eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Technologia BlueTec
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

Minimus123

Teraz trochę o technologii tak jak radził przemek_1992.

BluTec Technologia SCR dla silników wysokoprężnych.

Jest tylko jedno ekonomiczne rozwiązanie, pozwalające dziś przygotować się do spełnienia norm emisji spalin, które będą obowiązywać w przyszłości: BlueTec®-technologia SCR Mercedes-Benz dla silników wysokoprężnych zgodna z Euro 4 i Euro 5.

Ustawodawstwo:

Image

Nowe normy emisji spalin
Od roku 1990 Unia Europejska wymaga stałego obniżania emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Wprowadzona właśnie norma Euro 4 zastąpiła starą normę emisji spalin Euro 3. Już w roku 2009, wraz z wejściem w życie normy Euro 5, dozwolone wartości graniczne zostaną ponownie drastycznie obniżone.

Nowe rozwiązania

Image

Wymagań obecnie obowiązującej normy nie uda się spełnić wyłącznie poprzez udoskonalenie samego silnika. Dlatego Mercedes-Benz wcześnie zdecydował się na wprowadzenie przyszłościowego rozwiązania, jakim jest technologia końcowej obróbki spalin BlueTec®, oparta na selektywnej redukcji katalitycznej (Selective Catalytic Reduction – SCR). Umożliwi ona ekonomiczne i bezpieczne spełnienie zarówno wymagań normy Euro 4, jak również normy Euro 5, która zacznie obowiązywać w roku 2009.

10 Powodów do ekspolatacji BluTec:

Image

1. Kilkadziesiąt tysięcy klientów już zdecydowało
Dziękujemy naszym klientom za zaufanie do naszej marki i zapewniamy Państwa, że wybierając BlueTec®, wybrali Państwo technologię wiodącą zarówno dziś, jak i w przyszłości.

2. Wszyscy producenci stosują technologię SCR
Wymagania normy Euro 4 można spełnić za pomocą innych rozwiązań technicznych. Natomiast w odniesieniu do normy Euro 5 wszyscy producenci są dziś zgodni. Tylko selektywna redukcja katalityczna (SCR – Selective Catalytic Reduction) umożliwia spełnienie ostrzejszych wymagań normy Euro 5, dając jednocześnie cały szereg korzyści.

3. Ładowność a korzyści w konkurencji rynkowej
Koszty dodatkowych komponentów oraz związany z ich montażem, uwarunkowany technicznie wzrost masy pojazdu są niewielkie. Jedyne zasadnicze zmiany związane z montażem technologii BlueTec®, to dodatkowy zbiornik płynu BlueTec® i powiększone tłumiki.

4. Optymalne i czyste spalanie paliwa
Praktyka stosowania technologii AGR wykazała, że gorsze spalanie skutkuje wyraźnym wzrostem zużycia paliwa. Optymalizacja procesu spalania z podwyższonym ciśnieniem zapłonu i wtrysku daje w rezultacie ekstremalnie niski poziom emisji cząsteczek stałych i jednocześnie pozwala zredukować zużycie paliwa nawet o 6%.

5. Długoterminowe zmniejszenie kosztów tylko z BlueTec®
Już dziś opłaca się myśleć o normie Euro 5, która zacznie obowiązywać w roku 2009. I opłaca się działać. Ten, kto dziś podejmie odpowiednie decyzje, zostanie nagrodzony: od października 2006 poprzez korzystniejsze taryfy opłat drogowych, a później poprzez wyraźnie wyższą wartość pojazdu przy odsprzedaży. Ciężarówka wyposażona w BlueTec® przyniesie ponadto oszczędności oleju napędowego – na każdym kilometrze przejechanym autostradą lub szosą.
6. Odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi pojazdów z BlueTec®
Duże odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi opłacają się i są najlepszym potwierdzeniem nowoczesności technologii zastosowanej w samochodzie ciężarowym. BlueTec® w dalszym ciągu gwarantuje Państwu duże odstępy między przeglądami technicznymi (zależnie od konfiguracji nawet 150 000 km), a tym samym mniej przestojów.

7. BlueTec® pozwala stosować dowolny olej silnikowy i paliwo
W pojeździe wyposażonym w technologię BlueTec® mogą Państwo w dalszym ciągu stosować wybrany przez siebie olej napędowy oraz dostępne w handlu mineralne oleje silnikowe. Technologia BlueTec® nie wprowadza żadnych ograniczeń w zakresie jakości oleju napędowego i oleju silnikowego.

8. Pokładowy układ diagnostyczny dostępny już dziś
Ciężarówki z technologią BlueTec® już dziś wyposażone są w pokładowy układ diagnostyczny, który monitoruje wszystkie procesy zachodzące w ramach BlueTec®. Dzięki temu mogą być Państwo zawsze pewni, że Państwa samochód ciężarowy przez cały czas spełnia wymagania normy Euro 4 lub Euro 5.

9. Szeroka paleta silników z technologią BlueTec® w ofercie
Marka Mercedes-Benz już tradycyjnie bardzo wcześnie wprowadza na rynek innowacje, zapewniając jednocześnie jak największe korzyści klientom. Również teraz oferujemy technologię BlueTec® wraz z silnikami dostępnymi dodatkowo w dwóch nowych klasach mocy. Otrzymają więc Państwo silnik o mocy od 120 do 600 KM, dokładnie dostosowany do przewidywanego rodzaju eksploatacji.

