eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
Optymalizacja gry - układ modów. - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Euro Truck Simulator 2
(/forum-288.html)
+--- Dział: Pomoc dla graczy (/forum-193.html)
+---- Dział: Pytania (/forum-249.html)
+---- Wątek: Optymalizacja gry - układ modów. (/thread-48440.html)



Optymalizacja gry - układ modów. - Rene-GAD - 10/11/2018 01:12 AM

Cześć.

Czy istnieje w ogóle coś takiego jak optymalizacja modów w menagerze żeby gra się łatwiej/szybciej wczytywała ??
Czyli co na górę co na sam dół ??

Mój folder mod ETS ma 35GB Tongue
W ATS tylk 4.8 GB Big Grin


RE: Optymalizacja gry - układ modów. - Michal_Z_gno - 10/11/2018 01:56 AM

Ogólnie to mody się ustawia tak aby się ze sobą "nie gryzły" (kolejności np. mapek itp.) ale aby kolejność miała jakiś wpływ na optymalizację to nie słyszałem. Zresztą to chyba nawet na logikę nie ma znaczenia bo w końcu i tak gra musi przemielić te wszystkie mody a czy wczyta coś pierwsze a coś drugie to raczej mało istotne bo i tak to musi odczytać.
No ale może niech się jeszcze wypowie ktoś mądrzejszy w tych kolejnościach modów bo ja w tym temacie to raczej tak średnio jestem (na tych modach których używam nie mam takiego problemu) Tongue


RE: Optymalizacja gry - układ modów. - Rene-GAD - 10/11/2018 10:03 AM

Komp tak czy siak to wczytuje - w ATS chwilę, w ETS ciut dłużej...
Ale skoro to i tak bez znaczenia... to wszystko jasne.


RE: Optymalizacja gry - układ modów. - Michal_Z_gno - 10/11/2018 02:31 PM

Tu można jeszcze dopisać, że ważne jest też dobieranie modów wykonanych zgodnie ze sztuką i w miarę optymalnie wykonanych.
Jeśli chodzi o to wykonanie zgodnie ze sztuką to w przypadku np. pojazdów unikać raczej wersji typu edit by ….. (czyli np. Scania RJL edit by ktoś tam) ponieważ sam nie raz spotkałem się z takimi reeditami gdzie mod ważył ok 80mb a po usunięciu zbędnych "śmieci" (nie używanych .dds, .pmg .mat itp.) mod chudł o 20 - 30MB - po prostu często w takich modach ktoś po prostu dokłada, przerabia i pakuję wszystko do starego .scs zamiast zrobić to w czystym nowym archiwum a później mamy jeden wielki śmietnik.
Tak więc ważnym kluczem do optymalizacji gry jest dobór dobrej klasy modyfikacji i nie łapanie się na byle co.

Dodatkowo jeśli ktoś też ma wiedzę o modowaniu może samemu sobie trochę dostosować mody na własny użytek np. usunąć zbędne definicje które się nadpisują (np. mamy dwa mody na grafikę czy pogodę i oba ingerują w tę samą definicję więc z tego który ma niższy priorytet w grze możemy usunąć tego defa bo jest on i tak nieużytkowany fizycznie przez grę) oczywiście takie dwa mody można też sobie przerobić na jeden większy i też będzie to mniej plików .scs do przemiału przez grę a co za tym idzie będzie trochę większy porządek ale oczywiście też nie należy pakować wszystkiego do jednego .scs który będzie ważył nie wiadomo ile GB - czyli działać z głową. Tak więc na tym polu też można coś podziałać no ale tu trzeba mieć jednak troszeczkę wiedzy co i jak aby sobie nie zaszkodzić i nie spsuć gry Tongue