eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Aktualizacja 1.46 dla ETS2!
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Jak wiecie, po trwającym przez niemal trzy tygodnie oczekiwaniu, studio wydało Open Betę dla wersji 1.46, która dodaje kilka nowości do ETS2. Nie ma tego dużo, wręcz można powiedzieć, że jest to mała aktualizacja, która niewiele wprowadzi do gry. Zobaczymy zatem jej zawartość:

- Nowa osada w DLC Iberia:

Jak dobrze pewnie wiecie w pobliżu stolicy Hiszpanii, Madrytu znajduje się bardzo dobrze wybudowany obszar, który nie jest dla dostępny. Jednak Studio zapowiedziało, że tereny osady inspirowanej miasteczkiem Arganda del Ray, będą dodane do gry wraz z nowym węzłem autostradowym, prefabrykatem firmy Constructiones Elcano i magazynami usług ciężkich. Będą zatem nowe tereny, co prawda niewielkie. Warto wspomnieć, że jest to już trzecia aktualizacja terenów DLC Iberia (były one bowiem już w 1.41 i w 1.43), jednak osobiście uważam, że dalej brakuje masy dróg i liczę na to, że Iberia jeszcze się rozbuduje.
Image

Image

Image

Image

Image

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

- Nowe wprowadzenie do miast w ETS2! (DLC Iberia)

Dzięki pozytywnym opiniom związanym z wprowadzeniem specjalnych wprowadzeń do miast dla Hanoveru i miast Austrii przy aktualizacji 1.45 , studio zdecydowało się rozszerzyć te wprowadzenia dla miast w DLC Iberia! Nowe wprowadzenia polegają na prezentacji specjalnych filmików z nowych miast.

Image

- Nowe tablice drogowe i aktualizacja starych tablic oznakowania regionu drogowego. (DLC Iberia)

Kolejna dodatkowa zmiana i ciągle na razie tylko Iberia. Otóż zostanie zaktualizowane zielone oznakowanie istniejące na terenie Iberii tablic regionu drogowego. Wraz z tą aktualizacją w grze pojawią się nowe czerwone tablice, które będą pełnić te same funkcję, więc kolejny smaczek dla posiadaczy tego DLC.

Image

Image

Image

Image

Image

- Nowe naczepa- chemikaliowce
Nowe naczepy obejmą 2 typy podwozi- 2-osiowe, 3-osiowe, jednołańcuchowe i 2 typy nadwozia (chromowane i lakierowane) Można modyfikować:
- Typ podwozia
- Paintjobs (podstawa i DLC)
- Znaczniki
- Tylne zderzaki
- Błotniste klapy
i inne akcesoria, takie jak węże, zbiorniki na wodę, gaśnice itp.

Image

Image

- Nowa funkcja w ETS2: Przeglądarka firmowa

Wraz z wydaniem Open Bety 1.46 dla ATS, studio zaprezentowało nową funkcję, która pojawi się także w ETS2! Mowa tutaj o wyszukiwarce firmowej, której celem będzie wyszukiwanie określonych typów firm, ładunków lub typu naczep w wybranym przez nas mieście!
Oprócz tego wyszukiwarka, jeżeli dobrze ich zrozumiałem pozwoli na sprawdzenie nam, jakie typy ładunków możemy przewozić między poszczególnymi miastami. Jest to kolejne dodatkowe ułatwienie. P.S: Fotki są już aktualne.

Image

Image

- Moment obrotowy wału napędowego

To kolejny dodatek, który ma zwiększyć realizm w grze. Ta funkcja symuluje obracanie się podwozia podczas przyspieszania, co powoduje lekkie podniesienie przedniego lewego koła. Tutaj fotka.

Image

- Dodanie nowej funkcji- Galerii w ETS2!

