[Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu - Wersja do druku +- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl) +-- Dział: Wasza Twórczość (/forum-167.html) +--- Dział: Modelowanie 3D (/forum-268.html) +---- Dział: Poradniki (/forum-271.html) +---- Wątek: [Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu (/thread-22491.html) |
[Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu - Michal_Z_gno - 30/08/2014 03:52 PM Jest to poradnik o tym jak dodawać różne przedmioty do pojazdów.
Co nam będzie potrzebne: Program zmodeler Pojazd (mod) do którego będziemy dodawać dodatki Model dodatku z formacie .z3d (dodatki można sobie pobrać Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.). Jeśli mamy już wszystko przygotowane możemy brać się do pracy: 1. Importujemy nasz pojazd do zmodelera (nie będę tego opisywał bo są już o tym poradniki). 2. Teraz z wybieramy file/ merge I w pierwszym okienku które się nam pojawi wybieramy nasz model w .z3d i klikamy Merge: Teraz pokaże nam się trzecie okienko w którym musimy wybrać elementy które chcemy załadować i tu wybieramy przycisk All (wszystko) i zatwierdzamy przyciskiem Merge Model jak widać się wgrał i tekstura oraz wszystko jest OK. 3. Jednak gdyby model się wgrał ale bez textury to musimy ją nałożyć. W tym celu wchodzimy do [b]Materials editor (czerwona kulka).[/b] I patrzymy ja to tam wygląda: Powinien być tam mat o nazwie takiej samej jak tekstura dołączona do modelu. Jeśli go nie ma to tworzymy go dodając na koniec po spacji (dif) Nowy materiał tworzymy za pomocą przyciska zaznaczonego na screenie: Jak już mamy dodany .mat to musimy do niego dodać texturę i w tym celu wybieramy przycisk: W okienku które się pojawi wybieramy naszą teksturę. Jeśli nie ma jej na liście to wybieramy Add i wskazujemy ją a następnie zaznaczamy przycisk Opaque i klikamy OK. Teraz program wróci do okienka ME i jak tam jest wszystko OK (wskazana tekstura, nazwa matu itp.) to klikamy OK 4. Okienko ME się zamknie i teraz już tylko należy nałożyć teksturę na konkretny model w tym celu oznaczamy interior w drzewku i zostawiamy sam kubek: Tez klikamy na model PPM i wybieramy properties W okienku które nam się pojawi wybieramy Polygons / Material, wskazujemy nasz nowo dodany mat i zatwierdzamy OK Tekstura już jak widać została nałożona na model: 5. Krok piąty czyli ustawienie lub przeskalowanie modelu. Aby przeskalować np. za duży model zaznaczamy go LPM (tu ważne aby zaznaczyć na dole programu opcje Selected Mode i Auto Teraz wybieramy z lewej strony opcje Modify a następnie Scale Na koniec wybieramy Klikamy LPM na model i sobie go skalujemy do pożądanego rozmiaru: Dopiszę tutaj jeszcze, że do góry mamy do wyboru osie X, Y, Z które po zaznaczeniu ustalają oś skalowania modelu: 6. Ustawienie modelu: Nasz model ma już teksturę, odpowiedni rozmiar więc teraz trzeba go ustawić w kabinie do której go dodaję. W tym celu postępujemy tak jak przy skalowaniu ale zamiast Scalewybieramy opcję Move Teraz w drzewku włączamy nasz interior i ustawiamy podświetlony model kubka w osiach tak jak przy skalowaniu: 7. Dodanie modelu do drzewka. Wszystko już w sumie mamy gotowe więc teraz wystarczy ustawić go w drzewku i będzie można brać się za export. Po rozwinięciu drzewko interiora będzie wyglądać mniej więcej tak: Czyli: Defaulpart (litery w nawiasie) to są elementy domyślne w całym modelu Excl (litery) ten wariant to wersja ekskluzywna w grze Std (litery) wersja standardowa w grze Teraz przeciągamy nasz model kubka do odpowiedniego drzewka (ja dam do defaultpart aby był widoczny w każdym wariancie interioru). Oczywiście drzewko w pojeździe będzie inne niż w interiorze ale tam łatwo się też zorientować gdzie co dać bo wystarczy oznaczyć wariant i będzie wiadomo od czego on jest. 8. Export modelu do gry (tu nie będę opisywał bo są o tym poradniki na forum) i cieszenie się z dodanego obiektu do pojazdu. Autor Poradnika: Michal_Z_gno Poradnik napisany tylko dla eTrucks.pl zakaz rozpowszechniania w całości bądź części Ps. Wiem, że na forum jest wersja video tego typu poradnika ale miałem sygnały, że przydałaby się i wersja opisowa. RE: [Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu - VresT - 30/08/2014 04:07 PM Heh fajny poradnik A co do importowania modelu do zmoda to nie powinno się importować? Zamiast mergować RE: [Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu - dominik_SKIPPER - 30/08/2014 04:09 PM Dziękuje bardzo Michal . Czekałem na to kilka miesięcy Pozdr RE: [Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu - Przemek (SPRINTER) - 30/08/2014 04:41 PM (30/08/2014 04:07 PM)VresT napisał(a): Heh fajny poradnik A co do importowania modelu do zmoda to nie powinno się importować? Zamiast mergować Nie model z końcówka z3d się merguje a jakby był np. obj to się wtedy importuje RE: [Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu - VresT - 30/08/2014 04:45 PM (30/08/2014 04:41 PM)Przemek (SPRINTER) napisał(a):(30/08/2014 04:07 PM)VresT napisał(a): Heh fajny poradnik A co do importowania modelu do zmoda to nie powinno się importować? Zamiast mergować Nie pierwszy raz mam do czynienia z zmodem i głupi nie jestem Po prostu się pytam dlaczego Michał zapisał interek w z3d zamiast w PMG RE: [Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu - dominik_SKIPPER - 30/08/2014 04:57 PM :/:/ hmmmm . Cześć znów Jedyny problem to jakie pliki mam wrzucić do vehcicle . Wiem że truck.pmg i truck.pmd a delej to nie wiem :/ Szukałem na forum i na googlach jak exportować w zmodeler i nie znalazłem . Jeśli jest ktoś łaskawy tu napisać lub dać jakiś poradnik to z góry dzięki . Za pomoć dam +1 Pozdr RE: [Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu - Michal_Z_gno - 30/08/2014 05:06 PM (30/08/2014 04:45 PM)VresT napisał(a):(30/08/2014 04:41 PM)Przemek (SPRINTER) napisał(a):(30/08/2014 04:07 PM)VresT napisał(a): Heh fajny poradnik A co do importowania modelu do zmoda to nie powinno się importować? Zamiast mergować Model interioru importuję się z .pmg a dodatek (w tym przypadku kubek) marguję z .z3d Jak się pracuję w zmodzie to nie opłaca się co chwilę exportować modelu do .pmg bo praca na .z3d jest dużo wygodniejsza. Ja zawsze działam na .z3d a do gry exportuję dopiero jak już mam jakiś w miarę konkret. Ps. Borun123 wrzuca się skonwertowane .pmg, .pmd oraz .tobj i maty odpowiedzialne za nowo dodane części. Co do poradnika to pomyśli się i o takim ale to chcę najpierw uzyskać zgodę na dodanie na forum konwertera od mwl4 a jak o nią napisałem jakiś czas temu to do dziś nic nie odpisał. RE: [Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu - dominik_SKIPPER - 30/08/2014 05:16 PM (30/08/2014 05:06 PM)Michal_Z_gno napisał(a):Ale rozumiem że wszystkie pliki z exportowania mam wrzucić do vehicle czy co ?? Bo np: dodałem recznik papierowy i napisałem w(30/08/2014 04:45 PM)VresT napisał(a):(30/08/2014 04:41 PM)Przemek (SPRINTER) napisał(a):(30/08/2014 04:07 PM)VresT napisał(a): Heh fajny poradnik ;) A co do importowania modelu do zmoda to nie powinno się importować? Zamiast mergować :D folderze gdzie exportowałem recznik i nic mi nie wyskakuje Sorry Michal to moja wina bo nie robiłem tego dokładnie :D Pzdr Z góry dziękuj RE: [Zmodeler2] Dodawanie dodatków do pojazdu - Dupera - 15/01/2016 04:30 PM Zrobiłbyś poradnik jak zrobić interior? |