eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Dziwactwa Grafiki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Poszukuję pomocy ewentualnie porady w zakresie ustawień grafiki i ect:
Mojego klamota złożyłem z takich bebechów:

Płyta główna - ASrock B73 Pro 3 M
Procek - Intel I7 3770 K
Grafika - ASUS GeForce GTX 780 Direct CU II
Ram - 2 X 8Gb CORSAIR Vengeance Pro Series
Zasilacz - Thermaltake Evo Blue 650 V
Wiatrak - Thermaltake Contac 21
Dysc systemowy - WD 500 Gb Velociraptor 10000 RPM

Więc jak mniemam ta gadzina powinna świstać ale tak nie jest ponieważ na ETS 2 idzie franca jak po schodach. Napiszę tu o trzech przykładach gier które wykożystuję
_____________________FPS
________________MENU_____GRA
ETS 2___________60-65_____25-30
ATS____________240-260___130-140
FS 17___________100-105____85-90

Już sam nie pamiętam co za cuda tu twożyłem ale tak: nie pytajcie proszę o sterowniki bo od kąd mam płatnego Boostera to sterowniki do całego komputera błyszczą na zielono i pachną nowością za grafikę odpowiada Nvidia Experience.
Czyszczę komputer i optymalizuję czyli: program (nic nie wart) CCleaner i ostatnio
Advanced System Care oraz do rejestru Comodo Reg Cleaner do tego ochraniam się Kasperskym.
Czasami od tych dziwnych porad to tylko głowa boli ale wybrałem kilka aby otwożyć procesor na 100% użyłem programu UnparkCPU no i rzekomo był zamknięty a teraz się niby otworzył

Image

Potem na Steam musiałem wpisać takie coś

Image

Potem nawet za radą Michała_Z_gno powyłączałem wszystkie pierdoły

Image

Dalej po wyłączałem nie potrzebne procesy

Image

Dalej porobiłem jakieś przydziały dla Ramu i czort wie co z tego wyszło bo wygląda tak

Image

ale na nic to się zdało więc użyłem programu Fur Mark i poddusiłem kartę żeby zobaczyć czy aby ona nie zdycha i chyba nie

Image

W końcu zacząłem ustawiać grafikę ale czy coś mi to dało tego nie wiem jak by ciut ciutek lepiej a wyglądają tak

Image

Ale na litość Boską to nie jest Batterfield 4 że muszę wyłączyć 3/4 komputera żeby poszło ! Koleś mi napisał że gdyby wsadzić faceta do mojej karty graficznej to przy full detalach na ETS 2 koleś by leżał na leżaczku na plaży opalał brzuszysko w jednym ręku trzymał browara a drugą kręciłby kartą !
Ja już nie mam pojęcia co może blokować ten ETS dodam że ATS i FS 17 są tylko optymalizowane przez Experience i tyle a i modów w nich kupę a w ETS mam trzy mapy ProMods+RusMap+SouthernRegion ,Scanię RJL + moje dodatki, i pliki AI Jazzycata
Normalnie mi ręce z cyckami opadają czemu tak jest może ktoś z was ma jakąś radę to chętnie przeczytam i sprawdzę.
Przecież to normalne że przy tych mapach i modach to nie wyciagniesz tyle co z ATS-a czy FS.

Wszystko co tu napiszę to tylko MOJE zdanie ponieważ nie uważam się za ułomka żeby mi jakieś dziwne programy musiały za mnie pobierać i decydować co się ma instalować.

Wszelkie te dodatkowe programy pomocnicze to o kant du można sobie...
Nie ma to jak samemu pobrać i zainstalować stery graficzne..itd - masz większą kontrolę co instalujesz a tak to programy robią Ci śmietnik.
Tyle razy powtarzam ze najnowsze wcale nie znaczy najlepsze.
Experience wogóle nie używam - kolejna bzdura.

Z pamięcia masz OK - też tak miałem że pokazywało 15,5 GB ,choć po pewnych zabiegach udało mi się ustawić że teraz pokazuje 16 GB dostępne - ale to mało znaczący szczegół.

Przy tym procesorze nic nie musisz kombinować z jakimś 'odblokowywaniem' - bzdura.
To samo z procesami - nie masz tam praktycznie nic co by zwracało uwagę.

Zamiast tych niepotrzebnych komend na steamie daj uruchomić się grze w 64-bitach komendą -64bit
Sprawdź jak Ci to chodzi bez modów.

