś wszystkie tekstury??

Tak, nie ma mojej tablicy. Też mam ruską ale w teksturach jest tylko francuska, jak ją podmieniam to nic się nie zmienia Wink

arus10

Możnaby odnowić link do czcionki?
Stron: 1 2 3
Przekierowanie