eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
[ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Wasza Twórczość
(/forum-167.html)
+--- Dział: Modelowanie 3D (/forum-268.html)
+---- Dział: Poradniki (/forum-271.html)
+---- Wątek: [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport (/thread-51950.html)



[ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport - Matekones - 05/08/2020 12:43 AM

Część pierwsza Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Poradnik zostaje zrobiony tylko dla i jest własnością eTrucks.pl dlatego zakazuje się kopiowania i umieszczanie zawartych prze zemnie informacji na inne fora bądź portale bez zgody eTrucks.pl.


PORADNIK ver 1.0

Część 2 - Import - Eksport


Krok 1

Tworzymy kolejny folder w naszym pod folderze "SOURCE" a mianowicie folder o nazwie ''DAF E6 SCS" - poradnik skupi się własnie na tym modelu ale zasady opisane poniżej działają na naczepach i interiorach.

Następnie musimy przygotować ścieżkę aby Zmodeler znalazł maty etc.

Kolejno tworzymy nowe podfoldery

-vehicles
-truck

Teraz przechodzimy do naszego folderu "BASE SCS" i kopiujemy zawartość wraz z folderem "daf_xf_euro6" i wklejamy to do pod folderu truck którego przed chwila utworzyliśmy ( "SOURCE")


Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.[/img]

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.


Krok 2

Możemy przejść do Programu, tak wiec otwieramy Zmodelera - Jeśli macie jakieś pytania dotyczące Programu proszę o zadanie ich w pierwszej części Poradnika > Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Wchodzimy do File > Import

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Przechodzimy do naszego folderu "SOURCE" a następnie do folderu z naszym dafem

NIE IMPORTUJEMY MODELU PRZED WCZEŚNIEJSZYM USTAWIENIEM ŚCIEŻEK ''BASE SCS'' I ''MOD FOLDER'' (Zdjęcie poniżej)

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

"BASE SCS" - Ustawiamy nasz folder do którego wypakowaliśmy pliki z oryginalnego archiwa base.scs (Zdjecie ponizej)
ETS2 MODS>BASE SCS

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

''MOD FOLDER'' - Ustawiamy nasz folder do którego skopiowaliśmy zawartość oryginalnych plików ciężarówki (Zdjęcie poniżej)
ETS2 MODS > SOURCE > DAF E6 SCS

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.


Po ustawieniu powyższych ścieżek importujemy plik truck.pmd do programu z zaznaczeniem opcji Retain.mat

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.


Zdjęcie poniżej przedstawia stan programu już po imporcie "truck.pmd". Proszę zwrócić uwagę na dolny pasek "messaging bar" - Po poprawnym imporcie plików SCS do zmodelera pasek powinien być pusty i nie powinno być żadnych błędów, jeśli macie jednak jakiś błąd dajcie znać w tym temacie pod tym postem i postaram się uzupełnić luki

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.


Postanowiłem skrócić cześć druga poradnika do własnie tylko importu i exportu dać wam czas na wypróbowanie całej metody i zadania pytań dotyczących własnie importu i exportu następna cześć skupie na wyjaśnieniu jak działa sam program i do czego służą wszystkie opcje.

Przed rozpoczęciem eksportu zobaczmy na to co znajduje się w naszym modelu. Po kliknięciu w zakładkę truck rozwinie się nam cala struktura piku.

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Wszystkie wyżej wymienne zakładki odpowiadają opcji ciężarówki w grze, to własnie ich będziemy używać do modyfikowania naszego modelu w późniejszych poradnikach

Krok 3

Zajmiemy się teraz Eksportem naszego modelu do gry.

Przechodzimy do "File > Export"

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Na poniższym zdjęciu proszę zwrócić uwagę na "Zapisz jako typ/save us"; "Version"; "Default variants" i nasze ścieżki plików o których wcześniej wspomniałem "base.scs"; "Mod folder"

Proszę tez upewnić się ze eksportujemy plik do odpowiedniego folderu
ETS2 MODS > SOURCE > DAF E6 SCS

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Jeśli wszystko się zgadza klikamy "EXPORT" i przechodzimy do wstawienia modelu do gry.

Nie będę się rozpisywać jak dodać model do gry ponieważ myślę ze osoby zainteresowane, wiedza jak sobie z tym poradzić aczkolwiek jeśli nie to proszę napisać pod tym postem a opisze dodatkowy poradnik dodawania modów do gry i dodam do tego tematu.

