eTrucks.pl • Najlepsze forum z modami do ETS1, ETS2, ATS, GTS, ST

Pełna wersja: Jaka kierownica głównie do ETS2?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam! Nie wiem czy dobry dział, jeśli nie to proszę o przeniesienie. Do rzeczy, szukam kierownicy komputerowej gównie do grania w ETS2. Poszukiwania zacząłem od Driving Force GT ale nie ukrywam że bardziej interesuje mnie manualna skrzynia biegów więc kolejnymi kontrolerami były Logitech G27 i G29 i tu nie mogę się zdecydować. Mówimy o używanych kierownicach. Która będzie lepsza? Czy może jeszcze jakieś inne są godne polecenia? G27 to jakieś 600-700zł, a G29 to 750-850zł. Jednak zdania z tego co czytałem są podzielone. Jedni wolą G27 zaś drudzy G29. Podobno G27 nie jest już produkowana czy to coś zmienia?
Ja lobbuje G27, ponieważ, do G29 trzeba dokupić osobno shifter, poza tym, osobiście nie podoba mi się design G29. A to że G27 nie jest już produkowana to nic nie zmienia, bo części zammienne dalej da się kupić i żaden serwis Logitecha nie powinien mieć problemów z jej naprawieniem, ba!
Jak masz trochę zdolności manualnych i części zamienne to większość usterek usuniesz sam, no i też łatwo da się zmodować G27 (kierownica praktycznie schodzi z kolumny po odkręceniu 6 śrub, a tego nie można powiedzieć o G29, bo jest tam pełno wiązek od przycisków.
(14/08/2017 09:25 AM)Truckere napisał(a): [ -> ]Ja lobbuje G27, ponieważ, do G29 trzeba dokupić osobno shifter, poza tym, osobiście nie podoba mi się design G29. A to że G27 nie jest już produkowana to nic nie zmienia, bo części zammienne dalej da się kupić i żaden serwis Logitecha nie powinien mieć problemów z jej naprawieniem, ba!
Jak masz trochę zdolności manualnych i części zamienne to większość usterek usuniesz sam, no i też łatwo da się zmodować G27 (kierownica praktycznie schodzi z kolumny po odkręceniu 6 śrub, a tego nie można powiedzieć o G29, bo jest tam pełno wiązek od przycisków.

Nie no właśnie shiefter musi być. Szukam tylko takich co mają go w zestawie bo szukam używanych. Znalazłem g29 za 700zł tylko ze shiefter wyniesie mnie 200zl jeszcze. Kierownica niby ładnie wygląda zdjęcia ok ale no nie wiem. Czy jest jakaś różnica odnośnie wygody czy bezawaryjnością pomiędzy tymi dwoma?
Jeśli tylko do PC to szkoda przepłacać do G29. Stary profiler bez problemu działa na G27 + Windows 10. Co innego jakbyś chciał podłączać do nowych konsol typu PS4 czy XBO to chyba G27 już nie jest kompatybilna z nimi. Ale G29 jest chyba tylko z XBO kompatybilna a do PS4 G920. Obydwie znów pasują do PC. Jak dla mnie wygodniejsze jest używanie przycisków na h-shifterze, bo te na kierownicy ciągle są obracane i średnio to jest ergonomiczne.
Masz mniej więcej plusy i minusy G27 i G29/G920 teraz kwestia tego czego potrzebujesz i z jakim sprzętem będziesz używał. Jak dla mnie większą robotę zrobił Logitech w G27 względem G25 (może prócz h-shiftera, bo w G25 można było zmieniać tryb działania) zmieniając przekładnię z prostej na skośną, dzięki temu jest cichutka. G29 -> G27 to nowy siłownik hamulca, ponoć w tym z G27 jest jakaś możliwość wymiany. Nie wiem czy to prawda czy plotka. Przeniesienie przycisków z h-shiftera na koło kierownicy (dla mnie in minus). No i nowszy soft.
(14/08/2017 10:26 AM)topiq napisał(a): [ -> ]Jeśli tylko do PC to szkoda przepłacać do G29. Stary profiler bez problemu działa na G27 + Windows 10. Co innego jakbyś chciał podłączać do nowych konsol typu PS4 czy XBO to chyba G27 już nie jest kompatybilna z nimi. Ale G29 jest chyba tylko z XBO kompatybilna a do PS4 G920. Obydwie znów pasują do PC. Jak dla mnie wygodniejsze jest używanie przycisków na h-shifterze, bo te na kierownicy ciągle są obracane i średnio to jest ergonomiczne.
Masz mniej więcej plusy i minusy G27 i G29/G920 teraz kwestia tego czego potrzebujesz i z jakim sprzętem będziesz używał. Jak dla mnie większą robotę zrobił Logitech w G27 względem G25 (może prócz h-shiftera, bo w G25 można było zmieniać tryb działania) zmieniając przekładnię z prostej na skośną, dzięki temu jest cichutka. G29 -> G27 to nowy siłownik hamulca, ponoć w tym z G27 jest jakaś możliwość wymiany. Nie wiem czy to prawda czy plotka. Przeniesienie przycisków z h-shiftera na koło kierownicy (dla mnie in minus). No i nowszy soft.

