eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Revising Austria [POTWIERDZONA!!]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
(01/12/2021 01:52 PM).:KoxTrucker:. napisał(a): [ -> ]Osobiście mam takie zdanie, że po dodatku z terenami nad Adriatykiem, bo prawdopodobnie w taki sposób nazwą to DLC, nie powinien powstać żaden dodatek mapowy, a team robiący DLC powinien się skupić na odnowieniu starej części mapy, włącznie ze Skandynawią, która się lekko zestarzała.
Z ekonomicznego punktu widzenia nie ma to sensu. Można powiększyć zespół od przebudowy i odnawiać jakiś kraj co aktualizację. Trzeba tylko znaleźć balans między ilością zatrudnianych ludzi i tempem ich zatrudniania, a ich jakością i umiejętnościami. To nie zawsze jest łatwe, jak mówił Sebor jakiś czas temu w wywiadzie.
(03/12/2021 09:15 PM)jarson napisał(a): [ -> ]Z ekonomicznego punktu widzenia nie ma to sensu. Można powiększyć zespół od przebudowy i odnawiać jakiś kraj co aktualizację. Trzeba tylko znaleźć balans między ilością zatrudnianych ludzi i tempem ich zatrudniania, a ich jakością i umiejętnościami. To nie zawsze jest łatwe, jak mówił Sebor jakiś czas temu w wywiadzie.

Raczej o straty ekonomiczne bym się nie niepokoił. Społeczność ETS2 ciągle rośnie, dodatki, jakie są wyglądają świetnie, więc rośnie też liczba zakupywanych. A poza tym, też mają zyski zewnętrzne, na pewno te wszystkie dealer ciężarówek płacą im za swoistą reklamę swoich ciężarówek, a nawet współpracują (Renault Truck), czy współpracą z wykonawcami komponentów komputerowych, jak z klawiaturami (bodajże w zeszłym roku)
superpiotr4 ja bym nie do końca powiedział, że społeczność rośnie ponieważ jest na bank na niższym poziomie niż kilka lat temu (okolice premiery ETS-a i pierwsze lata po premierze - złoty czas to 2012 do okolic 2015) jednak mimo to poziom zainteresowania grą jest w miarę zadowalający i utrzymuję się na jakimś tam poziomie a tendencja malejąca jest mało zauważalna jak na obecną chwilę.
Ogólnie może to być przez przejście SCS w rutynę czyli ściśle określona ilość DLC i aktualizacji rocznie, informację na blogu też w sposób dość schematyczny (np. o każdym nowym DLC są kolejno te same aspekty poruszane) i co ważne brakuję im obecnie takiej jakby iskierki aby przyciągnąć nowych graczy (gdzieś jakby uleciał ten czar sprzed lat). Oczywiście zdarzają się jakieś pozytywne aspekty typu ostatnio dodany tryb multiplayer, odświeżanie starych terenów ale też jest masa niespełnionych obietnic typu tandemy, Euro Coach Simulator co też jakoś ma tam wpływ na odbiór gry bo z jednej strony ludzie zachwycą się np. odświeżoną Austrią ale za chwilę przypomną sobie o tandemach :E
Tak czy siak podsumowując moim zdaniem SCS trochę za bardzo idzie w stronę korporacji niż ludzi z pasją tworzących gry komputerowe - założyli sobie jakiś tam model biznesowy i się jego ściśle trzymają a to nie jest zbyt dobre w tej branży.
Superpiotrku jesteś pierwszą spotkaną przeze mnie osobą, która stwierdziła, że „te wszystkie dealer ciężarówek płacą im za swoistą reklamę swoich ciężarówek”, a nie na odwrót Big Grin Słyszałeś o licencjach, znakach towarowych, itp.?
(03/12/2021 10:20 PM)jarson napisał(a): [ -> ]Superpiotrku jesteś pierwszą spotkaną przeze mnie osobą, która stwierdziła, że „te wszystkie dealer ciężarówek płacą im za swoistą reklamę swoich ciężarówek”, a nie na odwrót Big Grin Słyszałeś o licencjach, znakach towarowych, itp.?
Tak słyszałem Smile Jednak, z tego też może być potencjalny przychód, bo nie chcę mi się wierzyć, że za reklamę w pewnym znaczeniu tego słowa, by nie płacili, a zwłaszcza Renault Trucks, z którymi ich stosunki najlepiej się utrzymują, jak chociażby przedwczesna premiera nowej wersji odświeżonej kabiny Renault Trucks T i T-High w ETS2, kilka miesięcy przed realną premierą.
(03/12/2021 10:17 PM)Michal_Z_gno napisał(a): [ -> ]superpiotr4 ja bym nie do końca powiedział, że społeczność rośnie ponieważ jest na bank na niższym poziomie niż kilka lat temu (okolice premiery ETS-a i pierwsze lata po premierze - złoty czas to 2012 do okolic 2015) jednak mimo to poziom zainteresowania grą jest w miarę zadowalający i utrzymuję się na jakimś tam poziomie a tendencja malejąca jest mało zauważalna jak na obecną chwilę.
Ogólnie może to być przez przejście SCS w rutynę czyli ściśle określona ilość DLC i aktualizacji rocznie, informację na blogu też w sposób dość schematyczny (np. o każdym nowym DLC są kolejno te same aspekty poruszane) i co ważne brakuję im obecnie takiej jakby iskierki aby przyciągnąć nowych graczy (gdzieś jakby uleciał ten czar sprzed lat). Oczywiście zdarzają się jakieś pozytywne aspekty typu ostatnio dodany tryb multiplayer, odświeżanie starych terenów ale też jest masa niespełnionych obietnic typu tandemy, Euro Coach Simulator co też jakoś ma tam wpływ na odbiór gry bo z jednej strony ludzie zachwycą się np. odświeżoną Austrią ale za chwilę przypomną sobie o tandemach :E
Tak czy siak podsumowując moim zdaniem SCS trochę za bardzo idzie w stronę korporacji niż ludzi z pasją tworzących gry komputerowe - założyli sobie jakiś tam model biznesowy i się jego ściśle trzymają a to nie jest zbyt dobre w tej branży.

