eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
Problem z dodaniem miasta:( - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Wasza Twórczość
(/forum-167.html)
+--- Dział: Map Editor SCS (/forum-273.html)
+---- Dział: Pomoc (/forum-277.html)
+---- Wątek: Problem z dodaniem miasta:( (/thread-34037.html)



Problem z dodaniem miasta:( - WiTo - 25/10/2015 08:40 PM

WitamSad

Mam mały problem,a chodzi mi o dodanie swojego miasta do Ets2.
Robiłem gdzieś 10 razy to co było w tym poradniku------>Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Czy jest osoba czująca się na siłach,która wytłumaczy mi krok po kroku jak dodac to miasto do edytorka a potem do gry.Wiem tylko że trzeba kliknąć New Item a potem City.Następnie dajemy Item Propeties miasta i wybieramy nazwę naszego miasta.Dodam jeszcze ze zrobiłem te definicje i nic w edytorze nie maSad.
Proszę o pomoc,bo chciałbym zrobic własną miejscowość i dodać do gry pare innych miast.

PS.Jak jest potrzebne,to mam najnowsza wersje gry(1.21)


RE: Problem z dodaniem miasta:( - .:KoxTrucker:. - 26/10/2015 06:59 AM

DODAWANIE NOWEGO MIASTA (patch 1.4.x i wyższe)

1.Tworzymy plik magazynująct nasze miasta,np.


Cytat:SiiNunit
{
@include "def/city/nowe_miasto.sii"
@include "def/city/inne_miasto.sii"
}
SiiNunit to nowa sekcja, która w jednym pliku może występować tylko jeden raz. Parametr "@include" to informacja dla gry, że część danych owej sekcji znajduje się w innym miejscu i podczas wczytywania mają one zostać tutaj wkejone. W tym przypadku są to oczywiście sekcje naszych miast.

2.Tworzymy pliki miast:


Cytat:city_data : city.nowe_miasto
{
city_name : "Nowe Miasto"
short_city_name : "Nowe Miasto"
city_name_uppercase : "NOWE MIASTO"
country : poland

map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0

map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0

ai_lp_template[] : "0 1234"

ai_lp_def0[] : "B"
ai_lp_def1[] : 0
ai_lp_def2[] : X
ai_lp_def3[] : 4
ai_lp_def4[] : 0

truck_lp_template[]: "0 123"

truck_lp_def0[] : "X"
truck_lp_def1[]: "Y"
truck_lp_def2[]: "Z"
truck_lp_def3[] : "0"
}
Ważnym aspektem jest nazwa sekcji którą podajemy po dwukropku w linii "city_data". Nazwa ta musi mieć maksymalnie 12 znaków i składać się wyłącznie z '0'..'9','a'..'z','_'. Litery powinny być małe!

Parametrów city_name, short_city_name oraz city_name_uppercase chyba nie trzeba tłumaczyć. Również znaczenie parametru country powinno być jasne.
Tablice map_x_offset oraz map_y_offset definiują pozycję wyświetlania nazwy miasta na mapie w konkretnych przybliżeniach. Czyli nazwę można sobie dowolnie umieścić nad, pod, z lewej czy z prawej strony "kropki" miasta.
Parametr ai_lp_template odpowiadają za generowanie tablic rejestracyjnych dla AI. Takich szablonów możebyć więcej niż jeden. Kolejne cyfry podawane w wartości parametru to kolejny typ szablonu. Wartości jakie mogą byc podstawione pod te cyfry definiujemy za pomocą parametru ai_lp_defX gdzie X jest jedną z cyfr podanych w szablonie.

Identycznie sprawa wygląda z parametrami truck_lp_template i truck_lp_defX, z tym, że dotyczą one oczywiście tablic rejestracyjnych dla ciągników "mieszkających" w garażu w danym mieście.
Najprostsza forma definicji powinna wyglądać następująco:


Cytat:city_data : city.nowe_miasto
{
city_name : "Nowe Miasto"
short_city_name : "Nowe Miasto"
city_name_uppercase : "NOWE MIASTO"
country : poland

map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0

map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0

}
Trzeba zauważyć, że pliki miast nie zawierają sekcji SiiNunit ponieważ główna sekcja znajduje się w pliku city.my_cities.sii do którego są one dołączane.

