Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przyszłość ETS/ATS~ jak przekonać SCS do zmian?
Autor Wiadomość
Kraven Offline
Zarejestrowany
*
Zarejestrowani

Skąd:
Liczba postów: 5
Dołączył: 30/04/2020
Reputacja: 0
Podziękował: 1
Podziękowano mu 1 raz(y)
Post: #1
Przyszłość ETS/ATS~ jak przekonać SCS do zmian?
Witam .

Chciałbym żebyśmy zebrali tutaj wszystkie nasze oczekiwania względem ETS/ATS , w sensie w jakim kierunku powinien iść SCS by nawet jeśli wyrośnie mu realna konkurencja ( póki co taka na razie nie istnieje ) nie musiał on obawiać się o malejące zainteresowanie . Chciałbym byście nie odbierali tego jako jakąś "gównoburzę" tylko merytoryczną dyskusję . Spójrzmy zatem co mamy .

Gra ma już 8 lat i została postawiona na narzędziu ( proszę nie mylić tego z silnikiem graficznym) Prism3D którego potencjał został już całkowicie wykorzystany co wyraźnie widać po tak zwanym "kontencie" - w sensie nie spodziewajmy się że zaskoczy nas jakiś model zniszczeń , lepsze odwzorowanie fizyki w każdym aspekcie , czy model zmiany warunków pogodowych i co za tym idzie również modelu prowadzenia zestawu czy samej ciężarówki a tego niewątpliwie oczekują chyba wszyscy i to już od kilku lat .Czasy gdzie podpieraliśmy się "Naturaluxem" , czy innym "Reshadem" już minęły, a technologia pozwala na znacznie więcej . Smutne jest to że na forum SCS czytając różne podobne rozpatrywania na temat przyszłości serii ETS/ATS sama firma kompletnie się nie odniosła do tych rozważań , krótko pisząc nic nie wiadomo czy firma pracuje nad kolejną częścią , a jeśli nawet to nie wiadomo czy postawi grę na profesjonalnym silniku graficznym co zwiększy niebywale potencjał serii . Póki co mamy oto taką sytuację że SCS obrał sobie jakiś swój model i biznesowy ( dodatki DLC mapowe , oraz dodatki marek producentów ciężarówek i naczep) oraz model wdrażania tego planu - czytaj kalendarz . Jako że jak wspomniałem wyżej nie mają absolutnie żadnej konkurencji ( w chwili pisania widziałem na steam jeden tytuł który ma wyjść nie wiadomo jeszcze kiedy to "Alaskan Truck Simulator" który wygląda interesująco jednak z uwagi na to iż ogranicza się to do Alaski nie sądzę by odniósł on jakiś spektakularny sukces i zagroził pozycji serii SCS) spokojnie i bez napinania realizują sobie założony plan .


Czy wobec tego mamy jakiś wpływ na to by SCS zmienił swoje podejście lub chociaż wysłuchał głosu swoich fanów serii? Napiszę tak .Pamiętam chyba z rok temu sytuację jaka miała miejsce na BlizzCon-ie kiedy to twórcy serii Diablo ogłosili że nie będzie jej już na PC-tach tylko na komórkach . Poziom oburzenia tą informacją był tak ogromny iż następnego dnia okazało się że z platformy Blizzarda odeszło w 12 godzin uwaga : 750 tyś ludziWykrzyknik I co zapytacie ? , ano już po tygodniu na specjalnie zwołanej konferencji prasowej skruszony CEO Blizzarda oświadczył że seria Diablo będzie kontynuowana na platformie PC , co więcej obserwuję jej rozwój i widać że producenci wyłażą ze skóry by Diablo 4 było nie gorsze od konkurencji wszak to klasyka która wyniosła firmę na szczyty . A zatem reasumując oczywiście że mamy wpływ na to że SCS może się zmienić , musimy jednak jako środowisko się zjednoczyć i jasno wyartykułować czego oczekujemy . Przyznacie bowiem że nie jest to sytuacja zdrowa w której to o tak zwany szeroko rozumiany "content" dbają ludzie z zewnątrz chodzi mi o ekipy moderskie . Nie zrozumcie mnie źle to fantastycznie że istnieją mamy dzięki temu więcej kilometrów i piękniejsze miasta , słowem różnorodność i różnego rodzaju wizje , pomysły koncepcje . Ale czy tak to powinno wyglądać ? . 8 lat na rynku a to zewnętrzna społeczność od podstaw zbudowała platformę MP ZA DARMO! . 8 lat na rynku a porównując zewnętrzne ekipy zrobiły dużo więcej treści ( chodzi mi o ProMods , RusMap , Southern Region , Rusian open Space i wiele wiele innych , czy choćby niewiarygodne dźwięki silników skrzyń biegów czy wewnątrz kabiny od EVR ( i to robi JEDEN człowiek ) nie wspomnę już o niezliczonych modach ciężarówek z lat 80-90 ) , oczywiście z całym szacunkiem do SCS , ale ponawiam pytanie czy takiego modelu i kierunku obranego przez SCS chcemy ?.