Dzięki tej funkcji z poziomu gry będziemy w stanie zarządzać wszystkimi obrazami, trofeami fotograficznymi, odkrytymi punktami widokowymi, przy zachowaniu funkcji z Menedżera Obrazów. Będzie można sortować zdjęcia z widokami trofeów, czy punktów widokowych na podstawie odpowiednich filtrów państwowych. Wraz z tą funkcją wprowadzono nowy skrót klawiszowy, który będziemy mogli uruchomić tryb fotografii, czyli =+. Trofea fotograficzne będą oznaczane na mapie pod nowymi ikonkami. Będzie możliwość przeglądania zdjęć, najprawdopodobniej też ich wysarzenia, będzie także ułatwiał eksport na zewnętrzną platformę WOT. Jednak najprawdopodobniej wraz z przyszłymi aktualizacjami ten dodatek będzie miał jeszcze inne zastosowania, więc na tym się nie skończy. Tutaj fotki tej funkcji.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Z małych funkcji, DAF 2021 otrzymał implementację infotaiment, GPS w wszystkich ciężarówka ma wyłączone oddzielony stan od zoomu mapy, wprowadzono niestandardową implementację dla telefonów i GPS.

Jak dobrze wiecie, Open Beta trwa już od miesiąca, jednak najprawdopodobniej od do 14 listopada zostanie wydana pełna wersja, gdyż wtedy kończy się wydarzenie Hallowenowe, a twórcy celowo je przedłużyli, aby gracze, mogli spokojnie dokończyć testy nowej wersji gry. Więc oczekujemy.
Czy według was jest szansa na powstanie jeszcze w tym roku jeszcze jednej aktualizacji 1.47? Dajcie znać w komentarzach.

Post aktualizowany na bieżąco.
Szczerze to SCS mogłoby dodać wiele zmian w samej grze, a nie dawać nowe osady Smile

- Niezwykle zaczęło mnie w ETS2 irytować oświetlenie w budynkach w nocy... Czy 23 czy 2 w nocy czy 5 nad ranem - pali się większość lub wszystkie światła w oknach ! Tragedia i odbiera realizm gry. Powinno być jak w MFS, że np. o 22 jest więcej, a o 3 w nocy jak wszyscy śpią to jakieś jedno okno z światłem na cały blok. Przykładem tu jest Fernbus jak i wspomniany wyżej MFS.

- Dlaczego SCS nie jest w stanie wprowadzić uprzywilejowanych pojazdów typu: pogotowie czy busy policyjne/strażackie - jadące na sygnale, którym trzeba ustąpić miejsca ? Wiem, że do 1.44/1.45 jest mod na te sygnały ale po pierwsze - znów moderzy coś muszą robić, po drugie one jadą jak zwykłe pojazdy i nie ma korytarzy życia czy przepuszczania

- Fizyka deszczu i kałuż do poprawy ! W Fernbusie aż czekam na deszcz tak pięknie wyglądają te kałuże i krople. Tutaj właściwie nie ma kałuż na chodnikach czy ulicach.

- Dużo ludzi oczekuje także interakcji z deską rozdzielczą. Mnie osobiście akurat na tym nie zależy bo w grach tego typu bardziej jara mnie przemierzanie świata niż zachwycanie się ciężarówkami, ale oczywiście to też mogliby zrobić.

A jest jeszcze bardzo dużo innych rzeczy do zrobienia. Ostatnia większa zmiana w ETS2 to było oświetlenie i konwój i nic więcej. I dodają nowe osady...
(14/09/2022 08:17 PM)superpiotr4 napisał(a): [ -> ]Warto wspomnieć, że jest to już trzecia aktualizacja terenów DLC Iberia (były one bowiem już w 1.41 i w 1.43), jednak osobiście uważam, że dalej brakuje masy dróg i liczę na to, że Iberia jeszcze się rozbuduje.

Zapomnij... Smile Szybciej mody rozbudują Iberię niż SCS... Smile To będzie ostatnie czym się zajmą bo teraz odświeżają tereny z pierwszych DLC....
adamets2 napisał(a):Zapomnij... Smile Szybciej mody rozbudują Iberię niż SCS... Smile To będzie ostatnie czym się zajmą bo teraz odświeżają tereny z pierwszych DLC....

