eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
Pojawiają się błędy z miastami które nie istnieją na mojej mapie wraz z dlc - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Euro Truck Simulator 2
(/forum-288.html)
+--- Dział: Pomoc dla graczy (/forum-193.html)
+---- Dział: Pomoc (/forum-243.html)
+---- Wątek: Pojawiają się błędy z miastami które nie istnieją na mojej mapie wraz z dlc (/thread-51515.html)



Pojawiają się błędy z miastami które nie istnieją na mojej mapie wraz z dlc - patryk1827 - 25/04/2020 12:20 AM

Witam ponownie wszystkich.
Czy można zlikwidować błędy używając konsolę w ETS2?. Ekstraktor do plików .scs byłby przydatny? Jak je używać?
Pojawiają mi się miasta które nie istnieją na mapie takie jak Kaliningrad, Suzzara, Parma, Olbia, Genova i Sassari. Mam tylko 3 dlc a wydaję mi się że te miasta należą do dlc Italia oraz Baltic Sea.
Mam także spadek w klatkach.

Zostawiam gameloga w razie wypadku.
https://pastebin.com/DiwFZvqd

PS. Przykro mi że tylko w tym wątku się pojawiam ale chciałbym żeby gra działała bezproblemowo.


RE: Pojawiają się błędy z miastami które nie istnieją na mojej mapie wraz z dlc - RadolSzczecin - 27/04/2020 11:08 AM

Te błędy z miastami nie wpływają w żaden sposób na wydajność/płynność gry.
Ogólnie nie ma co patrzeć na błędy ze znacznikiem <WARNING>

Moja teoria jest taka, że w tej wersji gry są juz jakieś przymiarki/zmiany w plikach odnośnie przygotowywanych (wydanych) nowych dlc terenowych jak dlc italia jak i black sea.
SCS musi brać pod uwagę że gracze grają z różnymi konfguracjami mapowymi i przecież, czego jesteś dowodem, nie zawsze wszystkich dlc używa.
Mogą to być naprawdę różne warianty i w niektórych przypadkach jeszcze mogą pojawiać sie jakieś komunikaty.

Inna sprawa z tym błędem z nieistniejącym portem.
Wpis ma znacznik <ERROR> i to jest faktycznie błąd być może i powodujący nawet wywalenie gry.

<ERROR> Missing data for ferry item! (ferry.portotorres, uid: 0x2FEEFBFCC9C70001)

Trzeba by w edytorze sprawdzić położenie tego znacznika i na jakim sektorze jest (powinien być) ten UID

Co by nie było, ani jedno ani drugie nie jest powodem spadków FPS.
Ogólnie widze że panuje jakaś schiza (jakaś nowa choroba??) z tym podglądaniem gry odnośnie każdego wyświetlanego fps-u, a prawda jest taka ze gra ma tendencje do wachań płynności i powinno sie brać pod uwagę margines gdzieś +- 5 fps i nie jest to nic nienormalnego.

Jak gra nagle zacznie ci klatować że grać się nie da - to wtedy można się zastanawiać co jest przyczyną - a nie 2-3 klatki mniej Patykiem_1
Tym bardziej jak masz grę zainstalowaną na partycji systemowej gdzie system jednocześnie przecież 'pracuje' w tle.

Spadek fps moze nawet byc spowodowany "ciężkimi" modelami w modach i w momencie generowania takiego modelu podczas gry na mapie możemy mieć spadek - i to nawet posiadając dobry sprzęt.
Chwilowe spadki fps mogą byc też spowodowane rodzajem i stanem dysku HD na jakim mamy zainstalowaną grę - najlepiej w tej chwili grę mieć na dysku SSD i optymalnie na całkiem innej partycji niż system.