Według mnie NIC nie masz tam dziwnego, ale do pełni wglądu to przydały by się dane z pliku log

EDIT:
Zbyt częste "czyszczenie" systemu za pomocą wszelkich programów typu CCleaner, jak ktoś ich nie umie ustawić dokładnie tylko zdaje sie na sam program, to może przynieść więcej szkód niż pożytku.

Cytat:Czyszczę komputer i optymalizuję czyli: program (nic nie wart) CCleaner i ostatnio
Advanced System Care oraz do rejestru Comodo Reg Cleaner

A możesz mi wyjaśnić co one mają Ci czyścić i optymalizować?
Z tego co widzę to tam Ci sie nic szczególnego nie uruchamia w systemie.

Ja bym wyczyścił komputer...odinstalowując właśnie te programy Smile i dodatkowo zminimalizował pracę Kasperskiego bo pewnie dodatkowo muli system.

Oczywiscie to moje zdanie., bo inny przyzwyczajony że musi mieć to zainstalowane bo wtedy "lepiej się czuje", to napisze odwrotnie i jeszcze doradzi Tobie instalacje kolejnych programów.
Tutaj nie ma żadnych dziwactw grafiki, ot ets2 jest kapryśną grą na silniku takim jakim on jest. Wrzuć może najpierw;

1) gameloga, żeby było wiadomo jak i z czym uruchamia się gra.
2) napisz czy używasz modów i jakich
3) zrób zrzut ekranowy ustawień graficznych z menu gry
4) jeżeli używasz modmap to jakich i w jakich miejscach masz niskie fps (bo nie wierze że na podstawce i DLC jest tak samo)


Inne uwagi;

- uruchamiaj grę w trybie 64bitowym (bo z tego co zapodałeś wychodzi że uruchamiasz na 32bitach)

- masz 16Gb ramu więc możesz wyłączyć plik stronicowania żeby był dostęp do całej pamięci (tam gdzie masz ustawienia pamięci wirtualnej, dostępem do pamięci i tak zarządzał będzie system)

- ustawienie pliku stronicowania dla jakichś tam kolejnych partycji systemowych jest nie potrzebne gdyż może to odnieść odwrotny skutek od zamierzonego,

- dostęp do pamięci Ram będzie większy i szybszy jedynie wtedy kiedy np. jedna z partycji będzie udostępniona w całości tylko dla pliku wymiany przy czym rozmiar minimalny i maksymalny musi odpowiadać rozmiarowi partycji (partycja ta jest tylko i wyłącznie dla pliku wymiany i może mieć rozmiar np 32Gb - w takim wypadku unikniemy problemu fragmentacji takiej partycji i dobrze jest żeby znajdowała się ona zaraz za partycją C: lub przy nowej instalacji systemu przed partycją systemową (wiele źródeł podaje, że przy takiej konfiguracji dostęp do pliku wymiany i pamięci wirtualnej jest tak samo szybki jak na dyskach ssdWykrzyknik a wynika to z tego jak działają i od której strony talerza czytane są dyski hdd)

- NvidiaExperience daruj sobie bo nie zawsze i nie w każdej grze jest skuteczne chociaż robi m/w to o czym napisze niżej

- przed uruchomieniem gry dobrze jest zwolnic zasoby PC czyli pozamykać wszystkie aplikacje, komunikatory i całe inne zainstalowane gówno, które czuwa gdzieś w tle a które w przewadze nie jest nikomu do niczego potrzebne i większość nie ma pojęcia że w ogóle to zainstalowała ( widać to potem w gamelogach a zwłaszcza w linijce dot. użycia Ramu) a potem przystąpić do czyszczenia Ramu, cashow i innych miejsc ze śmieciami itd. do czego w zupełności wystarczy np. Cleaner.

- diabeł tkwi w szczegółach czyli ustawieniach grafiki z poziomu menu gry i nie łudź się że Twoja karta graf. pociśnie więcej niż tyle na ile ja staćTongue
Więc tak : sprawa po części jest rozwiązana ponieważ był u mnie znajomy i pierwsze co chciał zobaczyć to "panel sterowania Nvidia" i było krótkie pytanie "znasz się na tym ?" nie bardzo no właśnie ja też nie więc zrobił przywrócenie do ustawień fabrycznych.
Drugie to poprawnie dopisał ilość Ram zamiast 15,000 to 150,000 i teraz prawidłowo pokazuje.
Trzecie kazał mi włączyć grę 64bity OpenGL na nowym, pustym profilu i tak też zrobiłem.

