eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: opis modów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Zaraz mi tu ktoś wlepi jakiegoś warna za znęcanie się nam administracją Big Grin
Ale do rzeczy. Śmigam sobie często po dziale "Download" w poszukiwaniu ciekawych modów, a jest tu ich całkiem sporo. Jednak ciężko w tym wszystkim znaleźć dobry i działający mod jakiego szukamy ze względu na skąpy opis. Często brak informacji na jaką wersje gry działa, co konkretnie dany mod zmienia, czy jakich dodatków mu potrzeba by huloł. Ostatnio w miarę możliwości staram się dodawać jakiś post do modu jaki ściągnąłem i coś z nim nie tak, a takich modów niestety tu dużo. Często opis jest tak skąpy, że już po jego ściągnięciu i odpaleniu w grze okazuje, że w ogóle nie jest to to czego szukamy. Wydaje mi się, że jest to przyczyną dość często pojawiających się pytań o jakiś konkretny mod. Po prostu przegrzebanie całego działu i znalezienie takiego modu jaki chcemy, na wersję gry jaką posiadamy jest bardzo trudne i sprowadza się do metody prób i błędów, która po kilku nieudanych próbach nas demotywuje.
Sam nie wiem jak ten problem rozwiązać bo każdy mój pomysł wiąże się z jeszcze większym skomplikowaniem sprawy co mogło by przynieść skutek odwrotny od zamierzonego.
Może jakoś zachęcić ludków by po sprawdzeniu moda napisali o nim info jeśli coś jest nie tak. W tym celu można by zrobić ekstra rangę co wynagradzało by ich za pomoc w opisie modów i zachęcało. To oczywiście luźny pomysł i sam do końca nie jestem do niego przekonany. Ale wydaje mi się, że coś warto by z tym zrobić bo leży tam w cholerę modów dobrych lecz zapomnianych.
Natomiast co do modów samych pojazdów to tak jak mamy osobno marki samochodów SCS można by zrobić osobno te marki jakich jest dużo. Np. Peterbilt, Kenworth, Kamaz, Ural i wiele innych jakich jest dość spora grupa. Myślę, że to na pewno by również ułatwiło szukanie.
Podział na wersje gryPytajnik mogło by się tych podziałów porobić za dużo, może jakieś widełkiPytajnik
Jest też dużo modów już nie działających z różnych powodów, które również przeszkadzają w szukaniu. Czy dało by je się usuwać Pytajnik Nie pisze tu żeby teraz ktoś siedział i sprawdzał każdego moda bo to nie realne, ale np. po informacji przez jakiegoś użytkownika, że mod nie działa w temacie gdzie mod się znajduje.
dobry pomysł lecz było by sporo przy tym roboty
DF-maniak jeśli chodzi o mody które nie są aktywne,lub nie działają z jakiegoś powodu to sama nawet z MM miałam "akcję" usuwania właśnie ich, i spora część już wylądowała w koszu. Natomiast modyfikacje z linkami niedziałającymi w miarę możliwości zostały zaktualizowane na aktualne linki.
Wiadomo każdy z Nas ma swoje prywatne życie,i są momenty kiedy nawet nie ma czasu otworzyć laptopa żeby się przywitać, a są momenty kiedy tego czasu jest więcej i wtedy działamy.Czasem tego nie widać bo jako moderatorzy,mamy opcję edycji,czy też właśnie usuwania "staroci" i że tak powiem pracy wykonamy sporo a efekty rzadko są widoczne- szczególnie w przypadku modyfikacji które były gdzieś na końcu listy - czyli te dawno dodane ...
Sądzę że sensu podziały modyfikacji - pojazdów, czy też na wersje gry nie ma sensu,gdyż od strony technicznej zajęło by to trochę czasu, i druga rzecz większość z nas już wzrokowa zna forum z wyglądu i przestawić się znów na inne poddziały byłoby ciężko.

Jedyną "metodą" na to wszystko jest po pierwsze wstawianie modyfikacji z jak najlepszym opisem - począwszy od wersji gry,przez inne informacje - co jeśli na stronie wydawcy czy też innej stronie są takie informacje tak Ja czy MM, czy Michał czynimy.