Na koniec napiszę o moich oczekiwaniach względem tej serii oraz zapraszam do komentarzy , kto wie może ktoś z was ma jakieś dojścia do ludzi związanych z SCS ...




1.Fizyka. Pierwszą i niewątpliwie najważniejszą sprawą jest to by ETS/ATS powstał na pełnokrwistym , profesjonalnym silniku graficznym których na rynku nie brakuje. Nie musza wcale wbrew pozorom być najdroższe czy najnowocześniejsze. Tutaj pozwolę sobie na przykład silnika który ma swoje lata , jednak proszę zwrócić uwagę na potencjał oraz to że z pewnością nie zrujnował by on budżetu produkcyjnego . https://www.youtube.com/watch?v=zKu1Y-LlfNQ&t=194s
Dzięki temu jestem przekonany że tak oczywiste dziś już standardy jak ślady po hamowaniu, realistyczna fizyka ( włącznie z takimi rozwiązaniami jak ACC czyli aktywny tempomat z asystentem utrzymania pasa ruchu ) zachowania zarówno ciągnika jaki zestawu do zmieniających się warunków pogodowych będzie trudna owszem do zaimplementowania ale nie niemożliwa jak w przypadku Prism3D. Dla przykładu -czy jak kto woli kontrastu odsyłam do Gry-symulacji Asseto Corsa Cometizione , chodzi o to by wskazać że takie rozwiązania modelu jazdy już istnieją , to że jeszcze ich nie ma w ETS/ATS świadczyło by o tym że ludzie tam pracujący doskonale znają ograniczenia narzędzia jakim jest Prism3D , raczej nie podejrzewam opcji że nie ma komu tego zrobić Wink . O sprawach tak oczywistych jak opuszczenie kabiny kierowcy , samodzielne podczepienie naczepy , telefon po serwis w przypadku awarii , czy rozprostowanie kości w okolicach punktów widokowych to naprawdę moi kochani standard . Nie ma potrzeby podniecania się ( z całym szacunkiem ) jak to było w ostatnich kilku aktualizacjach że szyby się otwierają , albo można wyjść z kabiny ale tylko w garażu Wink Serio ?

2. Warunki pogodowe . Wiemy że są już rozwiązania takie jak na przykład w Microsoft Flight Simulator 2020 gdzie pogoda jest generowana realnie. Ja nie oczekuje aż takiego podejścia ale nie jest to niemożliwe . Pogoda zmieniająca się realnie , oraz realnie zależnie od tego w jakim kraju aktualnie jedziemy Wink . To uważam również za absolutny standard w następnej serii.

