eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: [PROBLEM] z modelem.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3

Pox

Witam. Zacząłem coś dubać w zmodku. Za pierwszym razem postanowiłem sobie dodać jeden model. Dodałem plaka. Nałożyłem teksturę, maty pozmieniałem skonwertowałem pmg i tobj i nadal mam problem. Wywaliło mi grę.
Log:

http://pastebin.com/index/nkVYUuLV

Za pomoc dam "podziękuj + reputację"
errory sa z garazy.
To nie jest wina garaży :E
Co do tego plaka o gra pokazała trzy errory:
00:00:31.283 : <ERROR> [fs] Failed to open file "/vehicle/truck/scania_rcab_2009/plak.dds" in the read_only mode
00:00:31.283 : <ERROR> [resource_task] Can not open '/vehicle/truck/scania_rcab_2009/plak.dds'
00:00:31.284 : <ERROR> [dds] Malformed DDS file '/vehicle/truck/scania_rcab_2009/plak.dds'

Czyli gra nie może coś otworzyć jego textury i pod tym kątem musiałbyś sprawdzić czy wszystko na pewno zrobiłeś OK.

Dalej masz jeszcze errory z matami:
/vehicle/truck/scania_rcab_2009/truck.shadowonly.mat
/vehicle/truck/scania_rcab_2009/truck.fakeshadow.mat

Są to maty od cieni więc warto abyś też się przyjrzał dokładnie czy są one dobrze zrobione.

Ostatni błąd masz z plikiem: /vehicle/truck/scania_rcab_2009/light.tobj
Tu najprawdopodobniej musisz go jeszcze raz skonwertować do ETS2

Pox

(09/11/2014 02:27 PM)Michal_Z_gno napisał(a): [ -> ]Co do tego plaka o gra pokazała trzy errory:
00:00:31.283 : <ERROR> [fs] Failed to open file "/vehicle/truck/scania_rcab_2009/plak.dds" in the read_only mode
00:00:31.283 : <ERROR> [resource_task] Can not open '/vehicle/truck/scania_rcab_2009/plak.dds'
00:00:31.284 : <ERROR> [dds] Malformed DDS file '/vehicle/truck/scania_rcab_2009/plak.dds'

Czyli gra nie może coś otworzyć jego textury i pod tym kątem musiałbyś sprawdzić czy wszystko na pewno zrobiłeś OK.

Dalej masz jeszcze errory z matami:
/vehicle/truck/scania_rcab_2009/truck.shadowonly.mat
/vehicle/truck/scania_rcab_2009/truck.fakeshadow.mat

Są to maty od cieni więc warto abyś też się przyjrzał dokładnie czy są one dobrze zrobione.

Ostatni błąd masz z plikiem: /vehicle/truck/scania_rcab_2009/light.tobj
Tu najprawdopodobniej musisz go jeszcze raz skonwertować do ETS2

Skonwertowałem pmg z ets 2 na gts. Odpaliłem zmoda, import. Dodałem plaka, nałożyłem poprawnie teksturę schowałem wszystko do drzewka. Export, pmg z gts na ets 2 skonwertowałem i tobj plaka. Upewniłem się czy mat się zgadza i dodałem go do modu.

Mat:

Kod:
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .
Mat od tego plaka masz zrobiony OK ale tu jest raczej jakiś problem z teksturą.
Co tu można poradzić to odpal model jeszcze raz w zmodzie, posprawdzaj dokładnie czy wszędzie są nałożone odpowiednie tekstury (przeanalizuj Material Editor itp.) i jak wszystko będzie OK zrób export do gry.

Na koniec skonwertuj wszystkie wyeksportowane pliki do ETS2 (.pmg, .tobj) i zrób wszystkie maty od nowa i podmień to z plikami z modu.


Ps. Zmod nieraz lubi pogrzebać przy imporcie modelu w matach itp. więc lepiej zawsze konwertować i podmieniać wszystko co się wyeksportuję.

Pox

(09/11/2014 02:44 PM)Michal_Z_gno napisał(a): [ -> ]Mat od tego plaka masz zrobiony OK ale tu jest raczej jakiś problem z teksturą.
Co tu można poradzić to odpal model jeszcze raz w zmodzie, posprawdzaj dokładnie czy wszędzie są nałożone odpowiednie tekstury (przeanalizuj Material Editor itp.) i jak wszystko będzie OK zrób export do gry.

