eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
Company w pliku Def - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Wasza Twórczość
(/forum-167.html)
+--- Dział: Map Editor SCS (/forum-273.html)
+---- Dział: Pomoc (/forum-277.html)
+---- Wątek: Company w pliku Def (/thread-47721.html)

Strony: 1 2


Company w pliku Def - Bisik - 03/09/2018 11:43 AM

Nie potrafię stworzyć firmy proszę o szczegółowy poradnik, proszę o dodaniu własnych prefab'ów z góry dzięki Smile


RE: Company w pliku Def - GrakuPL - 03/09/2018 12:06 PM

Zamiast prosić, zacznij grzebać i dłubać i kopać. Metoda prób i błędów. Pozdrawiam. Wink


RE: Company w pliku Def - Michal_Z_gno - 03/09/2018 12:22 PM

A prefaby będziesz mieć jakieś własne czy będziesz korzystać z firm dostępnych już w grze Pytajnik
W pierwszym przypadku oczywiście trzeba znać zmoda3/blendera i stworzyć odpowiedni model danej firmy czyli opcja dla bardziej zaawansowanych w kwestii moddowania (głównie wymagana świetna umiejętność tworzenia modeli 3d).
Druga opcja jest dużo prostsza bo wystarczy dorobić odpowiednie definicje - czyli nic trudnego nawet dla początkujących osób.

Tak czy siak w obu przypadkach należy dopisać daną firmę do własnego miasta a konkretniej wchodzisz w wypakowanym base.scs do def\company\nazwa firmy\editor następnie kopiujesz sobie jeden z plików .sii i zmieniasz jego nazwę na nazwę własnego miasta.
W środku pliku .sii także zmieniasz nazwy miasta na własne.
Na koniec stawiasz prefab danej firmy w ME i gotowe.

Przykład:

Firma Eurogoodies którą chcę dodać w mieście Luboń
Wchodzę w folder z wypakowanym base.scs następnie w foldery:
def\company\eurogoodies\editor

Kopiuję sobie definicję berlin.sii i zmieniam jej nazwę na lubon.sii
(tu ważne nazwy definicjom nadajemy takie jakie mamy w folderach def/city/ czyli nazwa .sii powinna być taka sama w obu folderach).

Teraz otwieramy nasz plik lubon.sii i mamy takie coś:
Cytat:SiiNunit
{
company_def : .berlin {
city: berlin
prefab: 32
}
}
I zmieniamy to na:
Cytat:SiiNunit
{
company_def : .lubon {
city: lubon
prefab: 32
}
}
(jeśli to jest prefab niestandardowy to należy dodać jego numer zgodnie z kolejnością z jaką ma się go dopisanego w prefab.sii)


Teraz odpalamy ME i dodajemy sobie firmę w Luboniu, zapisujemy mapkę i cieszymy się firmą eurogoodies w Luboniu.

A i co ważne w ME firma musi być w granicach miasta czyli musi być na niej "znacznik" od miasta (nazwa może być jako niewidoczna w grze aby to ładnie wyglądało).

Czyli generalnie to jest minuta roboty z przerwą na kawę i papierosa :E


RE: Company w pliku Def - Bisik - 03/09/2018 03:58 PM

chcę własne wgrać tylko nwm jak, wiem jak dodać tylko że ja chcę wykonać własne prefaby głównie o to mi chodzi
, Pozdrawiam GrakuPl próby były ale się skończyło tak heh


mapka:
Image


RE: Company w pliku Def - GrakuPL - 03/09/2018 04:08 PM

Prefaby tworzy się w programie Blender.

Co do firmy możesz wspomóc się tym: https://www.youtube.com/watch?v=GLGAXv1WQU4


RE: Company w pliku Def - Bisik - 03/09/2018 07:01 PM

ogl wszystkie Big Grin


RE: Company w pliku Def - Bisik - 03/09/2018 07:11 PM

i jak to teraz dodać do configu tych firm? po prostu dopisać do configu tylko gdzie te modele firm dać


RE: Company w pliku Def - Bisik - 03/09/2018 07:23 PM

mógł bym dostać jakiś poradnik do tego programu? Resztę sam zrobię


RE: Company w pliku Def - Jakubek - 03/09/2018 08:01 PM

Wpisz sobie na YouTube "Zmodeler (lub blender) poradnik ETS2" i wybierz filmik, który chcesz.Smile Proponuję filmiki "Poradnik Zmodeler 3 #1 - import, dodawanie, export", "BlenderTools - turional - Quick Import/Export" oraz "Poradnik Blender [#1] Podstawy modelowania".Big Grin Oprócz tego na eTrucks-ie wejdź sobie do Katalogu Modelowanie 3D i tam ile też jest dużo poradników.


RE: Company w pliku Def - Bisik - 04/09/2018 04:09 PM

i gdy stworzę model muszę to jakoś podpisać? dodać "punkty"?

ogólnie nawet z poradnikiem nie potrafię tego będę próbował walczyć nadal