eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Jak rozpakować base.scs i inne pliki z ETS2
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jako, że ostatnio już druga osoba zaczyna swoją przygodę z modelowaniem i piszę mi PW jak rozpakować base.scs więc postanowiłem zrobić o tym poradnik ponieważ w końcu jest to najważniejsza czynność jeśli ktoś chcę spróbować swoich sił jako modder.

Więc zaczynamy Wykrzyknik

Co nam będzie potrzebne:
Gra ETS2 (to chyba logiczne Tongue)
Program SCS Extractor do pobrania Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.


Jeśli mamy wszystko możemy brać się do roboty:

1. Na początek tworzymy sobie na pulpicie nowy folder (ja zrobiłem o nazwie base 121) i do niego wrzucamy pobrany program scs_extractor)

Image

2. Teraz wchodzimy do folderu gdzie mamy zainstalowaną grę (u mnie jest to: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2)

Image

3. Teraz kopiujemy sobie plik base.scs do folderu który utworzyliśmy na pulpicie:

Image

Oczywiście jeśli chcemy wyciągnąć elementy z któregoś z dlc czy definicje kopiujemy też sobie plik .scs z interesującą nas zawartością.

4. Teraz metodą kopiuj i upuść otwieramy base.scs programem scs_extractor.
Po odpaleniu tego base.scs w programie scs_extractor pokaże nam się okno wiersza poleceń a nasz folder zacznie się wypełniać folderami i plikami z base.scs a nam pozostanie czekanie na koniec tego procesu który objawi się automatycznym zamknięciem okna.

Image

5. Jeśli wszystko zrobiliście OK to możecie zacząć moddować w ETS2 i korzystać przy tym w pełni z plików jakie są standardowo w grze.
A i można usunąć tą kopię base.scs aby nie zajmowała bez potrzeby miejsca na dysku Tongue


Autor poradnika: Michal_Z_gno
Poradnik napisany tylko dla forum eTrucks.pl i zabrania się kopiowania w całości bądź części Wykrzyknik
Wlasnie tego szukałem dzieki ziomek
W jakim folderze znajde malowania?
Witam. Sorry za odświeżanie tematu ale ja pochodzę z ery Haulin`a gdzie wszysto było proste (w sensie ingerencja w pliki).
Ok wyodrębnić foldery z base.scs to git kumam ale co dalej po zmianie? Ja zastosowałem ten trick dla def.scs zmieniłem sobie kamerkowe ustawienia i co teraz uczynić żeby owe ustawienia były widoczne w grze? Jak to znowu wpakować do def.scs??
Dzięki piękne. Trybi jak ta lala Smile
Dziękuje <3
Sorki za odświeżenie kotleta ale mam problem. Po przesunięciu np base.scs na extractora albo się nie wypakowuje wcale ( pokazuje się okienko i nic się nie dzieje ), albo pokazują się tylko puste foldery bez zawartości. O co chodzi?
Próbowałem wiele razy, ale zawsze było tak samo, ale WinRar załatwił problem Smile Dzięki za odpowiedź Smile
Przekierowanie