10/08/2018, 03:19 PM
10/08/2018, 03:28 PM
Wydaje mi się, że poprzez base w folderze ciężarówki, jeżeli mowa o ciężarówkach scsu.
10/08/2018, 03:29 PM
Zapomniałem napisać, że chodzi o auto z moda.
10/08/2018, 04:43 PM
W tym momencie wagę pojazdu można zwiększyć wyłącznie poprzez zwiększenie parametru nacisku poszczególnej osi na podłoże. Parametr znajdziesz w def/vehicle/truck/...../chassis
Za przykład posłuży scania.r_2016 z podwoziem 4x2
kerb_weight[0]: 5390.1
kerb_weight[1]: 2101.1
Gdzie pierwszy odpowiada za przednią oś, drugi za tylną. Suma tych wartości to faktyczna waga pojazdu. Regulując te dwa parametry możesz zmieniać zachowanie pojazdu na drodze.
Niezależnie od wagi poszczególnych ciężarówek można regulować masę kabiny oraz masę kół w pliku physics.sii (def/vehicle).
cabin_mass: 300.0
wheel_mass: 100.0
Zmiana tych wartości z kombinacji (w połączeniu z balansem hamulców) znacząco wpłynie na fizykę jazdy .
Za przykład posłuży scania.r_2016 z podwoziem 4x2
kerb_weight[0]: 5390.1
kerb_weight[1]: 2101.1
Gdzie pierwszy odpowiada za przednią oś, drugi za tylną. Suma tych wartości to faktyczna waga pojazdu. Regulując te dwa parametry możesz zmieniać zachowanie pojazdu na drodze.
Niezależnie od wagi poszczególnych ciężarówek można regulować masę kabiny oraz masę kół w pliku physics.sii (def/vehicle).
cabin_mass: 300.0
wheel_mass: 100.0
Zmiana tych wartości z kombinacji (w połączeniu z balansem hamulców) znacząco wpłynie na fizykę jazdy .
10/08/2018, 04:47 PM
Tym pierwszym sposobie zmieniłem liczbę w pierwszej linijce o 5500 i nic się nie zmieniło.
Właśnie chciałem pogrzebać sam i znalazłem ten folder, więc już rozumiem, dalej sobie poradzę.
edit - jeszcze jedna rzecz, u mnie w pliku physics.sii wygląda to tak
cabin_mass: 650.0 #300.0
wheel_mass: 100.0
Co oznacza to #300 przy masie kabiny?
Właśnie chciałem pogrzebać sam i znalazłem ten folder, więc już rozumiem, dalej sobie poradzę.
edit - jeszcze jedna rzecz, u mnie w pliku physics.sii wygląda to tak
cabin_mass: 650.0 #300.0
wheel_mass: 100.0
Co oznacza to #300 przy masie kabiny?
10/08/2018, 05:03 PM
W definicjach każda wartość która jest poprzedzona poprzez # jest automatycznie pomijana przez silnik gry. Także jeśli # przeniesiesz przed pierwszą wartość, tylko ta druga będzie odczytywana. Generalnie # ma takie samo zastosowanie do wszystkich definicji w grze.
10/08/2018, 05:07 PM
Dzięki, wszystko wiem.
Na początku zmieniłem o 5500 wagę kabiny, ale bujała się jak pijana. Po dodaniu 5500 w koła, osiągnąłem efekt taki, o jaki mi chodziło. Dziękuję bardzo! Do zamknięcia.
Na początku zmieniłem o 5500 wagę kabiny, ale bujała się jak pijana. Po dodaniu 5500 w koła, osiągnąłem efekt taki, o jaki mi chodziło. Dziękuję bardzo! Do zamknięcia.
10/08/2018, 05:09 PM
Zamykam zgodnie z prośbą autora.