Heja,
kochani, wytłumaczcie mi proszę na czym polega ów opcja symulacji hamulców pneumatycznych w ETS'ie 2...Podobno nie ma to nic wspólnego z typowo rozumianymi hamulcami, lecz jakimś ciśnieniem w oponach, czy coś...
Więc jaki bajerek w grze ta opcja dodaje? Włączyłem to to coś, i nic, żadnych zmian nie zauważyłem...
Cytat:Hamulec pneumatyczny – hamulec, w którym wykorzystywane jest ciśnienie powietrza jako czynnik roboczy. W pojazdach drogowych działa na zasadzie łączenia zbiorników sprężonego powietrza z siłownikami hamulca poprzez zawór sterujący.
W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu). Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.
Myślę, że wyjaśni Ci to zasadę działania i... czy to funkcjonuje w grze
Gdy zbyt często będziesz używał hamulca roboczego ciśnienie powietrza w całym układzie spadnie i hamulce się zablokują przez co nie będziesz mógł ruszyć
Wymusza to używanie Retardera
Aha...No retardera to ja używam jak już muszę, czyli w sytuacjach tego wymagających i wspomagających zwykłe hamowanie (np. jak jakiś kiep mi podjedzie pod koła itp)...A co w takim razie musiałbym zrobić jak spadnie to ciśnienie, i nie będę mógł ruszyć? Jak przywrócić to ciśnienie?
wtedy to bieg jałowy + wysokie obroty aż nabije powietrza, któryś wskaźnik na desce rozdzielczej pokazuje ciśnienie w układzie i w komputerze też jest
Dokładnie tak jak kolega napisał wyżej
Jest to dość częsty problem graczy używających tylko i wyłącznie klawiatury gdyż wciśnięcie kilka razy strzałki "w dół" podczas jazdy w celu wyhamowania zestawu skutkuje niczym innym jak znacznym spadkiem ciśnienia w całym układzie
Aha, czyli po prostu nie ma sensu graczom klawiaturowym (i używającym skrzyni prosty automat) uruchamianie tejże opcji?
Ja tam tego używa i nie zależnie od tego czy gram na klawiaturze, joyaticku czy też kierwnicy. Dla mnie to jest przynajmniej realniejsza gra. Miałem taki przypadek, że przed bramkami przy hamowaniu zabrakło powietrza w układzie i bieg jałowy i pompujemy na dodatek awaryjne. Ja retardera rzadko co używam bo od tego są hamulce.
A właśnie jedynie retardera używam jak zjeżdżam z góry czy coś podobnego.
Jak nie masz kierownicy to nie włączaj tej opcji ja ją włączyłem i po paru minutach musiałem wyłączyć to była masakrycznie
(17/12/2014 12:57 PM)bumbumek napisał(a): [ -> ]Aha, czyli po prostu nie ma sensu graczom klawiaturowym (i używającym skrzyni prosty automat) uruchamianie tejże opcji?
Jest sens. Wystarczy po prostu zacząć używać retardera do częściowego wyhamowania zestawu a hamulca roboczego do całkowitego zatrzymania go w miejscy gdy prędkość będzie już znacznie mniejsza np. 20-30 km/h. Oczywiście nie biorę pod uwagę sytuacji awaryjnych w których najlepiej wszystkim hamować czym się tylko da