eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Jak dopisać nowy model do ME ETS1/GTS/ETS2
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jest to mini poradnik pokazujący jak prawidłowo dopisać nowy model do mapki.


Zacznijmy od początku czy co będzie potrzebne:
- archiwizer (winrar lub darmowy 7zip)
- systemowy notatnik
- model który chcemy dopisać (u mnie to będzie auto strażackie).

Jeżeli mamy już przygotowane wszystko możemy zabierać się do pracy.

1. Na początek mamy jakieś tam pliki modelu auta i potrzebujemy definicję w której dopiszemy model i tu są dwie możliwości:

- Jeżeli jest to standardowa mapka musimy wyciągnąć plik model.sii z folderu base.scs (główny katalog z grą). Aby nie szukać bo całym base.scs to powiem, że plik znajduję się w def/world/ model.sii

Image

Plik kopiujemy zachowując oryginalną ścieżkę do niego (tworzymy foldey na pulpicie def a w nim world) i do tego world dajemy plik model.sii

- Jeżeli edytujemy jakąś pobraną mapkę to plik model.sii będzie w plikach .scs od mapki (więc go kopiujemy zachowując ścieżkę jak w pierwszym przypadku)

Image

2. Jeżeli mamy przygotowaną definicję możemy zabrać się za model i jego dopisanie.

2.1 Model składa się z plików .dds, mat. .pmg itp. (ale mniejsza z tym)

Image

Otwieramy jeden z plików (nie ma znaczenia który to będzie) .tobj za pomocą notatnika i mamy tam podaną jakąś tam ścieżkę.

Image

W moim przypadku to /model/moq/feuerwehr/blau.dds (końcówka blau.dds jest nam nie potrzebna) i dzięki temu wiemy gdzie ma znaleźć się nasz model aby wszystko działało jak należy (oczywiście tworzymy te foldery i wrzucamy tam pliki modelu)

2.2 Czas dopisać nasz model aby był widoczny w ME. Aby to zrobić należy otworzyć przygotowany wcześniej plik model.sii i doposać na końcu (przed ostatnią klamrą) nasz model:


Czyli dodać:
model_def : model.1112 {
model_desc: "/model/moq/feuerwehr/feuerwehr.pmd"
distance_type: 2
}
I tu należy podać:
- model_def : model.1112 { (numer modelu musi być kolejna czyli jak poprzedni model był 1111 to nasz jest 1112
- model_desc: "/model/moq/feuerwehr/feuerwehr.pmd" (ścieżka do pliku .pmg z naszym modelem)

Image

Po dopisaniu modelu zapisujemy plik.

3. Całość (foldery z modelem i definicją) pakujemy (zachowując ścieżki) do winrarem i wybieramy metodę kompresji na "bez kompresji", format archiwum na ZIP i zmieniamy rozszerzenie na .scs

Image

Ważne jeżeli jest to niestandardowa mapka z gry należy dodać przed nazwą pliku .scs wartość zzzZZZzzz_ co ustawi pierwszeństwo wczytywania przez grę naszego .scs-a

4. Jeżeli wszystko zrobiliśmy prawidłowo model będzie w ME i będzie można ustawić go na mapce.
Jak ustawić model nie będę tu pisał bo to nie ten temat poradnika Tongue

Image

Wszelkie pytania co do poradnika można kierować na PW a ja zawsze postaram się pomóc Wykrzyknik

Autor poradnika: Michal_Z_gno
Poradnik napisany tylko i wyłącznie dla eTrucks.pl i obowiązuje zakaz rozpowszechniania w całości bądź części Wykrzyknik


Ps. W ETS2 jest troszkę inaczej bo plik model.sii jest w pliku def.scs w folderze z grą ale zasada edycji jest ogólnie taka sama
Świetny poradnik Michał,dzięki Wykrzyknik
na 1.24 nie działa wszystko zrobiłem tak jak napisałeś
w ME nie mam dodanego modelu
Wszystko działa na tej samej zasadzie.
Poradnik jest z 2013 roku, więc chyba jeszcze przed wprowadzeniem możliwości dodania własnej, swojej definicji modeli.
(nie dopisujemy modelu do oryginalnego pliku model.sii tylko tworzymy własny z prefixem np. model.prefix.sii )

Plik definicji ma być umieszczony w def/world/ i tak ma być spakowane.
Skoro nie masz modelu dostępnego znaczy ze coś zrobiłeś źle.

p.s.
Poradnik nie porusza ważnej kwestii umieszczenia samego modelu i odpowiedniej ścieżki ktora ma być taka sama już w samej definicji.
Ponadto plik definicji chyba powinien być zapisywany w kodowaniu UTF-8
w definicji dopisałem SiiUnit dałem te klamry, w wyszukiwarce pojawiły sie nazwy modeli ale bez ich podglądu gdy chce je ustawić to wywala mnie z gry
EDiT: dopisanie zzzZZZzzz_ tez nie pomaga
Daj lepiej zdjęcie, jak Ty przypisałeś model.
Dopisałem juz później do posta wyżej - sprawdź dokładnie gdzie umieściłeś model i jaką ma ścieżkę folderów - taka dokładnie ścieżka do modelu powinna być w definicj.
miałem zmienione nazwy folderów nie wiem kiedy to sie stało, tera znaki są w ME tylko ze bez tekstur są całe czerwone
EDiT: zgubiłem gdzieś cały folder z teksturami :E zara go znajde i dodam do archiwum
dzięki za pomoc wszystkie działają
Przekierowanie