Nie przesadzajmy. W aktualizacji 1.41 dostaliśmy nową autostradę w Portugalii, wraz z nowym terenami z wiśnic. W 1.43 dostaliśmy dwa dodatkowe miasta Beja oraz Soria, kolejną autostradę A52 łączącą Vigo z Leonem oraz kilkadziesiąt dodatkowych kilometrów dróg. Teraz w 1.46 dostaniemy o wiele mniejszy obszar, ale tak i to jest na plus. Poza tym, z tego co ja wiem, dobudową dodatkowych terenów nie zajmuje się nimi "starszyzna", tylko młodziaki, bo tak było właśnie ze wspomnianą aktualizacją 1.43. Więc jest szansa na jakieś dodatkowe updaty tych terenów, co prawda niewielkie, ale kroczek po kroczku.

P.S teraz zauważyłem twój wcześniejszy post, więc postanowię się tutaj do niego odnieść. To, co studio pokazało jest tylko samą zapowiedzią. Bo jak podkreślają oni w wpisie, będzie o wiele więcej rzeczy, być może coś z twojej listy Smile Na razie trzeba jednak zostać na modach.
Cytat:Niezwykle zaczęło mnie w ETS2 irytować oświetlenie w budynkach w nocy... Czy 23 czy 2 w nocy czy 5 nad ranem - pali się większość lub wszystkie światła w oknach ! Tragedia i odbiera realizm gry. Powinno być jak w MFS, że np. o 22 jest więcej, a o 3 w nocy jak wszyscy śpią to jakieś jedno okno z światłem na cały blok. Przykładem tu jest Fernbus jak i wspomniany wyżej MFS.
I teraz niech moderzy się męczą z wprowadzeniem tej funkcji :E
(16/09/2022 04:30 PM)buwek napisał(a): [ -> ]
Cytat:Niezwykle zaczęło mnie w ETS2 irytować oświetlenie w budynkach w nocy... Czy 23 czy 2 w nocy czy 5 nad ranem - pali się większość lub wszystkie światła w oknach ! Tragedia i odbiera realizm gry. Powinno być jak w MFS, że np. o 22 jest więcej, a o 3 w nocy jak wszyscy śpią to jakieś jedno okno z światłem na cały blok. Przykładem tu jest Fernbus jak i wspomniany wyżej MFS.
I teraz niech moderzy się męczą z wprowadzeniem tej funkcji :E

Moderzy to powinni iść pod siedzibę SCS i rozpocząć strajk okupacyjny, żeby im SCS odpaliło kasę za to wszystko co oni zrobili i robią od 10 lat Smile
Tylko modderzy nie mogą tego zrobić z prostej przyczyny, nikt pistoletu do głowy im nie przystawiał, aby robili mody i nikt nawet tego im nie rozkazał CkmCkm

Uważam jednak osobiście, że studio powinno wybierać wśród takich moderów kilku najsłynniejszych i zatrudnić ich w swojej firmie. To samo dotyczy map-makerów. Wówczas prace na przebudowami, nowymi DLC terenowymi, powinny lecieć sprawniej. Na przykład taki Matamet, taki Buwek, Michaleczeq, projektanci Promodsa, powinni dostać prace bez problemu w SCS.
Poprostu Moderzy sa szybsi od SCS...
Cytat:Czy 23 czy 2 w nocy czy 5 nad ranem - pali się większość lub wszystkie światła w oknach ! Tragedia i odbiera realizm gry. Powinno być jak w MFS, że np. o 22 jest więcej, a o 3 w nocy jak wszyscy śpią to jakieś jedno okno z światłem na cały blok. Przykładem tu jest Fernbus jak i wspomniany wyżej MFS.
A tak z ciekawości - czy ktoś zarzucał ten temat na forum SCSu?
Bo jak 10lat gra jest na rynku to mi to przez myśl nie przeszło.

