Jutro rano czeka mnie rzeź
i o tej godzinie zaczynam mieć mnóstwo myśli i wątpliwości nawet w prostych sprawach. Między innymi nie daje mi spokoju rondo turbinowe, a dokładniej jak prawidłowo wykonać manewr zawracania.
Fotka dla przykładu:
Ja myślę, że prawidłowy przejazd namalowany jest linią czerwoną, ale czy na pewno ?
Prawidłowy masz zielony
Dlatego, że jedziesz po długim okręgu i zmieniasz pas na wewnętrzny w bezpiecznym miejscu.
Wyobraź sobie, ze jedziesz ciężarówką z naczepą - jak wyobrażasz sobie zmianę pasa w tym miejscu gdzie jest ten ostry "kant" po lewej ??
Wjedziesz na wysepkę
Poza tym skręt w tym miejscu jak wskazuje czerwona linia na wewnętrzną część ronda wiąże się z mocnym skrętem w lewo co powoduje zakorkowanie ronda.
Swoją drogą, to przedstawione powyżej rondo stanowi swoistą ciekawostkę budowlaną. Gdzie taki coś powstało? To zdjęcie jest umiejscowione gdzieś w PL czy jednak na zachodzie Europy. Zastanawiam się, do czego służy ten buspas dochodzący jezdnią od góry. Jak w takiej sytuacji ma kontynuować jazdę kierowca autobusu? Prawdopodobnie dla niego przewidziany jest wybetonowany fragment tej "łezki", ale i tak skręt w lewo na tym rondzie, to byłoby ostre łamanie przegubowca