Image

Image

Image

Więc przychodzi grać na podstawce bo inaczej coś nie domaga ? Więc rodzi mi się pytanie: jaki komputer trzeba mieć aby mapy ProMods+RusMap+SouthernRegion mogły chodzić normalnie płynnie ? Może o tak:

taką płytę lub podobną

Image

do tego dwa takie czarnuchy

Image

potem słóp Titanów

Image

a jeszcze bloczek Ramu co by się nie cieło

Image

A za kompem kubeł z azotem

Image

To tak ma wyglądać komputer do gry która tak naprawdę nie ma silnika tylko operuje na bibliotekach ?
Wydaje mi się że przesadzasz bo 30-40 fps to jest maksymalna ilosć fps-ów jaką można uzyskać na mapach i na maksymalnych.
(piszę o jeździe po miastach)

Proponował bym po prostu pogrzebać w ustawieniach grafiki w grze i zbędne rzeczy lekko opuścić w dół.
Niektóre rzeczy nawet jak obniżysz to i tak nie zauważysz różnicy na gorsze.

Ponadto nie uruchamiaj gry ETS2 i promodsa w OpenGL - mogą chyba jeszcze występować crashe.
Bezpieczniej jest normalnie pod DirectX.

Sporo obciążają nie tylko mapy ale też mody na traffic od Jazzycata.
Po prostu Ci co używają dodatkowych map jeszcze "dobijają" to jego modami na traffic co objawia się właśnie takim efektem.

Jeśli chcesz mieć wszystkiego więcej i lepsze - trzeba sie z tym liczyć.
"Jedziemy" na granicy wytrzymałości tego silnika gry.
Te pierwsze dwie fotki zrobiłem na czystej grze bez żadnych modów a gdy tylko wstawiłem Scanię RJL i kilka swoich drobiazgów to FPS-y poleciały o dwadzieścia w dół ale co mnie dziwi to fakt że tylko widok z wnętrza tak wali po FPS-ach przełączając kamerę na następną gdzie widać prawie wszystko to i FPS-y idą od razu do góry ? na przykład kamera na dachu która siedzi w moich chromowanych rurach pokazuje mi ponad 100 FPS nie bardzo to dla mnie zrozumiałe. Chyba znów niedługo przyjdzie czas zawiesić gumy na kołek na najbliższy rok bo po samej francji jezdził nie będę bo już kiedyś robiłem taki manewr że miałem garaż w Szwecji, UK i w Polsce a do całej reszty nawet nie zaglądałem bo szkoda moich nerwów na te niemcy.
Z wnętrza powiadasz....
To zrozumiałe że wewnątrz są spadki dlatego ze z reguły ciężarówki są przez graczy jeszcze dodatkowo modowane wszelkimi pierdółkami w dodatku animowanymi.
Do tego dochodzi widok w lusterkach...itd

Dla mnie nie jest żadną rewelacją że teraz wewnątrz są problemy.
Ludzie od dłuższego czasu "zapychają" wnętrze kabiny różnościami i często to co wewnątrz generuje więcej FPS niż to co jest na mapie daleko.

To wszystko co "pracuje" w kabinie+ najbliższy widok z przodu i w lusterkach za nami+ mody na dodatkowy traffic = znaczny spadek.

Jak wspomniałem mapy są robione "na styk" a i często nawet brakuje płynności gdy dodatkowo użyjemy zbyt dużą ilość dodatków w postaci innych modów.

Sprawdź może jaka będzie róznica gdy użyjesz TYLKO map - bez żadnych innych modów.
Kolego@Tomek_Gb włącz sobie konsolę w grze. Jak to zrobić znajdziesz poradnik.
Obserwuj parametry TC i DC które są min. wyświetlane w tej konsoli. Wybierz sobie jakiegoś trucka SCSu i w warsztacie modyfikuj sobie jego wygląd, dodawaj dodatki do wnętrza kabiny itd.

cały czas obserwując o ile wzrasta wartość w/w parametrów

dla przypomnienia
TC - to ilość trójkątów z jakich zbudowane jest widziane przez kamerę uniwersum Etsa inaczej mówiąc geometria świata
DC - ilość połączeń rysowania kolejno generowanych obiektów (istotne głównie na mapach podczas gry)

Potem użyj moda np. Scanii o której piszesz, powtórz modyfikowanie trucka j.w i porównaj przy pomocy konsoli o ile taki mod jest bardziej wymagający od bazowego modelu SCSu.

