eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
ATS To ETS2 - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Wasza Twórczość
(/forum-167.html)
+--- Dział: Pomysły na mody (/forum-492.html)
+--- Wątek: ATS To ETS2 (/thread-39352.html)



ATS To ETS2 - Misiek - 08/06/2016 04:16 PM

Witam, chciałem to zostawić dla mnie. Ale mam kilka powodów że nie mogę tego zrobić , więc przechodząc do rzeczy: To spróbować modele przystosować z Ats'u do Ets 2, najprawdopodobniej może to być łatwe bo gry są spokrewnione ze sobą. Na końcu spróbować mapę przystosować! Nie liczę na realizację!!


RE: ATS To ETS2 - HasuFrogg - 08/06/2016 05:09 PM

Napisz jeszcze raz tak by można było znaleźć w tym sens bo nic nie zrozumiałem.
Takie masło maślane teraz jest.


RE: ATS To ETS2 - Dominiko - 08/06/2016 05:17 PM

(08/06/2016 05:09 PM)HasuFrogg napisał(a):  Napisz jeszcze raz tak by można było znaleźć w tym sens bo nic nie zrozumiałem.
Takie masło maślane teraz jest.

Chyba chodzi o to, by połączyć ETS2 i ATS w jedną grę.


RE: ATS To ETS2 - Adam.J - 08/06/2016 05:42 PM

Jeśli chodzi o modele to jest troszku przerabiania definicji ale ja np. dzisiaj przerobiłem sobie część modeli z ATS do ETS 2 i mam zamiar sobie poprzerabiać resztę. (w tej chwili mam jakieś około 700 oczywiście trzeba by się jeszcze poprzerabiać dds bo są amerykańskie)


RE: ATS To ETS2 - Saszu - 08/06/2016 05:54 PM

Przecież kilka modeli jest skonwertowanych a ATS do ETS2. Wink Jeśli chodzi o mapę, nie skonwertujesz jej, jedynie to modele, prefaby itp. rzeczy, a siatkę dróg trzeba zrobić w ME.


RE: ATS To ETS2 - Misiek - 09/06/2016 04:27 PM

(08/06/2016 05:09 PM)HasuFrogg napisał(a):  Napisz jeszcze raz tak by można było znaleźć w tym sens bo nic nie zrozumiałem.
Takie masło maślane teraz jest.

Chodzi oto: żeby modele z gry Ats przystosować do Ets 2. Później próbować odwzorować mapę z Ats z skonwertowanych modeli, po prostu zrobić tak żeby mapę z Ats'u zrobić do Ets 2!


RE: ATS To ETS2 - Aras. - 09/06/2016 04:36 PM

Jak dla mnie bez sensu, po co mapa ATS do ETS2? Nie lepiej kupić ATS i grać, takie jest moje zdanie Big Grin


RE: ATS To ETS2 - Adam1067 - 09/06/2016 04:59 PM

Tym bardziej że jest build pod 32-bitową wersję systemu.Po co robić amerykę w ETS-ie i na odwrót.....


RE: ATS To ETS2 - HasuFrogg - 09/06/2016 07:44 PM

(09/06/2016 04:27 PM)FKS Stal Mielec napisał(a):  Chodzi oto: żeby modele z gry Ats przystosować do Ets 2. Później próbować odwzorować mapę z Ats z skonwertowanych modeli, po prostu zrobić tak żeby mapę z Ats'u zrobić do Ets 2!

Kto miałby się zająć "przystosowaniem" modeli do ETS2 oraz kto miałby tą mapę robić ?
Pomysły można przedstawiać różne ale kto miałby to zrobić ?

***

Ja mam pomysł by zrobic ETS2 w GTAV Wink
Niech ktoś zrobi taki mod do GTAV.


RE: ATS To ETS2 - RadolSzczecin - 09/06/2016 09:08 PM

Z przełożeniem modeli do ETS2 to nie ma problemu - nawet niektóre bazują na tych samych plikach .mat (obie gry mają kilkadziesiąt wspólnych)
Sam przystosowałem kilkanaście modeli i już są używane na mapie promods.
Praktycznie nie ma tu żadnej filozofii - wystarczyło same pliki modelu przełożyć i odpowiednio model dopisać.
To samo z prefabami.

Widze że powraca tutaj temat odnośnie połączenia map i już to kiedyś gdzieś pisałem.
Najpierw trzeba zmienić całkiem ogólne definicje.
Tak w ETS2 jak i w ATS jest np. model.sii , prefab.sii ..itd

Najrozsądniej jak dla mnie, i gdybym miał się za to zabierać to bym tak zrobił: umieścił wszystko co dotyczy ATS (prefaby , modele ..itd) w ogólnym katalogu "ATS"
I dopiero wtedy wszystko zmienił w definicjach, matach , plikach tobj ..itd
Ogólne definicje zmienił na prefab.ats.sii model.ats.sii ..itd

Pliki 'automat' można ewentualnie nadpisać tymi od ATS-a... itd
Jesli juz wszystkie pliki i definicje mamy razem spakowane (ale wciąż osobno) i z ETS2 i ATS, to można spróbować uruchomić na raz dwa edytory i po prostu skopiować mapę ATS do ETS.

Sporo roboty i tylko dla kogoś obeznanego, wtajemniczonego i zapartego w boju.
Trzeba też umieć kilkanaście komend z poza tych standardowych edytora i dobrze też umieć sobie napisać skrypty ułatwiające pracę.
Trzeba też być biegłym w obsłudze porządnego edytora tekstu - aby zmieniać dane w plikach masowo a nie każdy pliczek pojedynczo.
Tak jak pisałem... znam 2-3 osoby którzy by mogli to zrobić, ale nie jest to żaden z Was Tongue (bez urazy)

p.s.
Gdyby nie inny projekt myślę że mógłbym się skusić na takie połączenie.
Jak ktoś nie ma tego 'w małym palcu' to za połączenie niech się lepiej nie zabiera:
(do tego dochodzi kilka innych ważnych rzeczy zwiazanych z edytorem a niekiedy nieznanych 'zwykłemu' mapmakerowi)

Cytat: The editor now supports a batch renaming of some types of objects based on config file.
First you need to prepare configuration file describing the changes which should be applied (see bellow).
Afterwards you need to load the map in the editor, press F3 to open the replacement dialog,
press the Batch replace button and confirm the change. Afterwards you should save and reload the map.

The operation requires that units for both the old and the new names exist during the operation
so you will need to do the operation in separate steps by first adding units under the new names to the definitions,
then doing the rename and afterwards removing the units with the old names from the definitions.

The configuration file must be stored as Documents\Euro Truck Simulator 2\replace.sii.
The file must contain a single unit of type editor_search_replace.
The unit contains string array attribute sectors which must contain names of all sectors in which to apply the changes.
The sector name corresponds to base name of the files used to store that sector (e.g. sec+0001-0001).
The unit also contains additional string array attributes which define the replacements.
The format of the replacement string is "old_name|new_name". Following arrays are supported:
ter_material - terrain materials
road_material - road materials
sidewalk_material - sidewalk materials
bld_scheme - building schemes
model - models
vegetation - vegetations
road_look - road looks
ter_profile - terrain profiles
railing - railings on roads
sign - lamps/bollars along the road