FaceTrackIR'a używałem krótko kilka lat temu, mimo to spróbuję pomóc.
Szybkość kamery w grze możemy regulować w panelu Curves (krzywe) - przycisk o tej samej nazwie w oknie głównym FaceTrackIR.
Wytłumaczę to na przykładzie Yaw, czyli obracania głową w lewo i prawo (w poziomie), najbardziej "używane" w ETS2.
Rys. A
Mamy układ współrzędnych:
- oś X - Input (degr.) czyli wejście, obrót głową o określoną ilość stopni (0-50 st.),
- oś Y - Output (degr.) czyli wyjście, obrót kamerą w grze o określoną ilość stopni (0-180 st.).
W zależności od pochylenia linii na układzie współrz., kamera w grze porusza się szybciej lub wolniej.
Przyjmijmy, że linia pomarańczowa to aktualne ustawienia, które powodują zbyt szybki obrót kamery w grze.
Przy obrocie głowy o 30 st., obrót kamery to prawie 100 st.
Jeżeli chcemy zmniejszyć szybkość obrotu kamery do 60 st. (przy takim samym obrocie głową), to należy obniżyć linię na wykresie i poprowadzić tak jak przebiega linia czerwona.
Ważny jest też ten płaski odcinek (0-5 st. może być mniejszy np. 3). Jest to tzw. DeadZone, który zapobiega schorzeniom odcinka szyjnego kręgosłupa
, możemy poruszać w pewnym zakresie głową bez poruszania kamerą w grze.
Rys. B - możemy również wyginać krzywą, chwytając za węzły na linii, tak aby np. na początku kamera obracała się wolniej, a przy większym obrocie szybciej lub odwrotnie.
FaceTrackIR jest najtańszą opcją, ale b. kapryśną. Wymaga dobrego oświetlenia twarzy, nie nadaje się dla "okularników" (refleksy).
Ja używam własnoręcznie wykonanego FT 3 PointClip'a + kamerka PSEye. Zestaw działa idealnie już od 5 lat.
Edit
W przypadku FreeTrack'a (stary program, obecnie nie jest już rozwijany, crash'uje w niektórych nowszych Windowsach), dodatkowo była możliwość regulacji szybkości przesuwania kamery z apomocą suwaków Sensitivity dla każdej osi osobno.
Nie wiem czy tu jest taka możliwość.