eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
[Blender] Jak dodać podkład graficzny - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Wasza Twórczość
(/forum-167.html)
+--- Dział: Modelowanie 3D (/forum-268.html)
+---- Dział: Poradniki (/forum-271.html)
+---- Wątek: [Blender] Jak dodać podkład graficzny (/thread-44825.html)



[Blender] Jak dodać podkład graficzny - Michal_Z_gno - 27/09/2017 10:57 AM

Więc jest to mini poradnik o tym jak w blenderze dodać sobie grafikę/podkład (nie wiem czy to fachowo nazywam ale wiadomo o co chodzi :E) przydatny przy modelowaniu.

Na początek co nam będzie potrzebne:
1. Program Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
2. Grafika którą będziemy dodawać np.
Image


Jeśli mamy wszystko gotowe to możemy zaczynać Wykrzyknik


1. Odpalamy Blendera i wybieramy perspektywę widoku:
a) View (np. View/Front widok z przodu)

Image
lub:
b) klikamy na Numpad 1
Image

Oczywiście wiadomo możemy wybrać inną perspektywę widoku w zależności od potrzeby i wtedy będą to inne skróty.

2. Teraz rozwijamy menu + po prawej stronie okna:
Image
I tak ukazało nam się takie oto okno:
Image

3. Teraz szukamy opcji Background Images i je odfajkowujemy:
Image

4. Teraz klikamy Add Image następnie Open i odszukujemy grafikę którą chcemy dodać i zatwierdzamy przyciskiem Open Image:
Image
Image

5. Teraz naszym oczom ukażę się już załadowana nasza fotka w oknie pracy i możemy zacząć zabawę w modelowanie:
Image

Oczywiście grafikę można doskalować pod własne potrzeby używając opcji Size
Image


Autor poradnika: Michal_Z_gno
Zakaz wynoszenia na inne strony w całości bądź częściWykrzyknik