Nie zgodziłbym się do końca z tobą, że ilość graczy nie rośnie. Seba3711 na swoim kanale na yt, przedstawił przychód, dochód brutto i netto studia SCS i wcale nie widziałem, że od 2015 r. coś spadło, raczej wręcz przeciwnie wzrosło. Dla porównania, w 2015 r. w roku Eldorado przychód wyniósł 231 850 000 mln koron, aktywa wynosiły na ten czas 305 092 000 mln koron, a dochód netto 154 552 000 mln koron, natomiast w 2019 przychód wzrósł powyżej 2 razy, dochód prawie 2 razy, a aktywa wzrosły o prawie 4 razy. Na razie na ten rok są podane dane, możliwe, że w 2020 r. coś troszeczkę spadło przez wiadomo co, ale w 2021 r. powinno to wrócić do dawnej normy, bo sytuacja się ustabilizowała troszeczkę bardziej.... Polecam ci obejrzeć Michał: https://www.youtube.com/watch?v=5u-wR_tJv6o
(03/12/2021 10:17 PM)Michal_Z_gno napisał(a): [ -> ]masa niespełnionych obietnic typu tandemy, Euro Coach Simulator
Nie stawiał bym znaku równości między „obietnicami”, a planami. Zwłaszcza, że wiadomo, jak to niestety z planami bywa. Życie je weryfikuje.

Cytat: moim zdaniem SCS trochę za bardzo idzie w stronę korporacji niż ludzi z pasją tworzących gry komputerowe - założyli sobie jakiś tam model biznesowy i się jego ściśle trzymają a to nie jest zbyt dobre w tej branży.

Jako osoba prowadząca firmę coś powiem… W obecnych czasach rozwój jakiegokolwiek przedsiębiorstwa zwykle może iść tylko w stronę korpo. Jest to smutne, ale taki mamy system, inaczej zginiesz… I tak brawa dla SCS że w tym wszystkim starają się w ostatnim czasie rozwijać coś, dzięki czemu jeszcze tę pasję w sobie mają, mimo „podążania naprzód” - kontakt ze społecznością (streamy, convoye z youtuberami, aktywność na forum, itp.).
(03/12/2021 10:45 PM)superpiotr4 napisał(a): [ -> ]Nie zgodziłbym się do końca z tobą, że ilość graczy nie rośnie. Seba3711 na swoim kanale na yt, przedstawił przychód, dochód brutto i netto studia SCS i wcale nie widziałem, że od 2015 r. coś spadło, raczej wręcz przeciwnie wzrosło. Dla porównania, w 2015 r. w roku Eldorado przychód wyniósł 231 850 000 mln koron, aktywa wynosiły na ten czas 305 092 000 mln koron, a dochód netto 154 552 000 mln koron, natomiast w 2019 przychód wzrósł powyżej 2 razy, dochód prawie 2 razy, a aktywa wzrosły o prawie 4 razy. Na razie na ten rok są podane dane, możliwe, że w 2020 r. coś troszeczkę spadło przez wiadomo co, ale w 2021 r. powinno to wrócić do dawnej normy, bo sytuacja się ustabilizowała troszeczkę bardziej.... Polecam ci obejrzeć Michał: https://www.youtube.com/watch?v=5u-wR_tJv6o

