Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów - Wersja do druku +- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl) +-- Dział: Euro Truck Simulator 2 (/forum-288.html) +--- Dział: Pomoc dla graczy (/forum-193.html) +---- Dział: Kody i Poradniki (/forum-383.html) +---- Wątek: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów (/thread-31625.html) |
Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów - Michal_Z_gno - 16/07/2015 01:24 PM Jest to mini poradnik o tym jak dodać nasz mod do menadżera modyfikacji (dostępnego od patcha 1.19) w ETS2
Na początek co nam będzie potrzebne: - nasz mod - szablon dostępny na stronie gry (Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.) - grafika naszego modu - notatnik lub inne edytor tekstu - winrar lub inny program do pakowania plików .zip Jeśli mamy wszystko możemy zaczynać: 1. Wypakowujemy sobie na początek (najlepiej na pulpit) pobrany szablon (plik sample_mod.zip) 2. Teraz otwieramy sobie plik manifest.sii za pomocą edytora tekstu i edytujemy w nim linijki: a) # Package version can be any string with any length. package_version: "1.0" Czyli tu podajemy wersję modyfikacji (u mnie jest to 1.0) b) # Display name can be any string with any length. display_name: "Mercedes Benz W124" Tu podajemy nazwę naszej modyfikacji jaka będzie wyświetlała się w menadżerze modów. c) # Author can be any string with any length. author: "Michal_Z_gno" Tu podajemy autora lub autorów modyfikacji d) # Categories is an array of strings. category[]: "ui" category[]: "truck" Tu podajemy kategorie (może być jedna lub więcej) w jakiej będzie nasz mod się znajdował. * Kategorie modów są następujące: - truck (ciężarówki i ogólnie pojazdy) - trailer (naczepy) - interior (wnętrza pojazdów) - tuning_parts (akcesoria do tuningu) - ai_traffic (modyfikacje ruchu AI) - sound (dźwięki) - paint_job (skiny) - cargo_pack (paczki naczep) - map (mapy) - ui (mody edytujące interfejs np. menu gry, doradcę drogowego itp.) - other (inne - czyli mody nie ujęte w powyższych grupach) e) # Icon inside the root directory of the mod. icon: "w124.jpg" Tu dodajemy nazwę (ewentualnie ścieżkę do grafiki która będzie widoczna w menadżerze). Co ciekawe gra akceptuję format .jpg 3. W następnym kroku edytujemy plik mod_description.txt I tu możemy sobie skasować całość i dodać własny tekst i informacjami o naszym modzie. Oczywiście nasze info można ozdobić kolorami czyli: - [red] (kolor czerwony) - [green] (kolor zielony) - [blue] (kolor niebieski) - [normal] (Domyślny kolor czcionki z gry) - [white] (biały) - [orange] (pomarańczowy) Czyli działa to na zasadzie, że przed tekstem dodajemy sobie któryś z powyższych kodów aby tekst był w danym kolorze) np. Tekst w pliku: [orange]e[blue]T[orange]rucks Da nam taki efekt w grze: eTrucks 4. Teraz edytujemy grafikę i nadajemy jej dowolną nazwę (ważne aby była nazwa taka jaką sobie daliśmy w manifest) 0 u mnie jest to w124.jpg Co do rozdzielczości grafiki to musi ona wynosić 276x162 pikseli. 5. Na koniec pakujemy sobie nasze 3 pliki do pliku .scs z modem tak aby były w głównym katalogu. Jeśli wszystko zrobiliśmy poprawnie możemy cieszyć się modem w menadżerze: Autor poradnika: Michal_Z_gno Poradnik tylko dla eTrucks.pl Zakaz kopiowania w całości bądź części RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów - Shivy - 16/07/2015 01:29 PM Bardzo przydatny poradnik, dzięki RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów - sewcio65 - 16/07/2015 04:22 PM Dzięki, nie wiedziałem jak się za to zabrać, atu proszę Michał zaserwował poradniczek. RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów - VresT - 16/07/2015 06:46 PM Na pewno się przyda,dzięki Michał ! RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów - kuba10105 - 17/08/2015 05:35 PM Rozdzieczość obrazka nie może być inna niż 276x162 bo nie będzie się on wyświetlał. RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów - kabuto210 - 23/02/2016 06:27 PM (17/08/2015 05:35 PM)kuba10105 napisał(a): Rozdzieczość obrazka nie może być inna niż 276x162 bo nie będzie się on wyświetlał.A jaka powinna być? boo... jestem świeży i chcę się dowiedzieć a poradnik bardzo ciekawy RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów - elot360 - 16/09/2016 07:13 PM Ja mam problem z obrazkiem oraz opisem. Obrazek chociaż ma te 276x162 to nie chce działać. Z opisem nie wiem co złego robię. RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów - Karol3000 - 21/11/2016 10:55 PM A tutaj filmik mojego autorstwa jakby ktoś nie wiedział co i jak |