Saab 9-3 SS - Wersja do druku +- eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl) +-- Dział: Wszystko i nic (/forum-86.html) +--- Dział: Świat Motoryzacji (/forum-242.html) +---- Dział: Rozmowy ogólne (/forum-430.html) +---- Wątek: Saab 9-3 SS (/thread-47541.html) |
Saab 9-3 SS - bajda - 11/08/2018 09:57 AM Witam!
Przedstawiam mój drugi samochód, który posiadam od 2 miesiecy. Na poczatek troche danych technicznych a nastepnie jakiś któtki opis Otóż, jest to Saab tak jak sam tytuł wątku wskazuje, model 93 SportSedan z 2003 roku. Silnik który go napedza to uturbiona czterocylindrowa jednostka o mocy 175km. Auto sprowadzone z Holandii, stan licznika wzkazuje 250tyś km. Jest to wersja wyposażenia Vector. Pojazd posiada: 2x fotel elektryczny + pamięc w fotelu kierowcy, 4x el. Szyby wraz z blokadą otwierania tylnych, el. lusterka wraz z el. skladaniem, automatyczna klimatyzacja, zmieniarka 6 płyt, lustro wsteczne fotochromatyczne, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, klimatyzowany schowek, skórzane fotele oraz podgrzewane, radio ICM 2, automat 5cio biegowy wraz z łopatkami, multifunkcyjna kierownica, isofix oraz czujniki cofania. Co do wrażeń na jego temat, to nie ukrywam, iż jestem zadowolony z zakupu. Saabinka calkiem dobrze się zbiera, automat w miare płynie przerzuca biegi. Fakt faktem, że ma pare rzeczy, które irytują po czasie jak na przykład trzeszczace plastiki albo bardzo czuła elektryka, lecz idzie się przyzwyczaić. Z usterek, które przyszło mi zrobić, to jak na razie uszczelnienie pompy wspomagania, uszczelnienie pompy vacum. Niestety mam kilka rzeczy wymagajacych wymiany, mianowicie kompresor klimatyzacji, czujnik oleju w misie, wahacz lewy przedni, zmieniarka. W planach jest założenie gazu, jako iż robie calkiem dużo kilometrów i skoro mozna jezdzic za 2x mniej to czemu by nie skorzystać Spalanie na ten moment wynosi odpowiednio 12l w miescie oraz 7-8 w trasie. Jakbym czegoś zapomnial to prosze pytać Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Link do zdjęć w pełnej rozdzielczości: https://www.flickr.com/photos/95741965@N08/ Pozdrawiam! RE: Saab 9-3 SS - Hardcor123 - 11/08/2018 10:02 AM Sabina świetna, od zawsze podobały mi sie te auta, mają swój charakter, a wygląd? Cuudo! Twój egzemplarz widać, że jest zadbany i to cieszy oko, kolorek też ładny Byle by wymieniać wszystko na czas i będzie dłuuugo służyła RE: Saab 9-3 SS - Karpiu94 - 11/08/2018 11:25 AM Laser Red chyba najmniej spotykany kolor w tym modelu. Dbaj o turbo i kontroluj olej to polatasz bez problemów jeszcze długo RE: Saab 9-3 SS - Michal_Z_gno - 11/08/2018 11:52 AM Mój szary 93 i tak jest ładniejszy no i 3 lata młodszy Tak czy siak jako posiadacz takiego samego auta tylko, że w dieslu i mocą 150km mogę powiedzieć, że dobrze wybrałeś bo auta mają wygląd, są dobrze wyposażone w standardzie (to co masz w każdym saabie to w np. VW czy audi musisz trafić wyższą wersję wyposażenia - np. w żadnym saabie nie masz korbotronicka szyb) i oczywiście wbrew opiniom interenowych "fachurów" są mało awaryjne - jak z każdym autem jak dbasz tak masz. A swoją drogą auto sam sprowadzałeś czy kupiłeś już w kraju bo mój saab też jest z NL (kupiony od prywatnego Holendra - kierowcy ciężarówki jako ciekawostka) Bo generalnie jak szukałem mojego auta to patrzyłem na oba rynki i te auta chudną średnio o minimum 100tyś na liczniku po przekroczeniu granicy więc lepiej samemu się wybrać po takie auto i kupić z nawet trochę wyższym ale uczciwym przebiegiem. No i Polacy na handel to kupują w Holandii takiego saaba do +/- 1300 euro byle był w miarę na chodzie (gdzie dobry i uczciwy saab w NL kosztuję ponad 2 000 do nawet okolic 3 000 euro) a resztę to się dosztukuję i dorobi w kraju aby miał pożądane przez klientów okolice 200tyś i ładnie wyglądał do czasu sprzedaży Ps. Karpiu94 czerwone idzie spotkać bez problemu a najmniej popularne są chyba fusion blue metallic. RE: Saab 9-3 SS - bajda - 11/08/2018 02:21 PM Otóż, samochód kupilem już w polsce od handlarza prywaciaża Ja już jak słyszę ze samochód jest z zachodu, to nawet nie patrze na przebieg, gdyż nie ma to sensu RE: Saab 9-3 SS - Michal_Z_gno - 11/08/2018 03:20 PM Moim zdaniem przebieg i książka serwisowa są istotne aby były prawdziwe ponieważ wiadomo co i kiedy było robione z autem. A po za tym jest to przydatna wiedza przy np. wymianie rozrządu czy innych elementów które trzeba zmieniać co ileś tam km - wiadomo, że przy takim i takim przebiegu jest ten rozrząd do zrobienia a jak jest licznik cofnięty to użytkownik myśli, że ma jeszcze czas aż nagle ma niespodziankę w trasie i dochodzą mu jeszcze koszty lawety oraz nerwy i niepotrzebny stres Więc jak dla mnie lepiej mieć więcej na liczniku km ale uczciwych i na bieżąco serwisowanych niż kota w worku od Polskiego handlarza. PS. Ja mam akurat to szczęście, że mam pełną, 100% prawdziwą i oryginalną książkę serwisową, urzędowe potwierdzenie przebiegu z Holandii i całą masę faktur co i kiedy było robione więc sobie mogę jeździć spokojnie i kontynuować dalej uczciwie eksploatację auta RE: Saab 9-3 SS - filipmix024 - 11/08/2018 08:02 PM 9-3 od zawsze było poprawnym autem. Nic dodać nic ująć, po prostu, piękny egzemplarz. RE: Saab 9-3 SS - bajda - 02/10/2018 07:25 PM Witam
