[Zmodeler] Konwert naczepy z GTS do ETS2 - Wersja do druku +- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl) +-- Dział: Wasza Twórczość (/forum-167.html) +--- Dział: Modelowanie 3D (/forum-268.html) +---- Dział: Poradniki (/forum-271.html) +---- Wątek: [Zmodeler] Konwert naczepy z GTS do ETS2 (/thread-17974.html) |
[Zmodeler] Konwert naczepy z GTS do ETS2 - VresT - 16/03/2014 04:23 PM Potrzebne programy:
- zmodeler 3 - notatnik lub inny edytor tekstu. Poziom trudnosc: średni Potrzebny czas: 20-30 min W tym poradniku pokaże jak szybko i dobrze przekonwertowac naczepę z gtsa do ets2. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne. Dodatkowo naczepa przez nas zrobiona bedzie dodana jako nowa (stand alone) i nie będzie jej w ruchu ai. Przed rozpoczęciem pracy warto sobie przygotować i wypakować base.scs i def.scs SCS Extractorem Link: Pobieranie Modyfikacji: Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść . Krok 1. Importujemy z wypakowanego base.scs naczepe krone profiliner. Wspomożemy sie nia troche przy naszym konwercie. Podajemy też scieżke do wypakowanego base.scs. Fotka niżej: http://www.flickr.com/photos/114759231@N02/12302226544/ Krok 2. Importujemy nasza naczepe z gtsa, tutaj tez podajemy scieżke do naczepy, aby załadowały sie poprawnie wszystkie tekstury. Fotka niżej: http://www.flickr.com/photos/114759231@N02/12301799305/ Krok 3. Gdy mamy już załadowaną naczepe z gtsa, pora na porządki. Otwieramy material browser i tworzymy w nim nowa grupe. Podajemy scieżke gdzie chcemy by znajdowała sie nasza naczepa, w moim przypadku to /vehicle/trailer_eu/wielton Fotka niżej: http://www.flickr.com/photos/114759231@N02/12302225414/ Przeciągamy do tej grupy wszystkie maty zwiazane z naczepa, w moim przypadku jest tylko jeden. Przy okazji musimy wyedytowac shadery i zamienic podkreślniki na kropki ( dif_spec.add.env na dif.spec.add.env). Jakoże moja naczepa ma tylko jeden mat, dam jej dif.spec by się tak nie błyszczała. Fotka niżej: http://www.flickr.com/photos/114759231@N02/12301962603/ Teraz robimy to samo w texture browser, tworzymy grupe, podajemy ścieżke i wrzucamy tam wszystkie tekstury zwiazane z naczepa. Fotka niżej: http://www.flickr.com/photos/114759231@N02/12301961573/ Następnie musimy wyedytować nazwy flar w naszej naczepie z gtsa, poniżej dla ułatwienia podaje co na co trzeba zmienić. Kod: Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Krok 5. Usuniemy teraz nie potrzebne warianty, oraz grupy Brace_off, Brace_on, Krone, Generic oraz collision. Fotka niżej: http://www.flickr.com/photos/114759231@N02/12301802225/ Krok 6. Wróćmy teraz do naczepy krone, którą zaimportowalismy w kroku pierwszym. Usuwamy z grupy Defaultpart wszystko oprócz: - Shadow_x_crn - Shadow_x_ori - Ml1 [license.plate_rear] - Defaultpart 04 - Przenosimy wszystko z naczepy gtsa, z grupy Vis do naczepy krone do grupy Defaultpart. Przenosimy także grupy collision, Brace_off i Brace_on - jeśli któraś grupa jest pogrubiona na czarno trzeba kliknąc Dismiss. Fotka niżej: http://www.flickr.com/photos/114759231@N02/12301800385/ Przeniesione grupy Brace_off i Brace_on, trzeba teraz dołączyc do wariantu. Klikamy Default, zaznaczamy grupe i klikamy Convert to Compound Fotka niżej: http://www.flickr.com/photos/114759231@N02/12302019633/ Teraz naczepa jest prawie gotowa do eksportu i jeśli