eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Jaki dysk?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

CzesieK_BS

Witam. Będę wymieniał dysk komputera i chciałbym się dowiedzieć jaki jest lepszy hybrydowy czy magnetyczny? Cena i model nie gra roli, po prostu chcę wiedzieć co kto czego używa i jak jest zadowolonyn

SztywnyFred

Kup SSD, jest droższy no ale efekty widać. U wujka na laptopie system sie ładuje mniej niż 5 sekund Smile

Śliwka

Popieram bierz SSD

CzesieK_BS

Okej. A czy na ten dysk zainstaluje się wszystko jak na magmetyczny? Może być tylko ssd w składzie?

Śliwka

SSD montujesz chyba jako osobny dysk ale nie jestem pewny.

CzesieK_BS

Jest to ważne dla mnie ponieważ mogę zostawić dysk 500GB HDD i dołożyć 2TB SSD ale jeżeli sam dysk SSD bez innych da radę i wszystko będzie działać to wolę SSD bo jak mówicie jest szybszy.

Śliwka

SztywnyFred

Da ssd podłączyć chyba jako jeden dysk przez taśme ale nie jestem pewien.

CzesieK_BS

Z tego co tam napisano to, da radę jechać na samym SSD. Więc teraz zrobię tak. Będzie ten HDD 500GB w pogotowiu a 2TB SSD będzie tylko w kompie. Dzięki za pomoc wszystkim.

brian007xxx

Panowie Hybryda o którek mówi CzesieK 2TB to HDD i SSD razem.
Ja osobiście jestem za opcją SSD + HDD osobno... Wiąże się to z bezpieczeństwem danych a i do samych hybryd nie jestem przekonany.
U siebie mam 60GB SSD na system operacyjny i jakieś najczęściej używane programy (śmiga wszystko wielokrotnie szybciej niż na HDD) i do tego dołożone ponad 2 TB HDD na które składa się 5 osobnych dysków.

Kiedyś z dnia na dzień straciłem mnóstwo ważnych danych i od tej pory dbam o bezpieczeństwo plików.
Najlepiej było by założyć do tego RAID, ale to juz troche marnotrawstwo Smile
Także polecam konfigurację podobną do mojej Wink

I polecam SSD pod SATA3 lub SATA2 w zależności od płyty głównej oczywiście.
Hybrydy odradzam z tego względu, że jak padnie talerz HDD to i część SSD będzie do wyrzucenia (albo odwrotnie), także potencjalnie podatnych na uszkodzenia części robi się dwa razy więcej w jednej obudowie.
Przekierowanie