14/03/2023, 11:11 PM
Wczoraj studio SCS wydało dla graczy ATS wersję 1.47, która wprowadza kilka nowości. Open Beta trwała od 14 marca i w zasadzie skończyła się już wczoraj, ale opóżniony Piter jak zawsze nawalił
Co wersja wprowadza do gry? Zapraszam do przeglądu:
1) Cysterny gazowe
Jak informowałem przy 1.47 dla ETS2, będą to nowe cysterny do przewozu substancji łatwopalnych, ciekłych takich jak LPG czy paliwo. W wersji ATS w samej cysternie będziemy mogli modyfikować:
- rodzaje podwozi: 32ft, 43ft & 48ft 2-osiowy, 53ft 3-osiowy i 4-osiowy 53ft ze skrętną osią tylną;
- Pudełka do malowania/chromowane;
- Osłony zaworów do malowania/chromu;
- Konfigurowalne lampy boczne;
- Skrzydło do malowania;
- Szeroki wybór węży;
- Różne tylne błotniki i światła tylnego zderzaka;
- Różnorodne malowanie przyczep;
2) Aktualizacja dźwięków otaczającego świata w ATS:
Wprowadzono nową technologię rozpraszania dźwięku za pośrednictwem FMOD. Dla graczy oznacza to przede wszystkim:
- Możliwość słyszenia dźwięku z różnych odległości (np: granie świerszczy, niekiedy dźwięki bliskie, albo też z dalszej odległości) Podobna zmiana wprowadzona dla dalszych dźwięków miast, które będziemy słyszeć z różną intensywnością i lokalizacją w zależności od cykla dnia i nocy, jak i ruchu naszej ciężarówki.
- Filtry kierunku jazdy dla ciężarówek;
Tutaj filmik wideo opublikowany przez studio SCS:
Ale w każdym razie znowu przebudowano silnik FMOD, więc gra stanie się bardziej realniejsza.
3) Nowy, adaptacyjny tempomat w ATS oraz system hamowania awaryjnego;
Funkcja, która co prawda pojawiła się już w 1.44, ale była to bardzo ukryta funkcja eksperymentalna, która teraz trafia właśnie do fazy testów przez społeczność! Adaptacyjny tempomat sam dostosowuje prędkość naszej ciężarówki w zależności od tego, jaka jest sytuacja na drodze (czy jest spokojne, czy ruchliwie), bo wykrywa, czy jakiś samochód znajduje się przed nami i na jakiej odległości.
Poza tym wprowadzony zostaje również do testów system hamowania awaryjnego, który automatycznie uruchamia hamulec, aby zminimalizować uszkodzenia i zapobiec kolizjom z innym pojazdem. Wszystko będzie można zmieniać w ustawieniach rozrywki.
4) Niestandardowe wprowadzenia dla miast w DLC Utah i Idaho;
Co tutaj dużo mówić. Najmniej interesująca nas zmiana. Tutaj film z tymi wprowadzeniami:
5) Generowanie losowych wyboi na drogach!
Kolejna ciekawa funkcja dla graczy ATS i być może ETS2. Będziemy w stanie odczuwać w losowych momentach na drogach niewielkie wyboje, które będą oddziaływać na naszą ciężarówkę. Wszystko oczywiście generowane, podobna zasada jak z objazdami (od 1.36), czy losowymi wydarzeniami na drogach. Prawdopodobnie w przyszłości funkcja zostanie bardziej rozbudowana!
6) Przebudowa interfejsu kariery
Dzięki nowemu interfejsowi dojdzie kilka ciekawych nowości. Przede wszystkim, od teraz cała ta zakładka podzielona będzie na cztery sekcje takie jak Dostawy, Kary, Eksploracja, Doświadczenia kierowcy. Każda z tych zakładek będzie wyświetlać indywidualne statystyki, takie jak poprzednie dostarczone ładunki, czy wyświetlanie mandatów i kar sprzed 2 fikcyjnych tygodni w naszej karierze. Być może jest to droga do rozbudowy tego trybu?
7) Dziennik aktualności dla ATS i ETS2!
Po zaktualizowaniu gry wyświetlać się będzie monit z informacjami o aktualizacji, w tym wyświetlanie, co nowego zostało wprowadzone. Dotyczyć to też będzie DLC i ich najważniejszych funkcjonalności. Pojawi się on w formie wyskakującego okienka po uruchomieniu gry po aktualizacji lub podczas gry w menu głównym.
8) Teleport resetowania ekonomii
Możliwość skorzystania z bezpłatnej szybkiej podróży do dowolnej wybranej stacji paliw. Alternatywa dla resetu ekonomii przy ładowaniu gry.
9) Nowa trasa Special Transport;
Poza tym dokonano kolejnych zmian przy Kenworth W900, nieco poprawiono wydajność, optymalizację pod kątem pory dnia, warunków atmosferycznych, czy ruchu drogowego. Aktualizacja moim zdaniem nie jest genialna, jak to przy 1.44 było, albo przy innych, lecz nie jest też aż tak tragiczna jak poprzednia wersja, toteż warto ją rozważyć. Zachęcam zatem do pozostawiania swojej opinii.