Na koniec skonwertuj wszystkie wyeksportowane pliki do ETS2 (.pmg, .tobj) i zrób wszystkie maty od nowa i podmień to z plikami z modu.


Ps. Zmod nieraz lubi pogrzebać przy imporcie modelu w matach itp. więc lepiej zawsze konwertować i podmieniać wszystko co się wyeksportuję.

Więc tak Michał. Wywaliłem wszystko do kosza i od nowa zrobiłem. Konwert pmg na gts i wrzuciłem. Merge plak, tekstura nałożona tak jak ma być. Do drzewka i export. Pozmieniałem maty dzięki koledze MrManTga vel. Wąski przekonwertowałem wszystkie tobj, które mi sie po exporcie wyexportowały i pmg. Wrzuciłem to wszystko do moda do vehicle, truck scania r .... blabla bla i mi wywaliło grę.

Mat plaka:

Kod:
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .

Log: (nie chciało mi sie go juz wrzucac na hosting)
Kod:
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .
Lepiej, że nie wrzuciłeś loga na hosting bo w tagach Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. się go dużo wygodniej czyta.

Co do Scanii to już teraz dużo lepiej to wygląda bo są tylko dwa warningi (a one nie wywalają do pulpitu) czyli:
00:00:24.692 : <WARNING> [resource_task] Default temporary buffer is insufficient while reading '/vehicle/truck/scania_rcab_2009/truck.pmg' with size 24665540
Tu jest jakiś problem z buforem czyli model nie może się coś wczytać ale jest to warning więc przyczyna może być inna (może to być wina errorów które opisałem poniżej)

00:00:26.276 : <WARNING> Model in old format detected '/vehicle/truck/scania_rcab_2009/truck.pmg', please upgrade format to improve load performance!
Tu komunikat o starej wersji pliku .pmg - normalna rzecz przy edycji modeli w zmodzie i nie powoduję to żadnych zakłóceń gry.


Jednak jedyna rzecz która najbardziej niepokoi w tym logu to errory:
00:00:24.355 : <ERROR> Garage spawn point not found! (kdop_link.garage.flensburg)
One mówią o problemach z garażami (tu wnioskuję, że używasz profilu na którym miałeś Promods i PR a teraz tych mapek już nie używasz).

Czyli podsumowując winowajcą jest najprawdopodobniej profil więc spróbuj odpalić scanie na nowym profilu i jak nadal coś nie będzie działać to napisz a będziemy myśleć dalej.

Pox

(09/11/2014 04:55 PM)Michal_Z_gno napisał(a): [ -> ]Lepiej, że nie wrzuciłeś loga na hosting bo w tagach Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. się go dużo wygodniej czyta.

Co do Scanii to już teraz dużo lepiej to wygląda bo są tylko dwa warningi (a one nie wywalają do pulpitu) czyli:
00:00:24.692 : <WARNING> [resource_task] Default temporary buffer is insufficient while reading '/vehicle/truck/scania_rcab_2009/truck.pmg' with size 24665540
Tu jest jakiś problem z buforem czyli model nie może się coś wczytać ale jest to warning więc przyczyna może być inna (poniżej wyjaśnię przy errorach)

00:00:26.276 : <WARNING> Model in old format detected '/vehicle/truck/scania_rcab_2009/truck.pmg', please upgrade format to improve load performance!
Tu komunikat o starej wersji pliku .pmg - normalna rzecz przy edycji modeli w zmodzie i nie powoduję to żadnych zakłóceń gry.


Jednak jedyna rzecz która najbardziej niepokoi w tym logu to errory:
00:00:24.355 : <ERROR> Garage spawn point not found! (kdop_link.garage.flensburg)
One mówią o problemach z garażami (tu wnioskuję, że używasz profilu na którym miałeś Promods i PR a teraz tych mapek już nie używasz).

Czyli podsumowując winowajcą jest najprawdopodobniej profil więc spróbuj odpalić scanie na nowym profilu i jak nadal coś nie będzie działać to napisz a będziemy myśleć dalej.

Tak Michale, masz rację z tymi mapami. Za chwilę spróbuję to na innym profilu odpalić i wtedy Ci napiszę czy działa czy nie.

CzesieK_BS

Masz błąd z zapisem gry. Odpal na nowym profilu.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie