16/07/2015, 01:24 PM
Jest to mini poradnik o tym jak dodać nasz mod do menadżera modyfikacji (dostępnego od patcha 1.19) w ETS2
Na początek co nam będzie potrzebne:
- nasz mod
- szablon dostępny na stronie gry (Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.)
- grafika naszego modu
- notatnik lub inne edytor tekstu
- winrar lub inny program do pakowania plików .zip
Jeśli mamy wszystko możemy zaczynać:
1. Wypakowujemy sobie na początek (najlepiej na pulpit) pobrany szablon (plik sample_mod.zip)
2. Teraz otwieramy sobie plik manifest.sii za pomocą edytora tekstu i edytujemy w nim linijki:
a) # Package version can be any string with any length.
package_version: "1.0"
Czyli tu podajemy wersję modyfikacji (u mnie jest to 1.0)
b) # Display name can be any string with any length.
display_name: "Mercedes Benz W124"
Tu podajemy nazwę naszej modyfikacji jaka będzie wyświetlała się w menadżerze modów.
c) # Author can be any string with any length.
author: "Michal_Z_gno"
Tu podajemy autora lub autorów modyfikacji
d) # Categories is an array of strings.
category[]: "ui"
category[]: "truck"
Tu podajemy kategorie (może być jedna lub więcej) w jakiej będzie nasz mod się znajdował.
* Kategorie modów są następujące:
- truck (ciężarówki i ogólnie pojazdy)
- trailer (naczepy)
- interior (wnętrza pojazdów)
- tuning_parts (akcesoria do tuningu)
- ai_traffic (modyfikacje ruchu AI)
- sound (dźwięki)
- paint_job (skiny)
- cargo_pack (paczki naczep)
- map (mapy)
- ui (mody edytujące interfejs np. menu gry, doradcę drogowego itp.)
- other (inne - czyli mody nie ujęte w powyższych grupach)
e) # Icon inside the root directory of the mod.
icon: "w124.jpg"
Tu dodajemy nazwę (ewentualnie ścieżkę do grafiki która będzie widoczna w menadżerze). Co ciekawe gra akceptuję format .jpg
3. W następnym kroku edytujemy plik mod_description.txt
I tu możemy sobie skasować całość i dodać własny tekst i informacjami o naszym modzie.
Oczywiście nasze info można ozdobić kolorami czyli:
- [red] (kolor czerwony)
- [green] (kolor zielony)
- [blue] (kolor niebieski)
- [normal] (Domyślny kolor czcionki z gry)
- [white] (biały)
- [orange] (pomarańczowy)
Czyli działa to na zasadzie, że przed tekstem dodajemy sobie któryś z powyższych kodów aby tekst był w danym kolorze) np.
Tekst w pliku:
[orange]e[blue]T[orange]rucks
Da nam taki efekt w grze:
eTrucks
4. Teraz edytujemy grafikę i nadajemy jej dowolną nazwę (ważne aby była nazwa taka jaką sobie daliśmy w manifest) 0 u mnie jest to w124.jpg
Co do rozdzielczości grafiki to musi ona wynosić 276x162 pikseli.
5. Na koniec pakujemy sobie nasze 3 pliki do pliku .scs z modem tak aby były w głównym katalogu.
Jeśli wszystko zrobiliśmy poprawnie możemy cieszyć się modem w menadżerze:
Autor poradnika: Michal_Z_gno
Poradnik tylko dla eTrucks.pl Zakaz kopiowania w całości bądź części
Na początek co nam będzie potrzebne:
- nasz mod
- szablon dostępny na stronie gry (Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.)
- grafika naszego modu
- notatnik lub inne edytor tekstu
- winrar lub inny program do pakowania plików .zip
Jeśli mamy wszystko możemy zaczynać:
1. Wypakowujemy sobie na początek (najlepiej na pulpit) pobrany szablon (plik sample_mod.zip)
2. Teraz otwieramy sobie plik manifest.sii za pomocą edytora tekstu i edytujemy w nim linijki:
a) # Package version can be any string with any length.
package_version: "1.0"
Czyli tu podajemy wersję modyfikacji (u mnie jest to 1.0)
b) # Display name can be any string with any length.
display_name: "Mercedes Benz W124"
Tu podajemy nazwę naszej modyfikacji jaka będzie wyświetlała się w menadżerze modów.
c) # Author can be any string with any length.
author: "Michal_Z_gno"
Tu podajemy autora lub autorów modyfikacji
d) # Categories is an array of strings.
category[]: "ui"
category[]: "truck"
Tu podajemy kategorie (może być jedna lub więcej) w jakiej będzie nasz mod się znajdował.
* Kategorie modów są następujące:
- truck (ciężarówki i ogólnie pojazdy)
- trailer (naczepy)
- interior (wnętrza pojazdów)
- tuning_parts (akcesoria do tuningu)
- ai_traffic (modyfikacje ruchu AI)
- sound (dźwięki)
- paint_job (skiny)
- cargo_pack (paczki naczep)
- map (mapy)
- ui (mody edytujące interfejs np. menu gry, doradcę drogowego itp.)
- other (inne - czyli mody nie ujęte w powyższych grupach)
e) # Icon inside the root directory of the mod.
icon: "w124.jpg"
Tu dodajemy nazwę (ewentualnie ścieżkę do grafiki która będzie widoczna w menadżerze). Co ciekawe gra akceptuję format .jpg
3. W następnym kroku edytujemy plik mod_description.txt
I tu możemy sobie skasować całość i dodać własny tekst i informacjami o naszym modzie.
Oczywiście nasze info można ozdobić kolorami czyli:
- [red] (kolor czerwony)
- [green] (kolor zielony)
- [blue] (kolor niebieski)
- [normal] (Domyślny kolor czcionki z gry)
- [white] (biały)
- [orange] (pomarańczowy)
Czyli działa to na zasadzie, że przed tekstem dodajemy sobie któryś z powyższych kodów aby tekst był w danym kolorze) np.
Tekst w pliku:
[orange]e[blue]T[orange]rucks
Da nam taki efekt w grze:
eTrucks
4. Teraz edytujemy grafikę i nadajemy jej dowolną nazwę (ważne aby była nazwa taka jaką sobie daliśmy w manifest) 0 u mnie jest to w124.jpg
Co do rozdzielczości grafiki to musi ona wynosić 276x162 pikseli.
5. Na koniec pakujemy sobie nasze 3 pliki do pliku .scs z modem tak aby były w głównym katalogu.
Jeśli wszystko zrobiliśmy poprawnie możemy cieszyć się modem w menadżerze:
Autor poradnika: Michal_Z_gno
Poradnik tylko dla eTrucks.pl Zakaz kopiowania w całości bądź części