05/08/2020, 12:43 AM
Poradnik zostaje zrobiony tylko dla i jest własnością eTrucks.pl dlatego zakazuje się kopiowania i umieszczanie zawartych prze zemnie informacji na inne fora bądź portale bez zgody eTrucks.pl.
PORADNIK ver 1.0
Część 2 - Import - Eksport
Część 2 - Import - Eksport
Krok 1
Tworzymy kolejny folder w naszym pod folderze "SOURCE" a mianowicie folder o nazwie ''DAF E6 SCS" - poradnik skupi się własnie na tym modelu ale zasady opisane poniżej działają na naczepach i interiorach.
Następnie musimy przygotować ścieżkę aby Zmodeler znalazł maty etc.
Kolejno tworzymy nowe podfoldery
-vehicles
-truck
Teraz przechodzimy do naszego folderu "BASE SCS" i kopiujemy zawartość wraz z folderem "daf_xf_euro6" i wklejamy to do pod folderu truck którego przed chwila utworzyliśmy ( "SOURCE")
Krok 2
Możemy przejść do Programu, tak wiec otwieramy Zmodelera - Jeśli macie jakieś pytania dotyczące Programu proszę o zadanie ich w pierwszej części Poradnika > Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Wchodzimy do File > Import
Przechodzimy do naszego folderu "SOURCE" a następnie do folderu z naszym dafem
NIE IMPORTUJEMY MODELU PRZED WCZEŚNIEJSZYM USTAWIENIEM ŚCIEŻEK ''BASE SCS'' I ''MOD FOLDER'' (Zdjęcie poniżej)
"BASE SCS" - Ustawiamy nasz folder do którego wypakowaliśmy pliki z oryginalnego archiwa base.scs (Zdjecie ponizej)
ETS2 MODS>BASE SCS
''MOD FOLDER'' - Ustawiamy nasz folder do którego skopiowaliśmy zawartość oryginalnych plików ciężarówki (Zdjęcie poniżej)
ETS2 MODS > SOURCE > DAF E6 SCS
Po ustawieniu powyższych ścieżek importujemy plik truck.pmd do programu z zaznaczeniem opcji Retain.mat
Zdjęcie poniżej przedstawia stan programu już po imporcie "truck.pmd". Proszę zwrócić uwagę na dolny pasek "messaging bar" - Po poprawnym imporcie plików SCS do zmodelera pasek powinien być pusty i nie powinno być żadnych błędów, jeśli macie jednak jakiś błąd dajcie znać w tym temacie pod tym postem i postaram się uzupełnić luki
Postanowiłem skrócić cześć druga poradnika do własnie tylko importu i exportu dać wam czas na wypróbowanie całej metody i zadania pytań dotyczących własnie importu i exportu następna cześć skupie na wyjaśnieniu jak działa sam program i do czego służą wszystkie opcje.
Przed rozpoczęciem eksportu zobaczmy na to co znajduje się w naszym modelu. Po kliknięciu w zakładkę truck rozwinie się nam cala struktura piku.
Wszystkie wyżej wymienne zakładki odpowiadają opcji ciężarówki w grze, to własnie ich będziemy używać do modyfikowania naszego modelu w późniejszych poradnikach
Krok 3
Zajmiemy się teraz Eksportem naszego modelu do gry.
Przechodzimy do "File > Export"
Na poniższym zdjęciu proszę zwrócić uwagę na "Zapisz jako typ/save us"; "Version"; "Default variants" i nasze ścieżki plików o których wcześniej wspomniałem "base.scs"; "Mod folder"
Proszę tez upewnić się ze eksportujemy plik do odpowiedniego folderu
ETS2 MODS > SOURCE > DAF E6 SCS
Jeśli wszystko się zgadza klikamy "EXPORT" i przechodzimy do wstawienia modelu do gry.
Nie będę się rozpisywać jak dodać model do gry ponieważ myślę ze osoby zainteresowane, wiedza jak sobie z tym poradzić aczkolwiek jeśli nie to proszę napisać pod tym postem a opisze dodatkowy poradnik dodawania modów do gry i dodam do tego tematu.
Chciałem tez powiedzieć iż najlepszym rozwiązaniem przy rozpoczęciu zabawy z Zmodelerem i modelami radze stworzyć osobny profil w którym możemy sprawdzić czy wszystko jest ok bez psucia sobie obecnego stanu gry.
Cześć 3 już w krotce a link pojawi się tutaj.
Pozdrawiam M