05/03/2013, 01:11 PM
Konwertowanie z pojazdu GTS/ETS
1. Potrzebne programy:
* Archiwizer (np. WinRar, 7zip)
* Notatnik
2. Konwert zaczynamy od rozpakowania pliku plku .scs (z pojazdem do GTS-a).
Ważne wypakowujemy tylko folder vehicle.
3. Otwieramy plik base.scs (główny folder z zainstalowanym ETS-em), wchodzimy w vehicle\truck\definition i kopiujemy na pulpit plik definicji ciężarówki jaką ma podmieniać nasz pojazd.
W moim przypadku to Scania klasy A wiec kopiuje plik o nazwie scania_rcab_a.sii
4. Otwieramy pliki definicji (.sii) w modzie do GTS-a i skopiowanym przez nas pliku definicji z base.scs za pomocą notatnika i zmieniamy ścieżki do modelu i kół (na takie jak są w definicji z GTS).
Na przykład:
* Ścieżki do modelu trucka:
model: "/vehicle/truck/scania_rcab/truck.pmd"
na
model: "/vehicle/truck/scania124/truck.pmd"
collision: "/vehicle/truck/scania_rcab/truck.pmc"
na
collision: "/vehicle/truck/scania124/truck.pmc"
* Ścieżki do kół
fwheel_model: "/vehicle/wheel/steel/front.pmd"
rwheel_model: "/vehicle/wheel/steel/rear.pmd"
na
fwheel_model:"/vehicle/wheel/protoven/steelf2/wheel.pmd"
rwheel_model:"/vehicle/wheel/protoven/steelr1/wheel.pmd"
5. Zapisujemy wyedytowany plik .sii poprzez plik\zapisz jako i w okienku które nam się pojawi wybieramy opcje wszystkie pliki.
6. Plik .sii kopiujemy do folderu definition pamiętając aby uprzednio usunąć wszelkie definicje z GTS-a
7. Teraz za pomocą WinRar-a tworzymy archiwum z folderemi z modelem i definicjami wybierając:
* Format archiwum jako .zip
* Metode kompresji na bez kompresji
* Zmieniając końcówkę .zip na .scs
8. Wrzucamy nasz pojazd do folderu mod i cieszymy się z gry.
Poradnik dotyczy tylko prostego konwertowania pojazdu nie zawierającego interioru, dźwięków, fizyki jazdy itp.
Ps. Poradnik napisany dla osób znających podstawy edycji definicji oraz podstawy tworzenia modyfikacji.
Jeżeli ktoś nie nie zna podstaw to lepiej niech się nie bierze za konwertowanie ponieważ się tylko zniechęci do gry.
Autor: Michal_Z_gno
Zakaz kopiowania bez zgody autora.