Marcin D
13/10/2013, 11:13 AM
Przedstawie wam auto które powstało dla wojska(Bundeswehry) a potem trafiło do cywila i do dziś jest klasą samą w sobie.
Auto zostało zaprojektowane w kooperacji Mercedesa i Austriackiego Steyr-Puch(Dlatego występuje jako Steyr-Puch G,Mercedes G i Puch G).
Na rynku wtórnym można także znaleźć wojskową wersje tego auta z 24 voltową instalacją elektryczną i znanym z beczki silnikiem 2.4D tutaj troszke osłabionym.
Autko wojskowe znamy pod nazwą Mercedes Wolf lub Steyr-Puch Wolf.
Auto zostało wprowadzone jako Mercedes G w 1979 roku i oferowało znakomite własności terenowe(do dzisiaj jest wyznacznikiem w tej klasie). Posiada 3 blokady mechanizmów różnicowych(przedniego mostu,reduktora,tylnego mostu).
Od początku produkcji nosił wewnętrzną nazwe W460.Od 1989 roku wprowadzono bardziej luksusową wersje W463 która jest produkowana do dzisiaj.
Natomiast w 1991 roku typoszereg W460 został zastąpiony modelem o nazwie W461.
Od 2003 roku produkuje sie Mercedesa (początkowo tylko dla wojska-teraz można go kupić w salonie pod nazwą G 320cdi Proffesional) fabryczną hybryde,czyli nadwozie W463 osadzone na ramie z W461 ze stałym napędem 4x4 i mocno ograniczoną elektroniką.
Ceny nawet starych "Gelend" przekraczają 10 tysięcy zł (ok 13 tysi kosztuje egzemplarz z 1982 roku),zaś nowe startują od ok 350tysi...
Najbardziej cenione są jednak modele W460 i W461 ponieważ nie ma w nich zbędnych luksusów które by je w terenie ograniczały.
Przedstawie wam filmik z krótką "Gelą" z silnikiem 2.9TD (G 290 Turbodiesel). Autko nie jest mocno przerobione ale i tak deklasuje inne auta.
Nazwa auta wzięła sie od niemieckiego słowa "Gelandewagen" co oznacza po prostu auto terenowe
Auto zostało zaprojektowane w kooperacji Mercedesa i Austriackiego Steyr-Puch(Dlatego występuje jako Steyr-Puch G,Mercedes G i Puch G).
Na rynku wtórnym można także znaleźć wojskową wersje tego auta z 24 voltową instalacją elektryczną i znanym z beczki silnikiem 2.4D tutaj troszke osłabionym.
Autko wojskowe znamy pod nazwą Mercedes Wolf lub Steyr-Puch Wolf.
Auto zostało wprowadzone jako Mercedes G w 1979 roku i oferowało znakomite własności terenowe(do dzisiaj jest wyznacznikiem w tej klasie). Posiada 3 blokady mechanizmów różnicowych(przedniego mostu,reduktora,tylnego mostu).
Od początku produkcji nosił wewnętrzną nazwe W460.Od 1989 roku wprowadzono bardziej luksusową wersje W463 która jest produkowana do dzisiaj.
Natomiast w 1991 roku typoszereg W460 został zastąpiony modelem o nazwie W461.
Od 2003 roku produkuje sie Mercedesa (początkowo tylko dla wojska-teraz można go kupić w salonie pod nazwą G 320cdi Proffesional) fabryczną hybryde,czyli nadwozie W463 osadzone na ramie z W461 ze stałym napędem 4x4 i mocno ograniczoną elektroniką.
Ceny nawet starych "Gelend" przekraczają 10 tysięcy zł (ok 13 tysi kosztuje egzemplarz z 1982 roku),zaś nowe startują od ok 350tysi...
Najbardziej cenione są jednak modele W460 i W461 ponieważ nie ma w nich zbędnych luksusów które by je w terenie ograniczały.
Przedstawie wam filmik z krótką "Gelą" z silnikiem 2.9TD (G 290 Turbodiesel). Autko nie jest mocno przerobione ale i tak deklasuje inne auta.
Nazwa auta wzięła sie od niemieckiego słowa "Gelandewagen" co oznacza po prostu auto terenowe