Pozdrawia:
superpiotr4
Co wersja wprowadza do gry? Zapraszam do przeglądu:
1) Cysterny gazowe
Jak informowałem przy 1.47 dla ETS2, będą to nowe cysterny do przewozu substancji łatwopalnych, ciekłych takich jak LPG czy paliwo. W wersji ATS w samej cysternie będziemy mogli modyfikować:
- rodzaje podwozi: 32ft, 43ft & 48ft 2-osiowy, 53ft 3-osiowy i 4-osiowy 53ft ze skrętną osią tylną;
- Pudełka do malowania/chromowane;
- Osłony zaworów do malowania/chromu;
- Konfigurowalne lampy boczne;
- Skrzydło do malowania;
- Szeroki wybór węży;
- Różne tylne błotniki i światła tylnego zderzaka;
- Różnorodne malowanie przyczep;
2) Aktualizacja dźwięków otaczającego świata w ATS:
Wprowadzono nową technologię rozpraszania dźwięku za pośrednictwem FMOD. Dla graczy oznacza to przede wszystkim:
- Możliwość słyszenia dźwięku z różnych odległości (np: granie świerszczy, niekiedy dźwięki bliskie, albo też z dalszej odległości) Podobna zmiana wprowadzona dla dalszych dźwięków miast, które będziemy słyszeć z różną intensywnością i lokalizacją w zależności od cykla dnia i nocy, jak i ruchu naszej ciężarówki.
- Filtry kierunku jazdy dla ciężarówek;
Tutaj filmik wideo opublikowany przez studio SCS:
Ale w każdym razie znowu przebudowano silnik FMOD, więc gra stanie się bardziej realniejsza.
3) Nowy, adaptacyjny tempomat w ATS oraz system hamowania awaryjnego;
Funkcja, która co prawda pojawiła się już w 1.44, ale była to bardzo ukryta funkcja eksperymentalna, która teraz trafia właśnie do fazy testów przez społeczność! Adaptacyjny tempomat sam dostosowuje prędkość naszej ciężarówki w zależności od tego, jaka jest sytuacja na drodze (czy jest spokojne, czy ruchliwie), bo wykrywa, czy jakiś samochód znajduje się przed nami i na jakiej odległości.
Poza tym wprowadzony zostaje również do testów system hamowania awaryjnego, który automatycznie uruchamia hamulec, aby zminimalizować uszkodzenia i zapobiec kolizjom z innym pojazdem. Wszystko będzie można zmieniać w ustawieniach rozrywki.
4) Niestandardowe wprowadzenia dla miast w DLC Utah i Idaho;
Co tutaj dużo mówić. Najmniej interesująca nas zmiana. Tutaj film z tymi wprowadzeniami:
5) Generowanie losowych wyboi na drogach!
Kolejna ciekawa funkcja dla graczy ATS i być może ETS2. Będziemy w stanie odczuwać w losowych momentach na drogach niewielkie wyboje, które będą oddziaływać na naszą ciężarówkę. Wszystko oczywiście generowane, podobna zasada jak z objazdami (od 1.36), czy losowymi wydarzeniami na drogach. Prawdopodobnie w przyszłości funkcja zostanie bardziej rozbudowana!
6) Przebudowa interfejsu kariery
Dzięki nowemu interfejsowi dojdzie kilka ciekawych nowości. Przede wszystkim, od teraz cała ta zakładka podzielona będzie na cztery sekcje takie jak Dostawy, Kary, Eksploracja, Doświadczenia kierowcy. Każda z tych zakładek będzie wyświetlać indywidualne statystyki, takie jak poprzednie dostarczone ładunki, czy wyświetlanie mandatów i kar sprzed 2 fikcyjnych tygodni w naszej karierze. Być może jest to droga do rozbudowy tego trybu?
7) Dziennik aktualności dla ATS i ETS2!
Po zaktualizowaniu gry wyświetlać się będzie monit z informacjami o aktualizacji, w tym wyświetlanie, co nowego zostało wprowadzone. Dotyczyć to też będzie DLC i ich najważniejszych funkcjonalności. Pojawi się on w formie wyskakującego okienka po uruchomieniu gry po aktualizacji lub podczas gry w menu głównym.
8) Teleport resetowania ekonomii
Możliwość skorzystania z bezpłatnej szybkiej podróży do dowolnej wybranej stacji paliw. Alternatywa dla resetu ekonomii przy ładowaniu gry.
9) Nowa trasa Special Transport;
Poza tym dokonano kolejnych zmian przy Kenworth W900, nieco poprawiono wydajność, optymalizację pod kątem pory dnia, warunków atmosferycznych, czy ruchu drogowego. Aktualizacja moim zdaniem nie jest genialna, jak to przy 1.44 było, albo przy innych, lecz nie jest też aż tak tragiczna jak poprzednia wersja, toteż warto ją rozważyć. Zachęcam zatem do pozostawiania swojej opinii.
Pozdrawia:
superpiotr4