eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jest to mini poradnik o tym jak dodać nasz mod do menadżera modyfikacji (dostępnego od patcha 1.19) w ETS2

Na początek co nam będzie potrzebne:
- nasz mod
- szablon dostępny na stronie gry (Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.)
- grafika naszego modu
- notatnik lub inne edytor tekstu
- winrar lub inny program do pakowania plików .zip

Jeśli mamy wszystko możemy zaczynać:

1. Wypakowujemy sobie na początek (najlepiej na pulpit) pobrany szablon (plik sample_mod.zip)

Image

2. Teraz otwieramy sobie plik manifest.sii za pomocą edytora tekstu i edytujemy w nim linijki:

a) # Package version can be any string with any length.
package_version: "1.0"
Czyli tu podajemy wersję modyfikacji (u mnie jest to 1.0)

b) # Display name can be any string with any length.
display_name: "Mercedes Benz W124"
Tu podajemy nazwę naszej modyfikacji jaka będzie wyświetlała się w menadżerze modów.

c) # Author can be any string with any length.
author: "Michal_Z_gno"
Tu podajemy autora lub autorów modyfikacji

d) # Categories is an array of strings.
category[]: "ui"
category[]: "truck"
Tu podajemy kategorie (może być jedna lub więcej) w jakiej będzie nasz mod się znajdował.

* Kategorie modów są następujące:
- truck (ciężarówki i ogólnie pojazdy)
- trailer (naczepy)
- interior (wnętrza pojazdów)
- tuning_parts (akcesoria do tuningu)
- ai_traffic (modyfikacje ruchu AI)
- sound (dźwięki)
- paint_job (skiny)
- cargo_pack (paczki naczep)
- map (mapy)
- ui (mody edytujące interfejs np. menu gry, doradcę drogowego itp.)
- other (inne - czyli mody nie ujęte w powyższych grupach)

e) # Icon inside the root directory of the mod.
icon: "w124.jpg"
Tu dodajemy nazwę (ewentualnie ścieżkę do grafiki która będzie widoczna w menadżerze). Co ciekawe gra akceptuję format .jpg

Image

3. W następnym kroku edytujemy plik mod_description.txt
I tu możemy sobie skasować całość i dodać własny tekst i informacjami o naszym modzie.
Oczywiście nasze info można ozdobić kolorami czyli:
- [red] (kolor czerwony)
- [green] (kolor zielony)
- [blue] (kolor niebieski)
- [normal] (Domyślny kolor czcionki z gry)
- [white] (biały)
- [orange] (pomarańczowy)

Czyli działa to na zasadzie, że przed tekstem dodajemy sobie któryś z powyższych kodów aby tekst był w danym kolorze) np.
Tekst w pliku:
[orange]e[blue]T[orange]rucks
Da nam taki efekt w grze:
eTrucks

Image

4. Teraz edytujemy grafikę i nadajemy jej dowolną nazwę (ważne aby była nazwa taka jaką sobie daliśmy w manifest) 0 u mnie jest to w124.jpg
Co do rozdzielczości grafiki to musi ona wynosić 276x162 pikseli.

Image

5. Na koniec pakujemy sobie nasze 3 pliki do pliku .scs z modem tak aby były w głównym katalogu.

Image


Jeśli wszystko zrobiliśmy poprawnie możemy cieszyć się modem w menadżerze:

Image

Autor poradnika: Michal_Z_gno

Poradnik tylko dla eTrucks.pl Wykrzyknik Zakaz kopiowania w całości bądź części Wykrzyknik
Bardzo przydatny poradnik, dzięki Smile
Dzięki, nie wiedziałem jak się za to zabrać, atu proszę Michał zaserwował poradniczek:E.
Na pewno się przyda,dzięki Michał ! Smile

kuba10105

Rozdzieczość obrazka nie może być inna niż 276x162 bo nie będzie się on wyświetlał.

kabuto210

(17/08/2015 05:35 PM)kuba10105 napisał(a): [ -> ]Rozdzieczość obrazka nie może być inna niż 276x162 bo nie będzie się on wyświetlał.
A jaka powinna być? boo... jestem świeży i chcę się dowiedzieć a poradnik bardzo ciekawy Smile
Ja mam problem z obrazkiem oraz opisem. Obrazek chociaż ma te 276x162 to nie chce działać. Z opisem nie wiem co złego robię.
A tutaj filmik mojego autorstwa jakby ktoś nie wiedział co i jak Smile



Przekierowanie