03/09/2018, 11:43 AM
Stron: 1 2
03/09/2018, 12:06 PM
Zamiast prosić, zacznij grzebać i dłubać i kopać. Metoda prób i błędów. Pozdrawiam.
03/09/2018, 12:22 PM
A prefaby będziesz mieć jakieś własne czy będziesz korzystać z firm dostępnych już w grze
W pierwszym przypadku oczywiście trzeba znać zmoda3/blendera i stworzyć odpowiedni model danej firmy czyli opcja dla bardziej zaawansowanych w kwestii moddowania (głównie wymagana świetna umiejętność tworzenia modeli 3d).
Druga opcja jest dużo prostsza bo wystarczy dorobić odpowiednie definicje - czyli nic trudnego nawet dla początkujących osób.
Tak czy siak w obu przypadkach należy dopisać daną firmę do własnego miasta a konkretniej wchodzisz w wypakowanym base.scs do def\company\nazwa firmy\editor następnie kopiujesz sobie jeden z plików .sii i zmieniasz jego nazwę na nazwę własnego miasta.
W środku pliku .sii także zmieniasz nazwy miasta na własne.
Na koniec stawiasz prefab danej firmy w ME i gotowe.
Firma Eurogoodies którą chcę dodać w mieście Luboń
Wchodzę w folder z wypakowanym base.scs następnie w foldery:
def\company\eurogoodies\editor
Kopiuję sobie definicję berlin.sii i zmieniam jej nazwę na lubon.sii
(tu ważne nazwy definicjom nadajemy takie jakie mamy w folderach def/city/ czyli nazwa .sii powinna być taka sama w obu folderach).
Teraz otwieramy nasz plik lubon.sii i mamy takie coś:
Teraz odpalamy ME i dodajemy sobie firmę w Luboniu, zapisujemy mapkę i cieszymy się firmą eurogoodies w Luboniu.
A i co ważne w ME firma musi być w granicach miasta czyli musi być na niej "znacznik" od miasta (nazwa może być jako niewidoczna w grze aby to ładnie wyglądało).
Czyli generalnie to jest minuta roboty z przerwą na kawę i papierosa
W pierwszym przypadku oczywiście trzeba znać zmoda3/blendera i stworzyć odpowiedni model danej firmy czyli opcja dla bardziej zaawansowanych w kwestii moddowania (głównie wymagana świetna umiejętność tworzenia modeli 3d).
Druga opcja jest dużo prostsza bo wystarczy dorobić odpowiednie definicje - czyli nic trudnego nawet dla początkujących osób.
Tak czy siak w obu przypadkach należy dopisać daną firmę do własnego miasta a konkretniej wchodzisz w wypakowanym base.scs do def\company\nazwa firmy\editor następnie kopiujesz sobie jeden z plików .sii i zmieniasz jego nazwę na nazwę własnego miasta.
W środku pliku .sii także zmieniasz nazwy miasta na własne.
Na koniec stawiasz prefab danej firmy w ME i gotowe.
Przykład:
Firma Eurogoodies którą chcę dodać w mieście Luboń
Wchodzę w folder z wypakowanym base.scs następnie w foldery:
def\company\eurogoodies\editor
Kopiuję sobie definicję berlin.sii i zmieniam jej nazwę na lubon.sii
(tu ważne nazwy definicjom nadajemy takie jakie mamy w folderach def/city/ czyli nazwa .sii powinna być taka sama w obu folderach).
Teraz otwieramy nasz plik lubon.sii i mamy takie coś:
Cytat:SiiNunitI zmieniamy to na:
{
company_def : .berlin {
city: berlin
prefab: 32
}
}
Cytat:SiiNunit(jeśli to jest prefab niestandardowy to należy dodać jego numer zgodnie z kolejnością z jaką ma się go dopisanego w prefab.sii)
{
company_def : .lubon {
city: lubon
prefab: 32
}
}
Teraz odpalamy ME i dodajemy sobie firmę w Luboniu, zapisujemy mapkę i cieszymy się firmą eurogoodies w Luboniu.
A i co ważne w ME firma musi być w granicach miasta czyli musi być na niej "znacznik" od miasta (nazwa może być jako niewidoczna w grze aby to ładnie wyglądało).
Czyli generalnie to jest minuta roboty z przerwą na kawę i papierosa
03/09/2018, 03:58 PM
03/09/2018, 04:08 PM
Prefaby tworzy się w programie Blender.
Co do firmy możesz wspomóc się tym: https://www.youtube.com/watch?v=GLGAXv1WQU4
Co do firmy możesz wspomóc się tym: https://www.youtube.com/watch?v=GLGAXv1WQU4
03/09/2018, 07:01 PM
ogl wszystkie
03/09/2018, 07:11 PM
i jak to teraz dodać do configu tych firm? po prostu dopisać do configu tylko gdzie te modele firm dać
03/09/2018, 07:23 PM
mógł bym dostać jakiś poradnik do tego programu? Resztę sam zrobię
03/09/2018, 08:01 PM
Wpisz sobie na YouTube "Zmodeler (lub blender) poradnik ETS2" i wybierz filmik, który chcesz. Proponuję filmiki "Poradnik Zmodeler 3 #1 - import, dodawanie, export", "BlenderTools - turional - Quick Import/Export" oraz "Poradnik Blender [#1] Podstawy modelowania". Oprócz tego na eTrucks-ie wejdź sobie do Katalogu Modelowanie 3D i tam ile też jest dużo poradników.
04/09/2018, 04:09 PM
i gdy stworzę model muszę to jakoś podpisać? dodać "punkty"?
ogólnie nawet z poradnikiem nie potrafię tego będę próbował walczyć nadal
ogólnie nawet z poradnikiem nie potrafię tego będę próbował walczyć nadal
Stron: 1 2