3. Ekonomia . Praca Kierowcy ciężarówki jak sami pewnie wiecie nie jest to tylko trzymanie kierownicy , o wiele spraw trzeba zadbać . Ceny za frachty , wszelkiego rodzaju koszty obsługi czy to jednej ciężarówki czy całego taboru powinny być już dawno temu zmienione ( do tego akurat nie trzeba było zmiany silnika graficznego ) w sensie bardziej realne , jednak przy nowym silniku otwierają się drzwi do większego urealnienia , czas pracy kierowcy , myjnie , szeroko rozumiane serwisy , sprzedawcy ciężarówek nowych , platforma do sprzedaży ciężarówek używanych ( w wielu przypadkach doprowadzi to do tego iż nie będzie się chciało oszukiwać i dodawać pierdyliardów pieniedzy - poprostu będzie ciekawiej ) Tutaj w kwestii ekonomii ogranicza nas właściwie tylko nasza wyobraźnia , ważne by zachować odpowiedni balans między tym by gra nie stała się jakimś Tycoon-em. Wraz z przejechanymi kilometrami zużycie czy to Ciągnika czy naczepy to absolutna oczywistość , że o spadku wartości zależnej od stanu taboru nie wspomnę , ale dlaczego sprowadzać to tylko do tego , czego nie handlować Wirtualnymi firmami w ogóle ? Dlaczego nie otworzyć takich drzwi ? Co stoi na przeszkodzie . To poszerzy bazę potencjalnych graczy w przyszłości niekoniecznie uwielbiających połykanie Km. Szerokie też jest pole do narzędzia jakim jest spedycja i wszystko wokół niej . Czy naprawdę nie można zaimplementować giełdy spedycyjnej ? Dane przecież przepływać mogą w czasie rzeczywistym bo kto nie ma dziś Internetu ? Owszem w każdej tutaj propozycji należałoby zostawić furtkę w postaci wyboru innymi słowy jeśli chcę wyłącznie jeździć to nie pcham się w budowanie imperium transportowego , ale z drugiej strony nie ograniczać się wyłącznie do zewnętrznego TruckBooka czy tam VS . Dziś można naprawdę ciekawiej i lepiej .


Napiszcie jakie wy macie pomysły i propozycje w kontekście przyszłej odsłony ETS/ATS , oraz napiszcie też jakie macie propozycje na dotarcie do firmy SCS . Pozdrawiam .
16/11/2020 01:09 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: PLAYER
LuzikSebastian Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 30
Dołączył: 25/11/2019
Reputacja: 0
Podziękował: 2
Podziękowano mu 14 raz(y)
Post: #2
RE: Przyszłość ETS/ATS~ jak przekonać SCS do zmian?
Temat wałkowany wiele razy aż żygac się nim chce.
SCS większości rzeczy nie doda nie mogą od tak dodać wszystkich funkcji bo na czym by zarabiali ? Po drugie graczom szybko się nudzą nowinki..
Ja pamiętam jak wszyscy się nie mogli doczekać jak dodadzą Renault Range T
Po premierze każdy wrzucał zdjęcia i się podniecał a po chwili renata odeszła w cień
Tak samo z DLC każdy się napala pogra chwile a po chwili już by chciał kolejne DLC bo poprzednie się znudziło
Tak Samo z otwieranymi szybami każdy się podniecał a teraz mało kto tego używa
Niesmak zawsze jest był i będzie choćby nie wiadomo co to i tak gracze będą wymagać coraz więcej i więcej od studia. I SCS dobrze o tym wie
Ja i tak się cieszę z tego co jest w porównianiu do ETS 1 czy GTS poszli o krok milowy naprzód
Trzeba się cieszyć jaką drogę wybrali. Bo gdyby mieli wywalone na ETS 2 ta gra by dawno umarła
16/11/2020 09:35 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Kalim
Ballino Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 333
Dołączył: 06/10/2013
Reputacja: 8
Podziękował: 13
Podziękowano mu 821 raz(y)
Post: #3
RE: Przyszłość ETS/ATS~ jak przekonać SCS do zmian?
Odpowiem krótko. ETS2 to nie OMSI2. Scs nie opłaca się tak implementować urealnień gry bo nie oszukujmy się ale 90% graczy to dzbany z łapanki, które nie mają pojęcia o jeździe ciężarówką. Wink EuroTruckSimulator miało i nadal będzie miało z symulatorem tylko wspólną nazwę.

16/11/2020 10:24 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Kalim , Perkins , Michal_Z_gno , Wujek_Emil , Tedy , Ziom
LuzikSebastian Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 30
Dołączył: 25/11/2019
Reputacja: 0
Podziękował: 2
Podziękowano mu 14 raz(y)
Post: #4
RE: Przyszłość ETS/ATS~ jak przekonać SCS do zmian?
(16/11/2020 10:24 PM)Ballino napisał(a):  Odpowiem krótko. ETS2 to nie OMSI2. Scs nie opłaca się tak implementować urealnień gry bo nie oszukujmy się ale 90% graczy to dzbany z łapanki, które nie mają pojęcia o jeździe ciężarówką. Wink EuroTruckSimulator miało i nadal będzie miało z symulatorem tylko wspólną nazwę.