Trochę kurzu się nazbierało w temacie, więc pasuje troszkę go odświeżyć. Otóż, Saab jak jeździł tak jeździ dalej dzielnie pokonując kolejne kilometry. Zostało w nim zrobione kilka rzeczy, które czasem bardziej a czasem mniej zniechęcały do tej marki. Na początku okazało się, iż po deszczu, woda "stoi" na wykładzinie z tyłu za fotelem kierowcy. Początkowo myślałem, że okno było nie domknięte czy coś. Jednakże, zacząłem grzebać w internecie w poszukiwaniu przyczyny, gdyż zdarzyło się to znów. Ludzie na forach pisali o zrypanym wygłuszeniu w drzwiach, które nie zatrzymuje bryzgającej wody, ino przepuszcza do wnętrza i jak się później okazało, mieli rację. Wywaliłem tę piankę z blachy, zakupiłem matę bitumiczną, nakleiłem na miejsce poprzednika i do tej pory suchutko pod nogami. Swoją drogą, po wyjęciu wykładziny na płycie podłogowej miałem jezioro Bajkał.. Dobrze, że wiązki przetrwały ten incydent i nie wywołały zwarcia. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. by Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść., on Flickr Następnie niby prozaiczna rzecz, mianowicie wymiana uszczelnienia czujnika ciśnienia oleju. Człowiek sobie myśli: "spuszczę olej, wykręcę czujnik, dam nową uszczelkę, zaleje olej i cacy". Nooo taki wał.. Saab i jego nowatorskie rozwiązania doprowadziły do tego, ażeby wyciągnąć owy czujnik, trzeba... ściągnąć misę olejową.. Noo dobra, wszystko fajnie cacy, zdjąć misę i tralala. Niestety wiązało się to z tym, iż trzeba było dodatkowo podnieść silnik i opuścić sanki. Nie ważne, udało się zmienić i już nie ma żadnych wycieków. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. by Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść., on Flickr Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. by Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść., on Flickr Kolejną usterką okazał zaworek zwrotny podciśnienia serwa. Jak to się objawiło? Odwiozłem dziewczynę do domu, wracam się, a tu turbo przestało ładować, kickdown nie działał i z dynamicznego geparda zrobił się statyczny żółw. Przyjechawszy do domu zacząłem szukać przyczyny. W internecie wyczytałem, że lubi paść zawór BPC (Boost Pressure Control), postanowiłem go sprawdzić i wszystko z nim było ok. W międzyczasie jak rozglądałem się po komorze silnika, zauważyłem jeden wężyk, który sobie bezczynnie leżał na obudowie chłodnicy. Okazało się, że przez ten wężyk, dostawało się lewe powietrze, przez co system wchodził w tryb awaryjny obcinając moc i wywalał soczysty pomarańczowy CHECK ENGINE. W zaworku ułamała się jedna z dysz przez co wężyk postanowił sobie wypierdzielić gdzie popadło. Wymiana zaworka na nowy rozwiązała sprawe. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. by Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść., on Flickr Kończąc wywód, dodam, że został założony gaz Stag Qbox plus, doszły emblematy na tylną klapę (93 oraz 2.0t) i wymieniłem simmering pomiędzy blokiem silnika a pompą wspomagania, gdyż przerzucało mi olej do zbiorniczka wspomagania. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. by Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść., on Flickr Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. by Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść., on Flickr Aaaa no i wpadły dwie naklejki "* łosia" pod kierunkowskazy boczne oraz założyłem dzienne Mimo, iż czasem Sabinka mnie załamuje, to jednak dalej mam do niego pozytywne uczucia i chce nim jeżdzić To tyle, pozdrawiam RE: Saab 9-3 SS - limowski - 02/10/2018 08:40 PM Wizualnie Saab bardzo dobrze się prezentuje. Na mechanice się nie znam, ale za to ciekawi mnie jak spisuje się nowa mata na drzwiach (czy jest jakaś różnica w głośności co do oryginału itp.). RE: Saab 9-3 SS - Michal_Z_gno - 02/10/2018 11:19 PM Te dzienne strasznie psują linię auta i w życiu bym takich u siebie nie założył ale za to naklejka wygląda całkiem spoko na czerwonym lakierze. |