wszystkie kroki zostały wykonane poprawnie powinna działac. Ale teraz zajmiemy się definicją. Krok 7. Tworzymy wiec foldery def\vehicle\trailer\wielton i umieszczamy tam plik chassis.sii z wypakowanego wczesniej def.scs (def\vehicle\trailer\krone\profiliner\chassis.sii) Otwieramy go i wprowadzamy zmiany. Zmieniamy chassis.trailer.krone.profiliner na chassis.trailer.wielton Zmieniam także scieżke na tą gdzie wyexportujemy nasza naczepe: Kod: Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Nazwe z profiliner zamieniłem na trailer, to samo będzie trzeba zrobic w zmodelerze. Krok 8. Tworzymy w folderze def\vehicle\trailer plik wielton.sii (odpowiednik krone_profiliner.sii z tego samego folderu w def.scs) Wprowadzamy w nim zmiany Kod: Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Koła narazie zostawię takie jakie są. Krok 9. Tworzymy plik trailer_storage.wielton.sii w def\vehicle. Podajemy scieżke do pliku który stworzyliśmy w kroku 7. Kod: Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Krok 10. Tworzymy w folderze def folder cargo, a w nim umieszczamy plik, który będzie odpowiedzialny za ładunek. Ja swój nazwałem wielton01.sii, ale można też nadać nazwe ładunku np. buty. Wprowadzamy zmiany: Kod: Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Tworzymy też plik cargo.wielton.sii w folderze def. Podajemy w nim sicieżke do naszego pliku cargo. Kod: Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Krok 11. Tworzymy folder company, a w nim odpowiednie foldery z nazwami firm oraz podfoldery in i out. Tworzymy plik sii który będzie odpowiedzialny za ładunki i wprowadzamy w nim zmiany: Kod: Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. By wszystko było jak należy musimy pokopiowac ten plik do folderów z firm, musi byc co najmniej w 2 firmach w folderze in (ładunki przychodzące) i w folderze out (ładunki wychodzące) np: Kod: Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Mam nadzieje, że dosyć jasno wytłumaczyłem sprawe definicji. Krok 12. Przechodzimy do zmoda, zmieniamy nazwe grupy z profiliner na trailer. Exportujemy nasza naczepe, zaznaczamy Local .tobj & .mat i klikamy export. Robimy to jeszcze raz, ale teraz bez zaznaczonego Local .tobj & .mat. DONE! Nasza naczepa jest gotowa Jeśli wszystko wykonaliśmy poprawnie nasza naczepa powinna bez problemu pojawić się w grze po przewinięciu czasu. Brakuje w niej jeszcze cienia, wiec robimy odpowiedni model np. przez kopiowanie obecnego, lub stworzenie nowego i nakładamy na niego shader shadowonly. Autor poradnika - satan19990 Zezwalam na kopiowania na inne fora. Pzdr VresT RE: [Zmodeler] Konwert naczepy z GTS do ETS2 - .:KOWALSKI:. - 03/02/2015 07:29 PM A jak bym chciał zmodelerem 2 to co muszę zrobić żeby nie było błędów w PMG RE: [Zmodeler] Konwert naczepy z GTS do ETS2 - Rafał25 - 03/02/2015 08:20 PM Jak robisz Zmodem 2 to wyciągasz model z GTSa z texturami (bez flar), wyciągasz flary z jakiegoś modelu naczepy z ETS2 i łączysz w całość, ustawiasz itd. i na koniec export Oczywiście musisz użyć do tego konwertera Tutaj masz przykładowy filmik: Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. RE: [Zmodeler] Konwert naczepy z GTS do ETS2 - .:KOWALSKI:. - 03/02/2015 08:41 PM Wielkie dzięki RE: [Zmodeler] Konwert naczepy z GTS do ETS2 - .:Johny:. - 03/02/2015 08:43 PM Podzienkowoł Kolego ;3 Szerokości! |