Witam mam problem. Wziąłem tabliczkę z innego modelu do Scanii i wszystko pięknie ładnie tutaj zrobiłem tekstury to tamto. ZRobiłem export i skonwertowałem maty do tobj. I teraz pytanie wszystko co było w exporcie przerzucić do vehicle czy samo truck pmd i pmg? Bo jak przerzuciłem wszystko to w ets2 mam same koła oraz tylko kierownice, nie widać ani podwozia ani kabiny tylko same koła i kierownice?
Więc w czym problem?
p.s robi to pierwszy raz z poradnika Sztywnego Freda na youtube
Za pomoc - repki
Dodając jakąś rzecz do pojazdu zawsze masz jakieś tam nowe maty i .tobj więc wystarczy tylko skonwertować te nowe pliki i je wrzucić do modu.
Czyli wrzucasz .pmg, .pmd i nowe maty oraz .tobj (te których nie masz w scanii).
Zrobiłem tak jak mówiłeś to teraz nie widzi tej tabliczki w grze
Jak można maty skonvertować do tobj?? Tabliczki nie widzi bo brak ddsa, log z gry daj.
Kod:
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .
Zacznijmy od przetłumaczenia tego logu:
00:01:22.323 : <ERROR> [r_effect_man] Failed to create effect 'eut.dif.fx'
00:01:22.323 : <ERROR> [material] Can not create effect 'eut.dif.fx' - requested in material '/vehicle/truck/scania_rcab_2009/imienna2.dif.mat'.
Czyli tu masz napisane, że nie dodałeś w pliku mat eut2 wiec dodaj to w tym pliku .mat (jest to w pierwszej linijce .matu)
00:01:22.958 : <ERROR> [resource_task] Can not open '/vehicle/truck/scania_rcab_2009/imienna2.dds'
00:01:22.972 : <ERROR> [dds] Malformed DDS file '/vehicle/truck/scania_rcab_2009/imienna2.dds'
Tu gra nie może otworzyć tej tekstury ale jeśli masz tam dodany ten .dds to znaczy, że pewnie będzie to wina .matu opisanego powyżej.
00:01:31.485 : <ERROR> [model] Unknown variant name 'normal' on model '/vehicle/truck/scania_rcab_2009/interior/model.pmd'
00:01:31.485 : <ERROR> Falling back to first variant and look for interior model. Expect problems.
Tu masz jakiś problem z wariantem więc zaleciłbym sprawdzenie czy w drzewku jest wszystko na pewno OK
00:19:29.744 : <ERROR> [fs] Failed to open file "/vehicle/truck/scania_rcab_2009/interior/plastic_gray_pattern.tobj" in the read_only mode
00:19:29.792 : <ERROR> [fs] Failed to open file "/vehicle/truck/scania_rcab_2009/interior/fabric_001.tobj" in the read_only mode
Tu gra nie może odczytać tych plików .tobj więc też musisz się tym zająć (najlepiej przywrócić ich wersje oryginalną z przed edycji modu).
Tam masz jeszcze kilka innych błędów ale one nie dotyczą już tabliczki więc o nich nie będę się rozpisywał ale jednak warto abyś się im też przyjrzał.
czyli to ma wyglądać tak ?
material : "eut.dif.fx" { - zamiast eut to eut2 ?
texture[0] : "imienna2.tobj"
ambient : { 0.200000 , 0.200000 , 0.200000 }
diffuse : { 0.800000 , 0.800000 , 0.800000 }
specular : { 1.000000 , 1.000000 , 1.000000 }
tint : { 1.000000 , 1.000000 , 1.000000 }
shininess : 50
}
zrobiłem tak jak napisałem wyżej i teraz widzi tabliczkę, lecz jest cała czarna. ;D
Problem rozwiązany przy pomocy użytkownika Bebech
Proszę zamknąć!