Dokładnie to gra dla dużych chłopców którzy po pracy chcą się wyluzować i nie mają czasu się nie wiadomo jak w grę zagłębiać także

Najbardziej mnie rozbrajają kanały na YT gdzie masa dzieci marzy o tym by truck się brudził były uszkodzenia itd.. aż mi się śmiać chce.
SCS ma dużo do poprawy w samej grze niż dodawanie nowych elementów ale skoro taki temat powstał to
1)Tandemy i BDF mogli by w końcu to dodać
2)Pory roku mogli by załatwić jakąś aktualizacją tj patch na zimę na wiosnę itd
No tak..są mody na zimę ale mamy śnieg w całej EU a jak wiadomo mało kiedy tak jest więc fajnie by było jakby więcej śniegu było w skandynawii mniej na Itali
3) Poprawa AI moim zdaniem w AI za mało generuje się samych ciężarówek.. ja pamiętam 18 wos convoy gdzie pojazdy ai (ciężarówki) Cię wyprzedzały w ETS 2 Tylko ty wyprzedzasz troki AI i to boli Tak więc traffic jest do poprawy
4)dalsza poprawa terenów + nowe prefarby dróg budynków
Fajnie że są tacy jak ROEX czy PRO MODs jednak kożystają oni z prefarbów SCS a one jak wiadomo się przejadły..
Te same tekstury drug w całej europie
Te same barierki przy drogach
Więc trochę to nudzi niby powiedzmy mamy PM ale bardzo zajeżdża ets 1
te same zjazdy na CPN...pasy rozbiegowe takie krótkie że osobówka potrzebuje więcej miejsca..
Popatrzcie Sobie jak jedziecie Autostradą...mamy tak samo ustawione barierki przy autostradach o podobnych teksturach
5) mogli by w końcu się zająć przebudową naczep.. pachnie to ETS1 i to też się opatrzyło
6)Boli bo mam wrażenie że teraz siły idą na ATS niż na ETS2 najwyżej duża ilość z ETS 2 przeniosła się na ATS
to tyle pozdrawiam
16/11/2020 10:34 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #5
RE: Przyszłość ETS/ATS~ jak przekonać SCS do zmian?
Tu powiem, że Ballino świetnie to ujął (no może trochę nazbyt dosadnie z tymi dzbanami) ale fakt, że większość graczy chcę zwyczajnie sobie pośmigać truckiem dla rozrywki w wolnym czasie i nie zagłębiać się w detale tej branży :E

A serio to dużo ludzi piszę o silniku, grafice i jednocześnie porównuję grę do OMSI co już gdzieś kiedyś przedstawiłem wizualnie na forum:
http://etrucks.pl/thread-51182-post-3444...#pid344424
Jak widać w tamtym poście z grafiką u SCS jest bardzo dobrze a nawet lepiej w porównaniu do konkurencji Tongue
Dodatkowo całkowita zmiana silnika w danej serii gier to gigantyczne koszta bo trzeba przeszkolić ludzi na nowe systemy, zapłacić za sam silnik i ogólnie rzecz biorąc dorobek całego studia wrzucić w kosz, zacząć od zera i zaryzykować wszystko co jest bardzo niepewne, że wypali.
No i pewnie stracić przy okazji dużą część tych najwierniejszych odbiorców czyli modderów bo niektórzy nie będą chcieli się uczyć wszystkiego od nowa Tongue

Co do funkcji, gry i zachcianek to powiem - "Nie od razu Rzym zbudowano" więc dla tych co im mało polecam prześledzić tak dogłębnie co się zmieniło od wersji 1.02 do 1.39 a okaże się tego bardzo sporo oraz, że w sumie to rzadko który producent gier wprowadza tak szerokie zmiany w jednym swoim tytule (inni to pewnie by mieliby już z 5 serię swojej gry) Tongue

Czyli tak podsumowując nie ważne w jakim tempie ale ważne, że do przodu.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16/11/2020 11:58 PM przez Michal_Z_gno.)
16/11/2020 11:43 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Kalim , Tedy , Ziom
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa