Cześć wszystkim, szukam informacji odnośnie tego jak zmienić kolor podświetlenia deski rozdzielczej z tego co kojarzę była taka możliwość za pomocą któregoś pliku tekstowego gdzie trzeba było klepnąć jakąś wartość. Jeżeli wiecie to powiedzcie proszę którą linijkę trzeba zmienić i jakie wartości podać dla koloru pomarańczowego.
Drugie pytanie jaki program polecacie do edycji dźwięków scsowskich ogg?
Chciałbym się trochę pobawić dźwiękiem silników.
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Kolor podświetlenia zmieniasz w definicji: def\vehicle\truck\nazwa auta\interior\dashboard_color.sui (edytujesz edytorem tekstowym typu notepad+, word itp.).
A jak to tam się zmieniało to nie powiem tak z głowy bo musiałbym sobie to samemu przypomnieć bo z rok czasu jak nie lepiej się w takie rzeczy nie bawiłem
Może ktoś wie coś więcej?
Która linijka tekstu? Jakie wartości dla koloru pomarańczowego?
A spróbuj może samemu coś zdziałać drogą dedukcji
A konkretniej pobierasz pierwszy lepszy mod na kolorowe podświetlenie (nie ważne jaki kolor) porównujesz ten plik dashboard_color.sui z oryginalnym odpowiednikiem z base.scs i już widzisz gdzie masz coś zmienić.
Następnie szukasz pierwszego lepszego modu na pomarańczowe podświetlenie (nie ważne do jakiego auta) i już wiesz jakie wartości muszą być dla tego koloru użyte w Twoim modzie.
Na koniec składasz sobie własny mod oparty o powyższej zebrane informacje i gotowe - przynajmniej ja bym tak to rozwiązał zamiast czekać na gotowe i podane na tacy rozwiązanie na forum
Bardzo łatwa sprawa.
Po otworzeniu pliku dashboard color widzisz coś takiego:
Cytat: dashboard_color: 16
dashboard_color[]: (1.00, 1.00, 1.00) # uv(0, 0) # Default white color / Standart behavior
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(1, 0) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(2, 0) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(3, 0) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(0,-1) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(1,-1) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(2,-1) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(3,-1) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(0,-2) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(1,-2) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(2,-2) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(3,-2) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(0,-3) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(1,-3) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 0.00, 1.00) # uv(2,-3) # UNUSED, set to debugging MAGENTA to spot errors
dashboard_color[]: (1.00, 1.00, 1.00) # uv(3,-3) # Dashboard computer, lit after engine/electro is started.
# Dashboard backlight color
# Red Green Blue (linear color space)
# Use 'Sgfx presets' tool to grab them.
Tutaj mamy przykład actrosa mp3. Jak widzisz jest wszystko ładnie opisane do czego dana linijka służy. W mercedesie oryginalnie jest podświetlenie zegarów białe co jest uwidocznione w tym pliku.
Cytat:dashboard_color[]: (1.00, 1.00, 1.00) # uv(0, 0) # Default white color /
Te trzy jedynki, które widzisz to wartości w RGB (RED GREEN BLUE), które dają dany kolor w tym przypadku biały. Otwórz painta albo inny edytor graficzny, w próbniku kolorów ustaw kolor, który Ciebie interesuje i kopiuj wartości i zamień te jedynki na te, które chcesz mieć ty
Sprawa się komplikuje jeżeli chcesz mieć dwa kolory na desce roździelczej. Czyli tak jak np. ja miałem zrobione w Actrosie, zegary białe a przyciski zielone.
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Wtedy bez zmoda się nie obejdzie
(04/02/2019 01:17 PM)Michal_Z_gno napisał(a): [ -> ]A spróbuj może samemu coś zdziałać drogą dedukcji
A konkretniej pobierasz pierwszy lepszy mod na kolorowe podświetlenie (nie ważne jaki kolor) porównujesz ten plik dashboard_color.sui z oryginalnym odpowiednikiem z base.scs i już widzisz gdzie masz coś zmienić.
Następnie szukasz pierwszego lepszego modu na pomarańczowe podświetlenie (nie ważne do jakiego auta) i już wiesz jakie wartości muszą być dla tego koloru użyte w Twoim modzie.
Na koniec składasz sobie własny mod oparty o powyższej zebrane informacje i gotowe - przynajmniej ja bym tak to rozwiązał zamiast czekać na gotowe i podane na tacy rozwiązanie na forum
Michale wcześniej próbowałem sam coś pozmieniać tyle ze bez efektów, nie bardzo wiedząc czemu. Prawdopodobnie wartości które wklepywałem były w jakimś innym "formacie" bo wychodziły mi liczby po przecinku z jakiejś strony odnośnie tych kolorów rgb a 2 że pewnie nie w tej linijce co trzeba były pisane.
Oczywiście Panowie dziękuję za pomoc, ale powiem wam że wcześniej gdy próbowałem sam wartości które wpisałem były dobre ba wpisałem je nawet w dobrą linijkę ale przegapiłem istotny wpis w defach interiora mianowicie" @include dashboard_color.sui"