eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: [Map Editor] Seria poradników
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć!

Chciałbym podzielić się z wami moją wiedzą na temat Map Editora.

W tym temacie będę prowadził serię poradników nt. tak zwanego ME, czyli Map Editora. Początkowo będę uczył podstaw, by z późniejszym czasem przejść do bardziej zaawansowanych funkcji tego programu Smile









Bardzo proszę o pozostawianie komentarz w celu oceniania mojej pracy. Jeżeli coś będzie dla was niezrozumiałe piszcie, a ja wytłumaczę w inny sposób.

------------------------------------------------------------
Lekcja 1

Temat: Uruchamianie Map Editor'a, skróty klawiszowe oraz funkcje programu.



I. Uruchamianie ME:

1. Wchodzimy w: Dokumenty/Euro Truck Simulator 2

2. Otwieramy edytorem tekstowym (np. notatnikiem) plik config.cfg

3. Zmieniamy linijki:

Cytat:uset g_console "0"
uset g_developer "0"

na:

Cytat:uset g_console "1"
uset g_developer "1"

4. Zapisujemy plik i włączamy grę.

5. Tyldą (~) otwieramy konsolę i wpisujemy:

a) gdy chcemy edytować mapę Europy:

Cytat:edit europe

b) gdy chcemy stworzyć własną mapę:

Cytat:edit (nasza nazwa)






II: Skróty klawiszowe i funkcje Map Editor'a:


Najlepiej zobrazuje to poniższa grafika:
Image
Funkcja zmierz nie ma skrótu klawiszowego. Mój błąd.




-------------------------------------
Zakaz wynoszenia na inne foraWykrzyknik
Wszystko fajnie opisane ale co to jest np. Trigger - Cut Plane czy Punkt Kamery
(09/09/2016 04:36 PM)Adam.J napisał(a): [ -> ]Wszystko fajnie opisane ale co to jest np. Trigger - Cut Plane czy Punkt Kamery

Nie potrafię tego przetłumaczyć, ale zastosowanie tych funkcji podam w innym poradniku.
Trigger - grupa swobodnie stawianych znaczników (w ilości minimum 3 sztuk) określających dany obszar na mapie, w obrębie którego gra aktywuje wcześniej zdefiniowaną/zadaną akcję (funkcje), lub uruchamia zdefiniowany w odpowiednich definicjach parametr.

Punkt kamery - punkt wyznaczający pozycję kamery (kierunek, wysokość, kąt nachylenia) zapętlonej, startowej animacji dla danego miasta.

Cut plane - Dowolnie długi odcinek lub grupa odcinków linii prostej wyznaczającej obszar widoczny podczas gry, który wyznacza obszar wczytywania się elementów mapy do bufora oraz jednocześnie wyznacza obszar mapy który jest pomijany przy wczytywaniu.

Ja bym to tak nazwał.
Nie sztuka 'umieć' edytor ale zrozumieć na jakiej zasadzie działa i umieć to w odpowiedni sposób przekazać.
Przekierowanie