eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Wyjaśnienie najbardziej potrzebnych funkcji do ZModeler
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Wyjaśnienie najbardziej potrzebnych funkcji do ZModeler
Create:
Copy – tworzy kopię danej części
Polygon – tworzy nowe polygony przy danym surface:
- Fan – kolejne polygony zaczynają się na jednym z vertexów pierwszego
- Single – pojedynczy polygon
- Strip – każdy kolejny polygon tworzy się na jednym z edge'ów poprzedniego tworząc pas
Spline – tworzy konstrukcję, która może być powtarzana przez program tworząc obiekt. Przydatne przy tworzeniu kół.
Surface tworzy nowy obiekt:
-Grid – tworzy płaszczyznę (na liście parametrów można wybrać ilość kolumn i wierszy)
-Revolved – tworzy obiekt według wzoru ze Spline'a.
Display:
Disable – wyłącza widok wybranych obiekty/polygony/edge/vertexy z zachowaniem ich zarysów
Enable – włącza widoczność elementów ukrytych za pomocą narzędzia Disable
Hide – ukrywa obiekt/polygon/edge/vertex
Local Axes:
-Center to Object - ustawia Pivot Helper w środku wybranego obiektu (można zaznaczyć aby ustawiło tylko na osi X, Y lub Z)
-Reset to Parent – blokuje osie na obiekcie (niezbędne przy eksporcie pilku)
-Reset to World - resetuje Pivot Helper do punktu 0,0,0 czyli środka przestrzeni
Show – włącza widoczność obiektów ukrytych za pomocą narzędzia Hide
Modify:
Attach – łączy dwa obiekty
Connect - łączy vertexy oddalone od siebie tworząc polygon między nimi
Delete – usuwa wybrane obiekty/polygony/edge/vertexy
Flip – odwraca powierzchnię na polygonych (konieczna po użyciu narzędzia Mirror)
Insert - tworzy vertexy wewnątrz danego polygona lub edge'a
Mirror – tworzy lustrzaną kopię obiekty według wybranej osi
Move – pozwala na przesuwanie elementu
Rotate – pozwala na obrót obiektu wzdłuż wybranej osi
Scale – skaluje obiekt
Submesh:
-Detach – wyodrębnia zaznaczone polygony do nowego obiektu
-Extrude - tworzy polygon od zaznaczonych vertexów, pozwala przedłużać dany surface
-Weld – łączy zanaczone vertexy w jeden
Select (używanie za pomocą prawego przycisku myszki):
All – zaznacza wszystkie obiekty/polygony/edge/vertexy
Circle – zaznacza kształt owalu/koła
Invert – odznacza to co mamy zaznaczone w tej chwili i zaznacza wszystko inne
None – odznacza wszystko
Open Edges – zaznacza polygony, których przynajmniej jedna ściana jest niepołączona z inną
Quadr – zaznacza kształt prostokąta/kwadratu
Single – zaznacza pojedyncze elementy
By ID/Extension] – zaznacza według wskazanych reguł
[By Material] – zaznacza elementy zbudowane z wybranego materiału
[By Name] - zaznacza wskazany z listy obiekt
Surface:
Mapping:
Edit UV – nakłada nową teksturę lub ją modyfikuje
Normals:
Calculate – oblicza i poprawia cienie na obiekcie


Poradnik nie mojego autorstwa.
Przekierowanie