3.Pliki zapisujemy, tworzymy archiwum i wrzucamy do folderu mod.
4. W ME klikamy New Item/ City i dodajemy. Potem w Item Propeties miasta wybieramy nazwę naszego miasta.
Aby miasto nie było pustym polem trzeba je zabudować.


RE: Problem z dodaniem miasta:( - bisson1976 - 26/10/2015 07:10 AM

(25/10/2015 08:40 PM)wito5 napisał(a):  WitamSad

Mam mały problem,a chodzi mi o dodanie swojego miasta do Ets2.
Robiłem gdzieś 10 razy to co było w tym poradniku------>Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Czy jest osoba czująca się na siłach,która wytłumaczy mi krok po kroku jak dodac to miasto do edytorka a potem do gry.Wiem tylko że trzeba kliknąć New Item a potem City.Następnie dajemy Item Propeties miasta i wybieramy nazwę naszego miasta.Dodam jeszcze ze zrobiłem te definicje i nic w edytorze nie maSad.
Proszę o pomoc,bo chciałbym zrobic własną miejscowość i dodać do gry pare innych miast.

PS.Jak jest potrzebne,to mam najnowsza wersje gry(1.21)
Siemka. Jeśli zrobiłeś wszystko zgodnie z poradnikiem ,to nie ma opcji żebyś tego nie miał w grze. Zrób print screena z tymi definicjami , bo niestety w ETS nawet niepotrzebnie dodana spacja ma znaczenie (sam się o tym przekonałem he,he,he).
Wszystkie Twoje popełnione błędy przy tworzeniu czegokolwiek do gry masz w gamelogu , i tam proponuję najpierw zajrzeć.


RE: Problem z dodaniem miasta:( - WiTo - 26/10/2015 05:55 PM

Zdjęcia o które prosiłeśRolleyes
Image
Treść w zdjęciach:
W pierwszym od lewej
Cytat:SiiNunit
{
@include "def/city/olawa.sii"
}
I w drugim
Cytat:city_data : city.olawa
{
city_name : "Oława"
short_city_name : "Oława"
city_name_uppercase : "OŁAWA"
country : poland

map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0
map_x_offset[] : 0

map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0
map_y_offset[] : 0

ai_lp_template[] : "0 1234"
ai_lp_def0[] : "B"
ai_lp_def1[] : 0
ai_lp_def2[] : X
ai_lp_def3[] : 4
ai_lp_def4[] : 0

truck_lp_template[]: "0 123"

truck_lp_def0[] : "DOA"
truck_lp_def1[]: "DOA"
truck_lp_def2[]: "DOA"
truck_lp_def3[] : "DOA"
}
I daje wam jeszcze gamelog,bo nie wiem o co w nim chodzi...
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.


I fotka z edytora że nie mam tego miasta


Image

Jak będzie trzeba jeszcze coś dodać to piszcie.



RE: Problem z dodaniem miasta:( - mangat - 26/10/2015 06:29 PM

Ile naraz dodałęś nazw miejscowości


RE: Problem z dodaniem miasta:( - WiTo - 26/10/2015 07:04 PM

(26/10/2015 06:29 PM)mangat napisał(a):  Ile naraz dodałęś nazw miejscowości

Jeżeli dobrze ciebie zrozumiałem,to robiłem gdzieś 10 razy te definicje.I w jednej definicji było jedno miasto.


RE: Problem z dodaniem miasta:( - .:KoxTrucker:. - 26/10/2015 07:07 PM

Spróbuj przy pliku miasta wcisnąć enter przed }, i tak samo zrobić przy definicjach magazynujących miasto.


RE: Problem z dodaniem miasta:( - WiTo - 26/10/2015 07:19 PM

A definicje sa dobrze napisane?
Bo nie wiem czy je poprawić lub zrobić nowe


RE: Problem z dodaniem miasta:( - .:KoxTrucker:. - 27/10/2015 07:50 AM

Wystarczy poprawić.


RE: Problem z dodaniem miasta:( - Encryptize - 07/11/2015 03:43 PM

Przy tworzeniu miasta to miasto nie może w nazwie zawierać ,,ł" ,,ą" ,,ę" i te inne polskie znaki i maksymalnie miasto może zawierać 11 znaków.