Po drugie - osoby które pobierają modyfikacje warto aby pisały czy dany mod działa,a jeśli jest niezgodny z opisem też wyraźnie to zaznaczyć. Choć wiadomo że tutaj jest to trochę kłopotliwe,gdyż modyfikacje powinny być sprawdzane na czystej wersji gry,a dziś mało kto takową posiada.A osoby które wstawiają modyfikacje też nie zawsze mają tyle czasu aby każdy mod pobrać i przetestować na czystym profilu.

Jeśli jakiś mod nie działa,warto to zgłaszać - jest opcja pod postem "zgłoś" i wtedy my zieloni,czy Michał od razu widzi o jaki mod chodzi,i co z nim jest nie tak.Wtedy na bieżąco możemy takie rzeczy naprawić, lub usunąć i tu raczej nic innego ponad to nie wymyślimy.
Każdy z Nas - Ty,inni użytkownicy,Ja czy Michał mamy życie prywatne - nie zapominajmy o tym Wink
Zdaje sobie z tego sprawę, że z czasem różnie bywa i nie twierdzę, że sprawdzenie każdego moda jest realne. Dlatego może warto by jakoś użytkowników zachęcić do tego by przy okazji ściągania moda ze skąpym opisem napisał coś o nim po tym jak już go sprawdzi. Podałem przykład jakiejś dodatkowej rangi dla takich osób, ale można się spodziewać spamu by taką rangę zdobyć.
A waszą pracę w modach widać, co chwilę widzę jak aktualizujecie jakiegoś moda, ale sami nie dacie rady tego ogarnąć dlatego może czas pomyśleć nad rozwiązaniem tego problemu. Dla pocieszenia to może dodam, że tak samo jest na każdym forum Big Grin
No tak, ale to żadne pocieszenie. Można by zrobić konkurs, którego pierwsze trzy miejsca należały do osób które dadzą opisy do jak najwięcej modów. Ale to zaś dużo pracy dla was by spam odrzucić. I tak za każdym razem mam, ze jak coś wymyślę to zaraz sam sobie znajduje kontr-argument.
Co do sprawdzania modów to ja już sobie założyłem profil czysty od modów i najpierw na nim sprawdzam czy to co ściągnąłem działa.
Co do konkursu czy też specjalnej rangi ... jestem tu nastawiona z dużym dystansem do tego ponieważ konkurs podejrzewam że chwilowo tylko by to sprawę rozwiązało.
Natomiast jeśli mowa o randze - jest ranga upLinker - dostają ją osoby które dodają modyfikacje,i na bieżąco zajmują się nimi - aktualizacje, opisy, linki etc.etc Wink
Konkurs mógłby pomóc ogarnąć to co jest, następnym krokiem mogło by być ustalenie zasad dodawania modów. Nie robiłbym ich sztywnych bo mogą odstraszyć potencjalnych dawców modów.
Jak bym to widziałPytajnik Do dodawanego modu dodałbym wzór opisu, coś takiego:
1. Nazwa modu
2. Co mod wprowadza do gry.
3. Wersja gry na której mod działa.
4. Wymagania jakie trzeba spełnić by mod działał.
5. Fotka.
6. Uwagi - w razie zauważenia jakiś wad.
To jest oczywiście tylko przykład, a nie wytyczna. Bardziej mi chodziło pokazanie jakby to mogło wyglądać.
Oczywiście nie każdy ma możliwość sprawdzenia takiego modu co by nie musiało wykluczać dodania go. W takim przypadku zostawiamy puste pola i wtedy ktoś go go ściąga wie czego jeszcze w opisie brakuje i mógłby w postach dodać brakujący element. Po tym oczywiście przyszła by pora na administracje by taki opis modu zaktualizować.
DF-maniak ale jak dodawać mody to na forum już jest,więc nie ma potrzeby tego powielać.
Proszę,tu jest temat napisany przez Michała : http://etrucks.pl/thread-10661.html

Jedynie co możemy zrobić My,osoby wstawiające mody to po prostu pisać pod modem prośbę,że jeśli ktoś przetestuje niech napisze czy modyfikacja prawidłowo działa etc.