Cytat:- Dlaczego SCS nie jest w stanie wprowadzić uprzywilejowanych pojazdów typu: pogotowie czy busy policyjne/strażackie - jadące na sygnale, którym trzeba ustąpić miejsca ?
Moja ulubiona forma "Dlaczego ... nie jest w stanie" Smile Obstawiam że jest to w wielkiej liście TODO studia

Cytat:Uważam jednak osobiście, że studio powinno wybierać wśród takich moderów kilku najsłynniejszych i zatrudnić ich w swojej firmie. To samo dotyczy map-makerów. Wówczas prace na przebudowami, nowymi DLC terenowymi, powinny lecieć sprawniej. Na przykład taki Matamet, taki Buwek, Michaleczeq, projektanci Promodsa, powinni dostać prace bez problemu w SCS.
Jest paru czy parunastu modderów w SCS. SCS Software może chcieć zatrudniać, ale do tanga trzeba dwojga. Oprócz tego że studio chciałoby zatrudnić modderat to modder:
- musi być pełnoletni
- musi chcieć robić to zawodowo
- musi być gotowy to robić za "czeskie warunki finansowe". Dla nas Polaków to jeszcze będzie w miarę wporzo hajs, chociaż uważam żę polskie IT płaci lepiej niż czeskie
- musi być gotowy przeprowadzić się, przynajmniej na jakiś czas do Pragi.
- musi być gotowy pracować w zespole i realizować powierzone zadania

Nazwijmy modderów "wielkimi artystami". Wielcy artyści to często także indywudaliści, osoby starające się maksymalnie wykorzystać swój talent, chcące tworzyć wielkie dzieła.

Tymczasem to co potrzebuje, to co stara się tworzyć studio to robota rzemieślnicza, to manufaktura.
Tutaj człowiek musi tworzyć efektywnie produkt użytkowy. Artyzm może być dodatkiem do produktu, może pomóc go zrealizowąć, a nie produkt dodatkiem do artyzmu. Nie wiem czy rozumiecie co mam na myśli.

Studio nie może wziąć kilkunastu czy kilkudziesięciu "artystów" i dać im zupełnie wolną rękę. Studio musi skonsumować ich talent. Musi wykorzystać ich umiejętnośći. Dzięki "artystom" powinna dziać się ewolucja, a nie rewolucja.

Artysta oprócz robienia rzeczy pięknie, powinien być w stanie także robić rzeczy w zadanym czasie, zgodnie ogólnymi wytycznymi. Pracować w zespole, używajac jedynie wewnętrznie dostarczonych modeli i przede wszystkim być w stanie optymalizować.

A na optymalizacji i prawach do modeli / assetów wielu modderów się wywalało Wink
No i nie każdy chce się przenosić do Czech, choćby na parę miesięcy.
Podpisuję się "obiema ryncami i nogami" pod postem przedmówcy. Co innego hobbystyczne działanie po godzinach, a co innego normalna praca na etat. Wiążąc się ze studiem, człowiek narzuca sobie pewne ograniczenia. Nie znam co prawda żadnego moderatora-hobbysty pracującego nad ETS2, ale domyślam się, że to ludzie normalnie pracujący, którzy w wolnych chwilach coś dłubią przy swojej ulubionej grze. Rzucić dotychczasową pracę i wyjechać do Czech, żeby w ciągu 3-4 miesięcy zrobić robotę i trafić na bezrobocie? Wink

Moim zdaniem studio powinno w jakiś sposób docenić i wynagrodzić najlepszych moderatorów. Uważam, że ich praca w dużej mierze wpływa na zainteresowanie klientów produktem głównym, co przekłada się na wyniki finansowe podstawki i wszelkich DLC. Ja sam wróciłem po przerwie do ETS2, ponieważ różne mody i dodatki powodują, że główna gra nabiera właściwych smaczków i to dla nich człowiek chętnie kupuje kolejne DLC mapowe.
Stron: 1 2
Przekierowanie