10. Płyn AdBlue jest wszędzie dostępny
Aktualnie ponad 4000 punktów w całej Europie sprzedaje płyn AdBlue. Sieć stacji paliw z dystrybutorami płynu jest sukcesywnie rozbudowywana. Ponadto w każdym punkcie serwisowym samochodów ciężarowych Mercedes-Benz dostępne są 10-litrowe pojemniki z płynem. Mają też Państwo możliwość ekonomicznego tankowania płynu na terenie swojej firmy – oferujemy różne rozwiązania: od 100-litrowych beczek po profesjonalne stacje tankowania płynu dla całej floty.

Podsumowanie:

Image


W porównaniu z innymi rozwiązaniami Euro 4, BlueTec® pozwoli Państwu, przy przebiegu 600 000 km, zaoszczędzić w ciągu czterech lat nawet 9600 Euro na kosztach paliwa, a w Niemczech dodatkowo do 4800 Euro na mycie. Jak Państwo widzą, inwestycja w BlueTec® zawsze się opłaca.

Technika:

Image

Mniej tlenków azotu, mniej cząsteczek stałych, mniejsze zużycie paliwa – umożliwia to technologia BlueTec®, bazująca na czterech elementach: zmodyfikowanym silniku, płynie AdBlue, katalizatorze SCR oraz pokładowym układzie diagnostycznym.

Korzyści:

Image

Korzyści zapewniane przez państwo
W związku z wymogiem Unii Europejskiej coraz większego ograniczania emisji szkodliwych substancji do atmosfery, w wielu miastach Europy trwa dyskusja na temat drobnego pyłu oraz wprowadzenia w miastach zakazów jazdy dla pojazdów nieoznaczonych jako niskoemisyjne. Ponadto w Niemczech rozważa się pobieranie uzależnionych od poziomu emisji opłat nie tylko na autostradach, ale dodatkowo również na drogach krajowych.


Image

BlueTec® w tak dużym stopniu przyczynia się do obniżenia emisji, że można zmniejszyć opłaty drogowe i uniknąć zakazów jazdy. Użytkownicy BlueTec® zyskują również inne korzyści o realnej wartości: w wielu krajach mogą liczyć na ulgi podatkowe i wiele europejskich gmin przyznaje im dodatkowe punkty w procedurach przetargowych.

Korzyści w codziennej eksploatacji
W transporcie dalekobieżnym koszty paliwa stanowią lwią część kosztów eksploatacji pojazdu. Także tutaj BlueTec® potrafi zdziałać nadzwyczajne rzeczy. Zmodyfikowane silniki spalają paliwo w optymalny sposób, dzięki czemu udało się osiągnąć dużo korzystniejsze wartości jego zużycia. Zależnie od wariantu silnika, wzrosła też moc tych jednostek. Również pod względem częstotliwości przeprowadzania czynności konserwacyjnych technologia BlueTec® jest doskonała – wytrzymała w działaniu i nie wymagająca wielu czynności konserwacyjnych. Montowane w nowym Actrosie silniki zachwycają większą siłą napędową i sprawnością oraz dają do 6% oszczędności paliwa.

Korzyści przy odsprzedaży pojazdu
Ustawodawstwo europejskie staje się coraz bardziej jednolite. Dzięki temu popyt na pojazdy użytkowe, spełniające wymagania nowych norm Euro, może znacząco wzrosnąć. Inwestując dziś w BlueTec®, inwestują więc Państwo w technologię, która opłaci się również w perspektywie kilku lat, przy odsprzedaży pojazdu.

Technologia AdBlue

Image

Technologia BlueTec® wymaga stosowania substancji dodatkowej AdBlue. AdBlue jest wodnym, nietrującym i bezwonnym roztworem, przewożonym w oddzielnym zbiorniku. Tankuje się go (podobnie jak olej napędowy) z dystrybutora. Bezproblemowa eksploatacja płynu jest możliwa dzięki temu, że już w tej chwili wiele stacji paliw wyposażonych jest w dystrybutory AdBlue. Ciągle pojawiają się nowe. Praktyczną i tanią alternatywą jest montaż dystrybutora na terenie własnej firmy.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

przemek_1992

No to mi się podoba... Dzięki za wysłuchanie mojej prośby. Tylko staraj się trochę edytować tekst np: pogrubiaj to co ważne i tak dalej. Powinna być na forum funkcja PODZIĘKUJ. Pozdro przemek_1992.

PS. Jeżeli obrazek jest dosyć mały nie jest wielki to daj linki ze zdjęciami w tagach Image.

Minimus123

Małe pytanko do ciebie: Jak to się robi bo ja nie jestem obeznany w takich sprawach Wink

przemek_1992

Czyli np masz llink do zdjęcia: ww.w.zdjęsssssciddde.pl
to robisz coś takiego Image

Minimus123

Dzięki dałbym ci punkt reputacji ale już się nie da Wink
Przekierowanie