RE: Pojawiają się błędy z miastami które nie istnieją na mojej mapie wraz z dlc - patryk1827 - 27/04/2020 03:21 PM

Dzięki za odpowiedź. Odnośnie tego co napisałeś posiadam twardy dysk SSD do 1TB więc to jest nawet nieistotne. Możliwe że wygenerowanie któregoś z modeli w modach może spowodować spadek ale chciałbym zwrócic uwagę że nie miałem żadnych spadków klatkowych dopóki nie dokupiłem 3 dlc (East, North oraz France). Z tym ferry.portotorres szukałem po innych forach i nie wiele się dowiedziałem, lecz to co mówisz dokładnie tak samo przeczuwałem, że to będzie trzeba spradzić w edytorze. Jeśli miałbyś jeszcze chwile czasu zerknąć na ten gamelog. Widze że jest problem z naczepami i pracami. Mam mod przyczepy z dyszlem do Dafa 85 ati oraz wieltona z 4 osiami. Wątpie żeby to było przyczyną tych błedów poniżej.

https://pastebin.com/index.php?e=1

Pod koniec gry także pojawiły się następujące błędy

00:33:12.286 : uset g_name_localization_secondary "1"
00:33:12.286 : uset g_name_localization "1"
00:33:12.286 : uset g_lang_set "1"
00:33:12.286 : uset g_lang "es_es"
00:33:12.286 : uset g_cutscenes "1"
00:33:12.286 : uset g_phys_mirrors "0"
00:33:16.110 : quit
00:33:16.111 : <ERROR> [fs] Failed to open file '/model/skybox/iw_ppr1.tobj' in the read_only mode.
00:33:16.111 : <ERROR> [resource_task] Can not open '/model/skybox/iw_ppr1.tobj'
00:33:16.111 : <ERROR> [fs] Failed to open file '/model/skybox/iw_ppz4.tobj' in the read_only mode.
00:33:16.111 : <ERROR> [resource_task] Can not open '/model/skybox/iw_ppz4.tobj'
00:33:16.121 : [hashfs] dlc_east.scs: Unmounted.
00:33:16.121 : [hashfs] dlc_north.scs: Unmounted.
00:33:16.121 : [hashfs] dlc_fr.scs: Unmounted.
00:33:16.246 : <ERROR> Failed to store profile config
00:33:16.920 : [gfx] NVAPI unloaded
00:33:16.939 : [net] LOG INFO: Stopped
00:33:16.940 : [hashfs] core.scs: Unmounted.
00:33:16.940 : [hashfs] def.scs: Unmounted.
00:33:16.940 : [hashfs] locale.scs: Unmounted.
00:33:16.940 : [hashfs] base_cfg.scs: Unmounted.
00:33:16.940 : [hashfs] base.scs: Unmounted.
00:33:16.941 : [hashfs] effect.scs: Unmounted.
00:33:17.631 : [sys] Process manager shutdown.

Używam mod Realistic Brutal Wheather 4.2.4 dostosowany do wersji gry 1.36. Może to być powodem nagłego wyłączania się? Czy błędy powyżej z gameloga?
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.


RE: Pojawiają się błędy z miastami które nie istnieją na mojej mapie wraz z dlc - RadolSzczecin - 27/04/2020 03:32 PM