O ile więcej generuje TC i DC

dla przykładu widziałem zasłonę do trucka które miała grubo ponad 30k polygonów a widać ją tylko przez moment jeśli obracamy kamerą w prawą stronę kabiny. Czy to dużo czy mało?? zdecydowanie za dużo bo powinna to być prosta, sprytnie zrobiona i ocieniowana tekstura. Do tego dochodzą inne bajery do wystroju kabiny, prostsze i bardziej skomplikowane modele geometryczne różnych pierdół + animacji które karta graficzna musi dodatkowo generować.

+

średnio od 4 do 6 lusterek z których każde jest dodatkową kamerą wyświetlającą odbicie lokacji na dystansie który zdefiniujemy w ustawieniach graficznych w menu gry. Do tego dochodzi typ i rodzaj naczepy oraz ładunku który ciągle widzimy w lusterkach a to są dodatkowe TC i DC stałe a gdzie reszta całego świata który musi być wygenerowany i wyświetlany??

Dlatego też zamiast co chwilę pisać że coś tam, że spadki itd. to zamiast narzekania i biadolenia;

- zaczniecie dobierać sobie mody z głową i dodawać je do gry pod katem możliwości waszych pctów i kolejno zaczynając od podstawek i DLC po modmapy i inne dodatki itd. i testując zmiany w grze
- jednak pogrzebiecie w ustawieniach graficznych gry i dobierzecie je sobie w sposób optymalny dla możliwości waszych kart graficznych
- a może trzeba iść na kompromis i zrezygnować z niektórych modów na rzecz innych etc.

Co w tej chwili najbardziej obciąża kartę graficzną w kolejności;

- wygładzanie MLAA
- odległość rysowania w lusterkach i ich ustawienie
- rozdzielczość lusterek i jakość obrazu
- rozmiar tesktury cieniowania i poziom ustawienia cieni
- odbicia podczas deszczu
- pogoda na ultra

Indywidualny, przemyślany dobór powyższych ustawień graficznych zapewni komfortową rozgrywkę na nawet bardzo wymagających mapach, tylko komu się chce kombinowaćTongue

O ustawieniu wszystkiego na FULL, ULTRA przy dodatkowych modach na wszystko możecie zapomnieć.

Jeśli chodzi o dodatki do kabiny to jednak te od SCSu są najbardziej "zoptymalizowane" jak zresztą wszystko co studio wydaje bo musi się ono trzymać jakichś limitów wydajnościowych. Korzystanie z modów owszem ale dobierać je głową.

Wracając do tematu
Jak coś jest dla Ciebie Kolego @Tomku nie zrozumiałe, zawieszasz gumy na kołkach, nie chce Ci się wstawić nawet gameloga czy podać jakieś konkretne dane a już tym bardziej pokombinować samemu przy ustawieniach gry, to na drugi raz nie zawracaj gitaryTongue

A temat niech zostanie, to co tu zostało napisane może przyda się komuś bardziej niż TobieSmile

edit;

Będę tutaj strzelał w ciemno

Cytat:ETS2 jest specyficzną grą, grą która jest otwarta na modowanie jednak najlepiej działa bez modów, grą która nadal bazuje na starych bibliotekach DX9, grą której pudełkowe wymagania dotyczą wyłącznie gołej gry (bez DLC)

ale o ile się nie mylę kolejne DLC zwiększyły minimalne wymagania systemoweTongue

Co by nie powiedzieć z tego co mi wiadomo aktualne limity MapMakerów SCSu wynoszą 1,5 miliona TC i do 2,5 tysiąca DC na scenę w ME Wykrzyknik (innymi słowy jest to limit tego co widzi kamera wraz z lusterkami - opcja lusterek w ME pojawiła się niedawno - podczas prac w ME). Domyślam się, że to ograniczenie zapewnia komfortową grę przy minimalnych wymaganiach systemowych ale z akcesoriami kabinowymi by SCSWink oczywiście przy odpowiednich ustawieniach grafiki adekwatnych do możliwości karty graficznej i przy założeniu że korzystamy tylko z tego co wydali Czesi Tongue

Dlatego też moim zdaniem ew. kolejne DLC nie będą wyglądały inaczej niż te ostatnie (głównie chodzi mi o sam wygląd i detalizm map SCSu, wielkość miast, węzłów drogowych itd.)

Cytat:Niestety czasy się zmieniają, zmieniają się potrzeby i gusta graczy a ETS2 pomimo znaczących zmian względem pierwotnej wersji, przeszedł jednak tylko głęboki lifting. W końcu to tak naprawdę podrasowana gra sprzed kilku lat, która czasy świetności ma już za sobą.

