08/02/2015, 07:56 PM
Jest to poradnik o tym jak przełożyć interior z jednego pojazdu do drugiego w Euro Truck Simulator 2.
Co nam będzie potrzebne
1. Notatnik
2. Program Winrar lub 7zip
3. Model interioru (który będzie my przekładać)
Jeśli już mamy wszystko przygotowane możemy zaczynać.
I. Pierwszym etapem jest wyciągnięcie i przełożenie modelu interioru.
Ja będę przekładał sobie interior ze Scanii R2008 do MB Antosa (dwie różne marki dlatego aby lepiej było widać efekt).
1. Na początku musimy wyciągnąć odszukać w .scs ze scanią folderu z modelem interioru i go sobie wypakować (najlepiej na pulpit).
Ogólnie model interioru zwykle ma nazwę model.pmg i znajduję się w \vehicle\truck\nazwa auta\interior (ja wyciągam inter ze scanii Szeryffa123 więc jest ten folder w \vehicle\truck\scania_rcab\)
Czyli przeciągamy sobie ten folder interior na pulpit.
2. Teraz jeśli już mamy wypakowany folder interior wrzucamy go do pliku .scs z autem w którym ma on być (u mnie jest to MB Antos).
Tu ważne aby była zachowana ścieżka taka jaka była w .scs z autem z którego wyciągaliśmy model interka - czyli chodzi o to aby później nie było problemów z plikami .tobj, .mat itp.)
U mnie była to ścieżka:
\vehicle\truck\scania_rcab\
Więc w takich folderach musi być nasz folder interior.
II. Etap drugi czyli dopisane wszystkich definicji aby interior działał w tym aucie.
1. Jeśli już mamy przełożony model interioru do innego auta możemy go dopisać i w tym celu wyciągamy definicję z auta z którego braliśmy interior (w mnie scanii R2008) oraz z tego do którego wkładamy to wnętrze.
- Pierwsza to definicja od interioru i znajduję się w \def\vehicle\truck\nazwa auta\interior\ plik z końcówką .sii (może być ich więcej ale to już od wariantów wnętrza a my przekładamy tylko jeden wariant).
- Druga to definicja od komputera pokładowego i znajduję się ona w /ui/dashboard/nazwa auta.sii (u mnie akurat tej definicji nie ma bo jest to standardowy komputer z gry i ogólnie w większości aut nie ma tej definicji bo komputery pokładowe nawet w interkach z modów są zwykle standardowe z gry).
2. Jeśli mamy przygotowane pliki definicji to podmieniamy ścieżki z definicji dawcy do definicji biorcy:
- do modeli interioru i animacji:
Czyli przenosiny linijki:
model: "/vehicle/truck/nazwa auta/interior/model.pmd"
animated_model: "/vehicle/truck/nazwa auta/interior/anim.pmd"
- Plików z końcówką .pma (aby działały animacje):
- Przepisujemy ścieżkę dashboard_path:"/ui/dashboard/nazwa auta.sii" aby działał nam komputer pokładowy.
Jeśli wszystko przepisaliśmy dobrze możemy zapisać definicję i podmienić ją z tą co mamy w aucie biorcy.
III. Trzeci etap czyli test w grze.
Jak widać wszystko działa jak należy więc można ruszać w trasę krzyżówką Mercedesa ze Scanią
Oczywiście poradni jest dla osób co mają choć trochę pojęcia o moddowaniu w ETS2 a czas takiej przekładki to jakieś 5 - 10 minut roboty.
Autor poradnika: Michal_Z_gno
Poradnik napisany tylko i wyłącznie dla eTrucks.pl
Zakaz kopiowania w całości bądź części
Co nam będzie potrzebne
1. Notatnik
2. Program Winrar lub 7zip
3. Model interioru (który będzie my przekładać)
Jeśli już mamy wszystko przygotowane możemy zaczynać.
I. Pierwszym etapem jest wyciągnięcie i przełożenie modelu interioru.
Ja będę przekładał sobie interior ze Scanii R2008 do MB Antosa (dwie różne marki dlatego aby lepiej było widać efekt).
1. Na początku musimy wyciągnąć odszukać w .scs ze scanią folderu z modelem interioru i go sobie wypakować (najlepiej na pulpit).
Ogólnie model interioru zwykle ma nazwę model.pmg i znajduję się w \vehicle\truck\nazwa auta\interior (ja wyciągam inter ze scanii Szeryffa123 więc jest ten folder w \vehicle\truck\scania_rcab\)
Czyli przeciągamy sobie ten folder interior na pulpit.
2. Teraz jeśli już mamy wypakowany folder interior wrzucamy go do pliku .scs z autem w którym ma on być (u mnie jest to MB Antos).
Tu ważne aby była zachowana ścieżka taka jaka była w .scs z autem z którego wyciągaliśmy model interka - czyli chodzi o to aby później nie było problemów z plikami .tobj, .mat itp.)
U mnie była to ścieżka:
\vehicle\truck\scania_rcab\
Więc w takich folderach musi być nasz folder interior.
II. Etap drugi czyli dopisane wszystkich definicji aby interior działał w tym aucie.
1. Jeśli już mamy przełożony model interioru do innego auta możemy go dopisać i w tym celu wyciągamy definicję z auta z którego braliśmy interior (w mnie scanii R2008) oraz z tego do którego wkładamy to wnętrze.
- Pierwsza to definicja od interioru i znajduję się w \def\vehicle\truck\nazwa auta\interior\ plik z końcówką .sii (może być ich więcej ale to już od wariantów wnętrza a my przekładamy tylko jeden wariant).
- Druga to definicja od komputera pokładowego i znajduję się ona w /ui/dashboard/nazwa auta.sii (u mnie akurat tej definicji nie ma bo jest to standardowy komputer z gry i ogólnie w większości aut nie ma tej definicji bo komputery pokładowe nawet w interkach z modów są zwykle standardowe z gry).
2. Jeśli mamy przygotowane pliki definicji to podmieniamy ścieżki z definicji dawcy do definicji biorcy:
- do modeli interioru i animacji:
Czyli przenosiny linijki:
model: "/vehicle/truck/nazwa auta/interior/model.pmd"
animated_model: "/vehicle/truck/nazwa auta/interior/anim.pmd"
- Plików z końcówką .pma (aby działały animacje):
- Przepisujemy ścieżkę dashboard_path:"/ui/dashboard/nazwa auta.sii" aby działał nam komputer pokładowy.
Jeśli wszystko przepisaliśmy dobrze możemy zapisać definicję i podmienić ją z tą co mamy w aucie biorcy.
III. Trzeci etap czyli test w grze.
Jak widać wszystko działa jak należy więc można ruszać w trasę krzyżówką Mercedesa ze Scanią
Oczywiście poradni jest dla osób co mają choć trochę pojęcia o moddowaniu w ETS2 a czas takiej przekładki to jakieś 5 - 10 minut roboty.
Autor poradnika: Michal_Z_gno
Poradnik napisany tylko i wyłącznie dla eTrucks.pl
Zakaz kopiowania w całości bądź części