eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
Nowa, zautomatyzowana skrzynia biegów dla Volvo FL . - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Wszystko i nic
(/forum-86.html)
+--- Dział: Świat Motoryzacji (/forum-242.html)
+---- Dział: Ogólne informacje o motoryzacji (/forum-87.html)
+----- Dział: Ciężarówki > 3.5t (/forum-427.html)
+----- Wątek: Nowa, zautomatyzowana skrzynia biegów dla Volvo FL . (/thread-1118.html)



Nowa, zautomatyzowana skrzynia biegów dla Volvo FL . - Minimus123 - 04/05/2011 05:30 PM

Volvo Trucks wprowadza do swojej oferty Volvo I-Sync – nową, zautomatyzowaną skrzynię biegów, przeznaczoną dla pojazdów dystrybucyjnych Volvo FL. Wielu klientów z niecierpliwością czekało na to rozwiązanie, zapewniające większe bezpieczeństwo, komfort i wydajność pracy. Dostosowana do specyfiki lokalnego transportu dystrybucyjnego
To nie przypadek, że nazwa nowej skrzyni biegów kojarzy się z bestsellerem Volvo – skrzynią biegów I-Shift. I-Sync to manualna skrzynia biegów uzupełniona o układ automatycznej zmiany biegów. Podobnie jak I-Shift, I-Sync łączy w sobie niezawodność i mały ciężar skrzyni manualnej z wygodą przekładni automatycznej. Jednak w przeciwieństwie do skrzyni biegów I-Shift, zaprojektowanej z myślą o transporcie ciężkim, I-Sync została dostosowana do wymogów lokalnego transportu dystrybucyjnego.
Łatwe sterowanie
– I-Sync zoptymalizowano pod kątem współpracy z naszym 7-litrowym silnikiem w celu zapewnienia płynnej i komfortowej zmiany biegów w ruchu miejskim, charakteryzującym się częstym zatrzymywaniem się pojazdu i ruszaniem z miejsca – wyjaśnia Clara Werner Floberg, menedżer produktu ds. Volvo FL w Volvo Trucks. – Oprócz tego, że sam proces zmiany biegu odbywa się automatycznie, skrzynia biegów
I-Sync jest równie łatwa w sterowaniu. W transporcie dystrybucyjnym kierowcy często prowadzą inny pojazd każdego dnia. W takiej sytuacji ważne jest, aby wszystkie swoje zadania mogli wykonywać szybko, skutecznie i bezpiecznie.
Niskie zużycie paliwa – mniejsze zużycie podzespołów
Optymalny proces zmiany biegów oznacza niski poziom zużycia paliwa, podobnie jak emisji dwutlenku węgla i innych szkodliwych substancji. Co więcej, Volvo przewiduje, że ze względu na mniejsze tempo zużycia podzespołów, również koszty obsługi technicznej i napraw będą niższe. – Najlepszym tego dowodem jest sprzęgło, które w połączeniu z I-Sync osiąga znacznie większa trwałość – mówi Clara Werner Floberg. Okresy międzyobsługowe są takie same, jak dla manualnych skrzyń biegów – olej wystarczy wymieniać co 300 000 kilometrów.
Mocniejsza pozycja w segmencie pojazdów dystrybucyjnych
– Dzięki I-Sync, Volvo FL stanie się jeszcze bardziej interesującym pojazdem dla klientów zajmujących się dystrybucją towarów. A spełniając potrzebę wyrażaną wprost przez klientów, niewątpliwie wzmacniamy naszą pozycję w tym ważnym segmencie transportu – konkluduje Clara Werner Floberg.
Fakty Volvo I-Sync
• Zautomatyzowana, skrzynia biegów o 6 przełożeniach.
• Dostosowana do silników Volvo D7 o mocy 240 i 280 KM, spełniających normę emisji spalin Euro 4.
• Maksymalny wejściowy moment obrotowy: 1050 Nm.
• Okres między wymianami oleju: 300 000 km.
• Dostępna w pojazdach dystrybucyjnych Volvo FL o dopuszczalnej masie całkowitej od 12 do 18 t i dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów 26 t.


Image

Image

Pozdrawiam Minimus123