Ale Panie kochany wysokość przychodów nie jest w tym przypadku równa wzrostowi zainteresowania graczy ponieważ na przestrzeni lat zmieniła się ilość sprzedawanych produktów przez SCS czyli w 2015 była to jedna gra i dwa główne DLC terenowe a obecnie są to dwie gry i 16 (jak dobrze to policzyłem :E) głównych DLC więc dochód musiał wzrosnąć ale nie ma to nic absolutnie wspólnego z przyrostem zainteresowania.
Czyli matematyka:
Sprzedasz 3 produkty po 1 zł i masz 3 złote od klienta
Sprzedasz 18 produktów po 1 zł i masz 18 zł od klienta
Jak widać klientów może być tyle samo a nawet trochę mniej a i tak zarobisz lepiej i statystki finansowe będą wzrostowe Tongue
Więc liczba klientów mimo, że będzie nawet niższa to zarobi się więcej ze względu na szerszy asortyment i tak jest w przypadku SCS.

Tak więc pisanie o przychodach to jest taki trik marketingowy aby pokazać graczom to co chcę się pokazać i jak to mawiał prezes Kurski "ciemny lud to kupi" (oczywiście bez obrazy bo to tylko taki żart) Tongue
To może inaczej. Popatrz na aktywność w wątkach, albo na rejestrowanie się na twoim forum etrucks.pl Może paść zarzut, że gracze nie tylko przychodzą na ETS2, ale raczej w większości głównie, bo jak sam widzisz większość wątków jest z ETS2 albo tworzonych, albo rozwijanych. Potem na podstawie obserwacji mamy ATS i inne gry. Popatrz ile osób się zarejestrowało na tym forum np: w przeciągu roku. Można powiedzieć, że jakaś część osób jest nieaktywnych, ale mówimy tutaj o samym zainteresowaniu grą.
superpiotr4 aktywność tu na forum też się zmieniła między 2015 o obecnie i serio to nie jest to samo co przed laty co mówi wyraźnie statystyka:

Tu masz dokładniej ten sam okres z:

2015
Image

2021
Image

I mamy:
Wątków: 80 (2015) vs 42 (2021)
Postów: 4623 (2015) vs 1047 (2021)

I jak widać kreski w górę na wykresie są (hura mamy się czym chwalić :E) ale jednak jest spadek aktywności co mówią liczby (i tu już nie bardzo jest powód do radości) więc nie zawsze słupki w górę są równe wzrostowi np. na forum zawsze jest w górę słupek bo treści dochodzi a nie ubywa no chyba, że robię porządki i wtedy krzywa się załamię ale tempo wzrostu treści jak widać zwolniło i to znacznie na przełomie tych lat.

I dokładnie tak jest w przypadku SCS czyli zarobek rośnie (większa ilość produktów) i słupki finansowe idą do góry ale zainteresowanie grą już nie bardzo musi za tym iść (2019 - trzy DLC i zarobili 3 cebuliony a w 2015 jedno DLC i zarobiony 1 cebulion na jednego gracza).
Więc generalnie nawet jakby im uciekła część graczy i tak z kasą są do przodu bo jest więcej DLC i stali gracze dają im więcej tych cebulionów niż w 2015 roku.

Więc nie ma tu co patrzeć na całą otoczkę bo to jest tylko marketing z ich strony (dobrze robiony zresztą i tu należy im pogratulować) bo zagłębiając się w liczby już nie jest tak kolorowo.


Ps. Z liczbami użytkowników już nie chciało mi się przeliczać i rozwijać ale jest podobnie jak w tych dwóch przypadkach.
A i nie jest to wcale tak że to akurat tu na forum taka jest statystyka bo wszystkie fora i strony o ETS2 mają tak samo Tongue
Dzięki za wyjaśnienie tematu Smile Pozdrawiam Smile Zgadzam się z tym....
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie