eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
[ETS2] Barierki DK (railingi) v1.0 - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Wasza Twórczość
(/forum-167.html)
+--- Dział: Map Editor SCS (/forum-273.html)
+---- Dział: Download (/forum-275.html)
+---- Wątek: [ETS2] Barierki DK (railingi) v1.0 (/thread-25944.html)

Strony: 1 2


[ETS2] Barierki DK (railingi) v1.0 - Michal_Z_gno - 12/12/2014 09:15 PM

Są to railingi barierek (4 warianty) stosowanych przy drogach w Polsce (głównie wzdłuż dróg krajowych w miastach)

Image

Wersja to 1.0 ponieważ są dwa małe problemy (nie wpływają one na rozgrywkę):
1. W wersji z łańcuchami w dwóch kolorach na początku i końcu ciągu ustawianych railingów kolor się dubluję (drugi i trzeci oraz drugi i trzeci od końca nie mają koloru na przemian).
2. Trzeba railingi ustawiać małymi fragmentami (tak +/- co 6 słupów) bo przy np. ustawieniu całej ulicy na jeden raz model staje się niewidoczny - ten problem nie dotyczy wersji bez łańcuchów.
Tu jak będę miał czas i jakieś pomysły jak wyeliminować te błędy to pojawią się być może kolejne wersje tych railingów.

Railingi są w formie gotowego pliku .scs (mają własne i w pełni niezależne definicję czyli będą współpracować z każdą mapką itp.) więc wystarczy wrzucić go jak każdy inny mod i już można go wykorzystać w ME.


Pobieranie Modyfikacji:


Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .

Info:
Autor: Michal_Z_gno
Używając modelu przy wydawaniu mapki należy podać mnie w creditsach jako autora tych railingów.

Model wydany tylko dla eTrucks.pl Wykrzyknik Zakaz reuploadu Wykrzyknik



RE: [ETS2] Barierki DK (railingi) v1.0 - Piter - 12/12/2014 09:17 PM

Dzięki,jutro będzie test Smile


RE: [ETS2] Barierki DK (railingi) v1.0 - CzesieK_BS - 12/12/2014 09:49 PM

Michał mam pytanie. Czy na pewno spakowałeś wszystkie definicje do modelu? W ME wszystko jest dobrze ale w grze jest tylko łańcuch.


RE: [ETS2] Barierki DK (railingi) v1.0 - Michal_Z_gno - 12/12/2014 10:14 PM

(12/12/2014 09:49 PM)CzesieK_BS napisał(a):  Michał mam pytanie. Czy na pewno spakowałeś wszystkie definicje do modelu? W ME wszystko jest dobrze ale w grze jest tylko łańcuch.

Tak na bank wszystko jest bo nawet przed chwilą jeszcze raz to sprawdziłem na czystym folderze mod.

Image

Tu jeszcze taka fotka jakby ktoś szukał gdzie to jest w ME:
Image
Tam są 4 opcje z Barierka_DK w nazwie i to są te railingi.


RE: [ETS2] Barierki DK (railingi) v1.0 - Adam.J - 13/12/2014 12:01 AM

U mnie jest wszystko w porządku jak w edytorze tak i grze. Smile super jeszcze raz dzięki.


RE: [ETS2] Barierki DK (railingi) v1.0 - RadolSzczecin - 13/12/2014 02:13 AM

Jedna uwaga.
"Zwykłemu" mapmakerowi to nie będzie przeszkadzać bo raczej ważne aby model się pokazywał bez względu na jakieś tam błędy/komunikaty w logu, ale akurat ja obserwuje wszelkie anomalie pokazane w logu dootyczące modelu jaki aktualnie stawiam.

Po postawieniu modelu mamy komunikaty w logu dotyczące plików .pmg.
Komunikat miałem w kolorze żółtym, więc to raczej sugestia a nie błąd dotyczący prawdopodobnie konwersji plików dla lepszej wydajności... czy coś takiego.

Teraz tego komunikatu nie zacytuje bo pliki już sobie skonwertowałem i po postawieniu modelu komunkaty w logu znikneły.
Wystarczy na bieżąco w edytorze śledzić log gry
(zmienic parametry w pliku config.cfg linie:
uset g_minicon "1"
uset g_console "1" )

Po odpowiednim dostosowaniu definicji i modelu na potrzeby mapy modele są gotowe do wykorzystania i potwierdzam działają bez zarzutu.
Dzięki za udostępnienie - świetna robota.

EDIT:
Użyłem na chwilę 'oryginałów' z moda aby zacytować komunikat w logu:

Cytat:00:00:40.335 : <WARNING> Model in old format detected '/model/_inne/barierka/barierka_dk.pmg', please upgrade format to improve load performance!



RE: [ETS2] Barierki DK (railingi) v1.0 - Michal_Z_gno - 13/12/2014 02:27 AM

RadolSzczecin co do błędu w logu to chodziło o starą wersję .pmg bo modele robiłem w zmodzie (bo lepiej mi się w nim robi modele od podstaw) i nie chciało mi się już tego przez blender przerzucać.


RE: [ETS2] Barierki DK (railingi) v1.0 - RadolSzczecin - 13/12/2014 02:32 AM

Spoko - jak wspomniałem to tylko ważne dla niektórych.
W dodatku konwersja .pmg eliminuje efekt tego iz zawsze po zbliżeniu się w rejon gdzie takie barierki będziemy mieli postawione na mapie nie bedzie wyskakiwał non-stop taki komunikat w logu.
To jest info dla tych co obserwują .log i wszelkie anomalie jakie on wskazuje.

Normalnie dla 'amatorów' to nie przeszkadza i model działa bez zarzutu.

Dodatkowo przecież to jak widać wersja 1.0 modelu, więc zawsze można w przyszłości to wyeliminować.


RE: [ETS2] Barierki DK (railingi) v1.0 - Adam.J - 13/12/2014 09:03 AM

(13/12/2014 02:13 AM)RadolSzczecin napisał(a):  Jedna uwaga.
"Zwykłemu" mapmakerowi to nie będzie przeszkadzać bo raczej ważne aby model się pokazywał bez względu na jakieś tam błędy/komunikaty w logu, ale akurat ja obserwuje wszelkie anomalie pokazane w logu dootyczące modelu jaki aktualnie stawiam.

Po postawieniu modelu mamy komunikaty w logu dotyczące plików .pmg.
Komunikat miałem w kolorze żółtym, więc to raczej sugestia a nie błąd dotyczący prawdopodobnie konwersji plików dla lepszej wydajności... czy coś takiego.

Teraz tego komunikatu nie zacytuje bo pliki już sobie skonwertowałem i po postawieniu modelu komunkaty w logu znikneły.
Wystarczy na bieżąco w edytorze śledzić log gry
(zmienic parametry w pliku config.cfg linie:
uset g_minicon "1"
uset g_console "1" )

Po odpowiednim dostosowaniu definicji i modelu na potrzeby mapy modele są gotowe do wykorzystania i potwierdzam działają bez zarzutu.
Dzięki za udostępnienie - świetna robota.

EDIT:
Użyłem na chwilę 'oryginałów' z moda aby zacytować komunikat w logu:

Cytat:00:00:40.335 : <WARNING> Model in old format detected '/model/_inne/barierka/barierka_dk.pmg', please upgrade format to improve load performance!


A mógłbyś wyjaśnić w jaki sposób to poprawiłeś może komuś się to przyda przy podobnej sytuacji.


RE: [ETS2] Barierki DK (railingi) v1.0 - Michal_Z_gno - 13/12/2014 05:20 PM

(13/12/2014 09:03 AM)Adam.J napisał(a):  
(13/12/2014 02:13 AM)RadolSzczecin napisał(a):  Jedna uwaga.
"Zwykłemu" mapmakerowi to nie będzie przeszkadzać bo raczej ważne aby model się pokazywał bez względu na jakieś tam błędy/komunikaty w logu, ale akurat ja obserwuje wszelkie anomalie pokazane w logu dootyczące modelu jaki aktualnie stawiam.

Po postawieniu modelu mamy komunikaty w logu dotyczące plików .pmg.
Komunikat miałem w kolorze żółtym, więc to raczej sugestia a nie błąd dotyczący prawdopodobnie konwersji plików dla lepszej wydajności... czy coś takiego.

Teraz tego komunikatu nie zacytuje bo pliki już sobie skonwertowałem i po postawieniu modelu komunkaty w logu znikneły.
Wystarczy na bieżąco w edytorze śledzić log gry
(zmienic parametry w pliku config.cfg linie:
uset g_minicon "1"
uset g_console "1" )

Po odpowiednim dostosowaniu definicji i modelu na potrzeby mapy modele są gotowe do wykorzystania i potwierdzam działają bez zarzutu.
Dzięki za udostępnienie - świetna robota.

EDIT:
Użyłem na chwilę 'oryginałów' z moda aby zacytować komunikat w logu:

Cytat:00:00:40.335 : <WARNING> Model in old format detected '/model/_inne/barierka/barierka_dk.pmg', please upgrade format to improve load performance!


A mógłbyś wyjaśnić w jaki sposób to poprawiłeś może komuś się to przyda przy podobnej sytuacji.

Wystarczy zaimportować modele do blendera i wyexportować na .pmg w wersji 1.4.x
Ogólnie są to jakieś 2 - 3 minuty roboty na jeden model.