Ma to fakt, ale ten głęboki lifting nie tylko ME ale również narzędzi przy pomocy których można kreować świat ETSa (i głównie mam tu na myśli nowe rodzaje i typy roślinności bo to jednak ona ma największy wpływ na minimalne poczucie jakiegoś realizmu) wychodzi grze na dobre. Moim zdaniem na dzień dzisiejszy wygląda ona jako tako i w jakiś drastyczny sposób nie odstaje wizualnie od wielu nowszych tytułów (nie ma się tutaj co oszukiwać główna zasługa modMap i inwencji twórczej MapMakerów)Tongue.

Biorąc pod uwagę, że modowanie nie tylko map nie ma ustalonych limitów wydajnościowych należy się liczyć z tym, że nie każdy kto spełnia minimalne wymagania systemowe pogra sobie w komfortowy sposób.

Cytat:Dodam od siebie że sama mapa PM, choć znacznie poprawiona i odchudzona względem poprzednich wersji nadal w niektórych miejscach (szczególnie węzły drogowe i niektóre lokacje w miastach) potrafi zamulić,


Potrafi zmulić to faktWink ale wynika to raczej z błędów budowy mapy, słabej optymalizacji lokacji oraz braku doświadczenia MapMakerów niż z horrendalnych wymagań systemowychWykrzyknik

Na dobrą sprawę do komfortowego grania w FULL Hd, skalowanie 400 i ustawienia opcji wysokie +, na dzień dzisiejszy wystarczą karty w cenie od 1000 wzwyż, włącznie z poprzednią generacją kart pokroju od GF780 i 2Gb Vramu. Czyli można powiedzieć średniakiFacepalm_emote_gif

Takie konstrukcje powinny pocisnąć bez żadnego problemu cała mapę PM i pewnie pocisną o ile koledzy z PM będą budować w bardziej przemyślany i z optymalizowany sposóbTongue a SCS nie będzie po drodze rzucać kolejnych kłód w postaci zmian w kodzie gry.
Ja mam ok. 8-letni komputer i wymieniłem w nim tylko grafikę bo poprzednia się spaliła i dołożyłem dysk. Mimo to ETS śmiga bez najmniejszych problemów ze wszystkimi ustawieniami w grze i panelu N-Vidia na maksa. I mam ponad 120 aktywnych modów! A parametry kompa nadal robią wielkie wrażenie!
O MATKO JEDYNA !! Ale Luda się rozpisało i jak urosło to temacisko, palca nie ma gdzie wsadzić !
No dobra w odpowiedzi dla RadolSzczecin Przetestowałem sobie na czystej grze tylko same trzy mapy ProMods + RusMap + Southern Region i najogólniej jest tak że na MAX detalach mapy idą w miarę przyzwoicie. Poza miastami do 40-45 FPS-ów bo w miastach 20-25 to max. Więc poszedłem za poradami forumowych towarzyszy i podszczypałem trochę (a co będę wam owijał) z mojego pokornego lenistwa kliknąłem tylko na uproszczone ustawienie na stopień "wyższe" i co się okazało ? Gra dostała kopa w zad i wszystko poszybowało. Poza miastem FPS były 70 i wyżej a w miastach ponad 40. Japa mi się zaczęła cieszyć jak kobyli zad do bata więc zacząłem dalej podpatrywać na konsoli jak radził mi DIESIRAE i cóż takieko zauważyłem, ano to że obraz mi się zawiesza na jakąś cząstkę sekundy zawsze kiedy gra tworzy automatyczny zapis lub wyskoczy jakiś żółty czub czerwony błąd więc zrobiłem manewr który wszyscy opisują odwrotnie. W ustawieniach grafiki i ustawieniach gry włączyłem "synchronizację pionową" i to mi dużo pomogło bo obraz przestał się tak ostro zacinać choć kosztowało to spadkiem FPS ale teraz poza miastem mam 55-60 FPS a w miastach no cóż 25-35. W DLC Francja 45 do 50 to znakomite wyniki jak dla mnie w sam raz no pomijając te "Labirynty" w Hiszpanii bo tam to jest lampa stroboskopowa minimum jaki zauważyłem w Barcelonie to 12 a max 25 FPS (mam nadzieję że jakoś nareperują ten Labirynt). Na chwilę obecną piłuję moją ulubioną Scanię Longline RJL ale na razie bez żadnych dodatków i już zauważyłem że nie straciłem na jakości może dla tego że bez synchronizacji pionowej miałem spory zapas FPS co będzie dalej to zapodam w późniejszym terminie
Dzięki wszystkim za wsparcie i porady.
Stron: 1 2
Przekierowanie