Fajnie, że jest opisane jak powinno się dodawać moda, ale jak widać to po modach tutaj umieszczonych często tych informacji nie ma. Modów nigdy nie dodawałem i nawet tego co napisał Micha wcześniej nie widziałem. Często za to ściągam mody i widzę co tam jest, a jest raczej niewiele informacji. Gdyby takie informacje o modach były to bym nawet tematu nie zaczynał.
Czysty schemat, jeśli w jakimś punkcie zamiast info jest znak zapytania to wtedy taki ludek jak ja wie co może od siebie dodać by innym było łatwiej.
Po za tym ze skinem nie ma problemu, gorzej z modami na auta, mapy czy akcesoria. W skinie wystarczy sama fotka i już wszystko jasne co mamy, do tego info o wersji gry i wszystko już jest jasne. Np. z mapami jest już gorzej, wczoraj pojawiło się kilka nowych map i po tej zawartości jaka była nam udostępniona stwierdziłem ze mapy są fajne i muszę je mieć. Po sprawdzeniu wszystkich okazało się, że tylko straciłem czas. Gdyby w tych mapach był taki schemat to albo bym wiedział czego się spodziewać, albo bym wiedział czego w opisie brakuje. Ja bym stracił czas, ale tego czasu nie straciłby nikt kto po mnie też tą mapę ściągnął. Niech ten schemat jest widoczny, a ułatwi to wam pracę i nam znalezienie odpowiedniego modu.
Ależ on jest widoczny - wystarczy wejść na samym początku w dział FAQ-u a tam znajdziemy odpowiedzi na pytania często zadawane,czy też po prostu "instrukcje" odnośnie dodawania modów,czy też tematów o które ludzie często pytają.
Zresztą dodane modyfikacje są sprawdzane zazwyczaj pod względem tego jak zostały dodane przez nas moderatorów.
Poza tym osoba która chce dodawać modyfikacje na bieżąco na pewno znajdzie temat w FAQ-u a jeśli nie,to spokojnie może pisać do Michała,MM czy do Mnie jak to zrobić i na pewno zostanie to wytłumaczone.
Nikt od razu ( nawet Ja :E ) na 100% nie wiedział jak dodawać prawidłowo mody,ale od tego jest forum,dział pytań, dział FAQ-u i wreszcie moderatorzy jak i Michał żeby pytać i się dowiadywać. Sama początkowo zrobiłam kilka błędów,potem zostały mi one wytłumaczone i pokazane jak poprawić i jak to mówią : praktyka czyni mistrza.
Myślę że dla osoby która robi to często,i chce uzupełniać modyfikacje nie jest żadnym trudem aby o to zadbać i aby prawidłowo je wstawiać. To kwestia dorosłości i podejścia do tematu. Tak samo jak z podanie autora,któremu należy się szacunek,tak samo z opisem czy wersją.
Ale nie wymagajmy też że każdy mod który nie ma opisu na stronie "macierzystej",był tu sprawdzany i dopiero wtedy wstawiany bo na to nie zawsze jest czas,o czym pisałam .
Dobrze jeśli są osoby jak Ty, czy ktokolwiek inny które reagują na to,zgłaszają dany mod i jest on od razu zauważalny - dzięki temu możemy ulepszać to co mamy. Ale we wszystkim trzeba zachować zdrowy rozsądek i pamiętać że to tylko forum i świat wirtualnych gier Wink


P.S: Co do tego znaku zapytania o którym pisałeś - to jeśli widnieje przy wersji gry,tzn że autor nie podał u siebie jaka wersja gry obsłuży ten mod.I tu ewentualnie osoba mod wstawiająca może sprawdzić go u siebie i wtedy wpisać że na danej wersji działa,a innych nie sprawdzała.
Jeśli ludek - jak to piszesz, widzi taki znak zapytania,i używa rozumu to wie że można spytać czy ktoś ma jakieś info na ten temat,i nikt go tu za to nie skaże Big Grin
Jeśli są instrukcje odnośnie dodawania modów to są one albo złe, albo nierespektowane.
Stron: 1 2
Przekierowanie