Kierownica tylko do pc bo mialem konsole ale pc dużo bardziej funkcjonalny. Przyciski na shiefterze mi bardziej pasują, a g29 ładniejsza taka wg mnie. No ale jak widzę to jestem bardziej na g27. Tylko sie obawiam ze kupie i cos bedzie nie tak Big Grin zdjęcia ładne tylko ciekawe jak to sie ma do rzevzywistości
Również śmigam na G27 - najlepszy wybór pod ETS2 nie ma co
Przy G29 jest nowy kontroler od hamowania, zupełnie jak w samochodzie, wciskasz delikatnie, powoli hamujesz, mocno wciskasz i hamuje mocno, fajny bajer. Mi osobiście ten element zaważył przy zakupie G29
Tak tylko podczepię się pod temat... Co myślicie na początek o kierownicy Ismart suzuka sw5050 - widziałem gdzieś na YT jak ktoś jeździł w ETS2 na takiej - wiem wiem, że to nie hiper super itd, ale pytam na początek czy daje rade?
ZeeNooN Jak chcesz w ETS2 grać tak na serio czyli jesteś fanem gry i nie rzucisz grania za miesiąc czy dwa to możesz śmiało brać G27 a co do G29 to jest to w miarę nowy, trochę droższy i ulepszony model g27 czyli taki jak jesteś fanem i masz trochę więcej kasy na sprzęt. Ogólnie to z obu będziesz zadowolony na bank bo obie nadają się świetnie do ETSa i innych podobnych gier symulacyjnych a różnic nie ma aż tylu dla zwykłego gracza aby brać od razu droższą kierownicę i ja bym brał jednak G27.

van-reiv ta kierownica ma 270 stopnii w sumie wszystko co potrzeba za wyjątkiem trzech pedałów (nie ma sprzęgła więc manual raczej odpada lub trzeba kombinować) więc jak nie masz akurat budżetu na np. jakiegoś G25, G27 to ta kierownica też się powinna sprawdzić w ETSie jak na początek.
(30/08/2017 11:54 AM)darekc napisał(a): [ -> ]Przy G29 jest nowy kontroler od hamowania, zupełnie jak w samochodzie, wciskasz delikatnie, powoli hamujesz, mocno wciskasz i hamuje mocno, fajny bajer. Mi osobiście ten element zaważył przy zakupie G29

Jednak G27 ma rozkład przycisków lepszy pod ETS2. Ja mam przypisane 2 górne czerwone do rozglądania się na boki, środkowy lewy światła długie, prawy powrót do widoku przez siebie, dolny przełączanie biegów nieparzysty/parzysty i klakson, a łopatki kierunkowskazy. Przy gałce włączanie silnika, wycieraczek, koguty, światła. Nie wiem czy pod G29 dogodnie sobie tak wszystko ustawisz - większość trzeba obsługiwać z klawiatury.
Stron: 1 2
Przekierowanie