(27/04/2020 03:21 PM)patryk1827 napisał(a):  https://pastebin.com/index.php?e=1

Pod koniec gry także pojawiły się następujące błędy

00:33:12.286 : uset g_name_localization_secondary "1"
00:33:12.286 : uset g_name_localization "1"
00:33:12.286 : uset g_lang_set "1"
00:33:12.286 : uset g_lang "es_es"
00:33:12.286 : uset g_cutscenes "1"
00:33:12.286 : uset g_phys_mirrors "0"
00:33:16.110 : quit
00:33:16.111 : <ERROR> [fs] Failed to open file '/model/skybox/iw_ppr1.tobj' in the read_only mode.
00:33:16.111 : <ERROR> [resource_task] Can not open '/model/skybox/iw_ppr1.tobj'
00:33:16.111 : <ERROR> [fs] Failed to open file '/model/skybox/iw_ppz4.tobj' in the read_only mode.
00:33:16.111 : <ERROR> [resource_task] Can not open '/model/skybox/iw_ppz4.tobj'
00:33:16.121 : [hashfs] dlc_east.scs: Unmounted.
00:33:16.121 : [hashfs] dlc_north.scs: Unmounted.
00:33:16.121 : [hashfs] dlc_fr.scs: Unmounted.
00:33:16.246 : <ERROR> Failed to store profile config
00:33:16.920 : [gfx] NVAPI unloaded
00:33:16.939 : [net] LOG INFO: Stopped
00:33:16.940 : [hashfs] core.scs: Unmounted.
00:33:16.940 : [hashfs] def.scs: Unmounted.
00:33:16.940 : [hashfs] locale.scs: Unmounted.
00:33:16.940 : [hashfs] base_cfg.scs: Unmounted.
00:33:16.940 : [hashfs] base.scs: Unmounted.
00:33:16.941 : [hashfs] effect.scs: Unmounted.
00:33:17.631 : [sys] Process manager shutdown.

Używam mod Realistic Brutal Wheather 4.2.4 dostosowany do wersji gry 1.36. Może to być powodem nagłego wyłączania się? Czy błędy powyżej z gameloga?
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

Plik z logiem nie jest dostępny.

Cytat:00:33:16.111 : <ERROR> [fs] Failed to open file '/model/skybox/iw_ppr1.tobj' in the read_only mode.
00:33:16.111 : <ERROR> [resource_task] Can not open '/model/skybox/iw_ppr1.tobj'
00:33:16.111 : <ERROR> [fs] Failed to open file '/model/skybox/iw_ppz4.tobj' in the read_only mode.
00:33:16.111 : <ERROR> [resource_task] Can not open '/model/skybox/iw_ppz4.tobj'
Co do błędów w tym fragmencie co podałeś, to może to być (a raczej na pewno) ten (lub inny) mod na pogodę bo to sugerują nazwy folderów i plików.
Komunikat informuje że gra nie może z pewnych względów otworzyć danych plików.
Z reguły jest kilka przyczyn: faktycznie nie ma takich plików w modzie, lub mają inną nazwę, albo są w modzie - ale gdzie indziej i jest całkiem inna ścieżka do nich.
Moze to też faktycznie powodować to wywalenie gry.

Jeszcze jest błąd "<ERROR> Failed to store profile config" co może sugerować że może nie uruchamiasz gry w trybie administratora albo jeszcze coś innego z prawami dostępu do folderu "Moje Dokumenty" gdzie masz folder z profilem i zapisu gry.

p.s.
Mogę się mylić bo już tego nie pamiętam - ale brak pliku .tobj chyba powodowało na pewno wywalenie gry i jesli w pliku .mat mamy ścieżkę do pliku .tobj którego nie ma, to wywali grę... tak mi się coś zdaje Tongue


RE: Pojawiają się błędy z miastami które nie istnieją na mojej mapie wraz z dlc - patryk1827 - 28/04/2020 12:18 AM

Dzięki za odpowiedż i za wskazówki. Właśnie zauważyłem ze w pastebin nie zapisało się tak jak trzeba i znikło.
Jeśli mogę zapytać tak osobiście, to jakie mody używasz (jeśli w ogóle ich używasz) i czy miałeś lub zdarzały ci się takie przypadki?.
Pozdrawiam.


RE: Pojawiają się błędy z miastami które nie istnieją na mojej mapie wraz z dlc - patryk1827 - 28/04/2020 02:21 AM

Z tym spadkiem udało się. Przede wszystkim problem był związany ze zbyt wysoką jakością grafików jakie ustawiłem oraz z antyalisingiem który po zmniejszeniu go do minimalnego poziomu, nie poczułem żaden spadek w klatkach. Dzięki ponownie. Człowiek dzięki temu wiele może się nauczyć.