eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Moje sposoby na wjazd.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam w tym poradniku pokaże wam jak zrobić fajny wjazd na baze :-)
Sposób pierwszy:
Do tego sposobu użyjemy model "asphalt_ground". Którego najpierw należy postawić w dowolnym miejscu gdyż należy go zmniejszyć. Wiec stawiamy go, i klikamy na niego przy pomocy funkcji "Item Properties" klawisz P. Jak wejdziemy w ustawienie modelu to należy w "Scale" wyskalować nasz model. Pierwsze okienko jest odpowiedzialne za szerokość modelu. Drugie okienko służy do ustawienie grubości naszego obiektu. A ostatnie okienko służy do zwiększenia/zmniejszania długości naszego obiektu. Wiec polecam najpierw wszędzie ustawić 0,02 i wtedy ustawić na nasz wjazd. Po takim ustawieniu można wtedy ustawić odpowiednie wartości w modelu żeby pasował. (Nie przejmujcie się trawą Big Grin)

Image

Jak widzicie jest brzydki wjazd i mozna go rozwiązać w prosty sposób. Można wstawić tam próg zwalniający, albo drugi "asphalt_ground" którego oczywiście trzeba dobrze wyskalować i przechylić Wink

Image

I jak widać ładnie to nawet wygląda ale jeszcze zostają boki które w skrócie są brzydkie Big Grin Wiec ja osobić daje "wall_brick_01_nortch" z zakładki "Buildings". I te obiekty należy postawić po obydwóch stronach wjazdu i później należy opuścić te obiekty.

Image

Kiedyś dokończę i pokaże inne sposoby Big Grin
Fajnie, że pokazujesz co i jak, ale szkoda, że jest to delikatna popelina... :E

A co z trawą? Co z dużym kątem natarcia na podjazd? Co z ustawieniem tego najazdu prostopadle do drogi? :c
Ogólnie wszystko jest niby ok ale mogłeś dopisać, że należy pozbyć się trawy w tym miejscu Tongue


Ps. Oczywiście jest też inna i moim zdaniem lepsza technika czyli dajesz ten model asfaltu jak najniżej (różnica wysokości 0.01 lub nawet na 0.00) w stosunku do drogi i jak najbliżej się da i maskujesz w taki sposób łatą drogową Tongue
Image
Minimalizujesz w ten sposób przejścia między materiałami co wizualnie da ładniejszy efekt.
(23/06/2018 04:13 PM)GrakuPL napisał(a): [ -> ]Fajnie, że pokazujesz co i jak, ale szkoda, że jest to delikatna popelina... :E

A co z trawą? Co z dużym kątem natarcia na podjazd? Co z ustawieniem tego najazdu prostopadle do drogi? :c

Poradnik dawno pisany, ale w sumie mogłem poprawić. Pisze co z trawą. Chyba większość map makerów umie trawe usunąć. Jak i każdy map maker ma mózg i potrafi po swojemu ustawić.

(23/06/2018 04:36 PM)Michal_Z_gno napisał(a): [ -> ]Ogólnie wszystko jest niby ok ale mogłeś dopisać, że należy pozbyć się trawy w tym miejscu Tongue


Ps. Oczywiście jest też inna i moim zdaniem lepsza technika czyli dajesz ten model asfaltu jak najniżej (różnica wysokości 0.01 lub nawet na 0.00) w stosunku do drogi i jak najbliżej się da i maskujesz w taki sposób łatą drogową Tongue
Image
Minimalizujesz w ten sposób przejścia między materiałami co wizualnie da ładniejszy efekt.

Chyba by się map maker domyślił. A twój sposób też fajny Big Grin
Przekierowanie