Nowa, zautomatyzowana skrzynia biegów dla Volvo FL . - Wersja do druku +- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl) +-- Dział: Wszystko i nic (/forum-86.html) +--- Dział: Świat Motoryzacji (/forum-242.html) +---- Dział: Ogólne informacje o motoryzacji (/forum-87.html) +----- Dział: Ciężarówki > 3.5t (/forum-427.html) +----- Wątek: Nowa, zautomatyzowana skrzynia biegów dla Volvo FL . (/thread-1118.html) |
Nowa, zautomatyzowana skrzynia biegów dla Volvo FL . - Minimus123 - 04/05/2011 05:30 PM Volvo Trucks wprowadza do swojej oferty Volvo I-Sync – nową, zautomatyzowaną skrzynię biegów, przeznaczoną dla pojazdów dystrybucyjnych Volvo FL. Wielu klientów z niecierpliwością czekało na to rozwiązanie, zapewniające większe bezpieczeństwo, komfort i wydajność pracy. Dostosowana do specyfiki lokalnego transportu dystrybucyjnego To nie przypadek, że nazwa nowej skrzyni biegów kojarzy się z bestsellerem Volvo – skrzynią biegów I-Shift. I-Sync to manualna skrzynia biegów uzupełniona o układ automatycznej zmiany biegów. Podobnie jak I-Shift, I-Sync łączy w sobie niezawodność i mały ciężar skrzyni manualnej z wygodą przekładni automatycznej. Jednak w przeciwieństwie do skrzyni biegów I-Shift, zaprojektowanej z myślą o transporcie ciężkim, I-Sync została dostosowana do wymogów lokalnego transportu dystrybucyjnego. Łatwe sterowanie – I-Sync zoptymalizowano pod kątem współpracy z naszym 7-litrowym silnikiem w celu zapewnienia płynnej i komfortowej zmiany biegów w ruchu miejskim, charakteryzującym się częstym zatrzymywaniem się pojazdu i ruszaniem z miejsca – wyjaśnia Clara Werner Floberg, menedżer produktu ds. Volvo FL w Volvo Trucks. – Oprócz tego, że sam proces zmiany biegu odbywa się automatycznie, skrzynia biegów I-Sync jest równie łatwa w sterowaniu. W transporcie dystrybucyjnym kierowcy często prowadzą inny pojazd każdego dnia. W takiej sytuacji ważne jest, aby wszystkie swoje zadania mogli wykonywać szybko, skutecznie i bezpiecznie. Niskie zużycie paliwa – mniejsze zużycie podzespołów Optymalny proces zmiany biegów oznacza niski poziom zużycia paliwa, podobnie jak emisji dwutlenku węgla i innych szkodliwych substancji. Co więcej, Volvo przewiduje, że ze względu na mniejsze tempo zużycia podzespołów, również koszty obsługi technicznej i napraw będą niższe. – Najlepszym tego dowodem jest sprzęgło, które w połączeniu z I-Sync osiąga znacznie większa trwałość – mówi Clara Werner Floberg. Okresy międzyobsługowe są takie same, jak dla manualnych skrzyń biegów – olej wystarczy wymieniać co 300 000 kilometrów. Mocniejsza pozycja w segmencie pojazdów dystrybucyjnych – Dzięki I-Sync, Volvo FL stanie się jeszcze bardziej interesującym pojazdem dla klientów zajmujących się dystrybucją towarów. A spełniając potrzebę wyrażaną wprost przez klientów, niewątpliwie wzmacniamy naszą pozycję w tym ważnym segmencie transportu – konkluduje Clara Werner Floberg. Fakty Volvo I-Sync • Zautomatyzowana, skrzynia biegów o 6 przełożeniach. • Dostosowana do silników Volvo D7 o mocy 240 i 280 KM, spełniających normę emisji spalin Euro 4. • Maksymalny wejściowy moment obrotowy: 1050 Nm. • Okres między wymianami oleju: 300 000 km. • Dostępna w pojazdach dystrybucyjnych Volvo FL o dopuszczalnej masie całkowitej od 12 do 18 t i dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów 26 t. Pozdrawiam Minimus123 |