Chciałem tez powiedzieć iż najlepszym rozwiązaniem przy rozpoczęciu zabawy z Zmodelerem i modelami radze stworzyć osobny profil w którym możemy sprawdzić czy wszystko jest ok bez psucia sobie obecnego stanu gry.

Cześć 3 już w krotce a link pojawi się tutaj.

Pozdrawiam M


RE: [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport - PLAYER - 05/08/2020 08:17 AM

Znowu super poradnik, dobra robota Big Grin.


RE: [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport - lulek48 - 05/08/2020 10:34 AM

(05/08/2020 12:43 AM)Matekones napisał(a):  
Poradnik zostaje zrobiony tylko dla i jest własnością eTrucks.pl dlatego zakazuje się kopiowania i umieszczanie zawartych prze zemnie informacji na inne fora bądź portale bez zgody eTrucks.pl.


PORADNIK ver 1.0

Część 2 - Import - Eksport


Krok 1

Tworzymy kolejny folder w naszym pod folderze "SOURCE" a mianowicie folder o nazwie ''DAF E6 SCS" - poradnik skupi się własnie na tym modelu ale zasady opisane poniżej działają na naczepach i interiorach.

Następnie musimy przygotować ścieżkę aby Zmodeler znalazł maty etc.

Kolejno tworzymy nowe podfoldery

-vehicles
-truck

Teraz przechodzimy do naszego folderu "BASE SCS" i kopiujemy zawartość wraz z folderem "daf_xf_euro6" i wklejamy to do pod folderu truck którego przed chwila utworzyliśmy ( "SOURCE")





Krok 2

Możemy przejść do Programu, tak wiec otwieramy Zmodelera - Jeśli macie jakieś pytania dotyczące Programu proszę o zadanie ich w pierwszej części Poradnika > Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Wchodzimy do File > Import


Przechodzimy do naszego folderu "SOURCE" a następnie do folderu z naszym dafem

NIE IMPORTUJEMY MODELU PRZED WCZEŚNIEJSZYM USTAWIENIEM ŚCIEŻEK ''BASE SCS'' I ''MOD FOLDER'' (Zdjęcie poniżej)


"BASE SCS" - Ustawiamy nasz folder do którego wypakowaliśmy pliki z oryginalnego archiwa base.scs (Zdjecie ponizej)
ETS2 MODS>BASE SCS


''MOD FOLDER'' - Ustawiamy nasz folder do którego skopiowaliśmy zawartość oryginalnych plików ciężarówki (Zdjęcie poniżej)
ETS2 MODS > SOURCE > DAF E6 SCS



Po ustawieniu powyższych ścieżek importujemy plik truck.pmd do programu z zaznaczeniem opcji Retain.mat



Zdjęcie poniżej przedstawia stan programu już po imporcie "truck.pmd". Proszę zwrócić uwagę na dolny pasek "messaging bar" - Po poprawnym imporcie plików SCS do zmodelera pasek powinien być pusty i nie powinno być żadnych błędów, jeśli macie jednak jakiś błąd dajcie znać w tym temacie pod tym postem i postaram się uzupełnić luki



Postanowiłem skrócić cześć druga poradnika do własnie tylko importu i exportu dać wam czas na wypróbowanie całej metody i zadania pytań dotyczących własnie importu i exportu następna cześć skupie na wyjaśnieniu jak działa sam program i do czego służą wszystkie opcje.

Przed rozpoczęciem eksportu zobaczmy na to co znajduje się w naszym modelu. Po kliknięciu w zakładkę truck rozwinie się nam cala struktura piku.


Wszystkie wyżej wymienne zakładki odpowiadają opcji ciężarówki w grze, to własnie ich będziemy używać do modyfikowania naszego modelu w późniejszych poradnikach

Krok 3

Zajmiemy się teraz Eksportem naszego modelu do gry.

Przechodzimy do "File > Export"


Na poniższym zdjęciu proszę zwrócić uwagę na "Zapisz jako typ/save us"; "Version"; "Default variants" i nasze ścieżki plików o których wcześniej wspomniałem "base.scs"; "Mod folder"

Proszę tez upewnić się ze eksportujemy plik do odpowiedniego folderu
ETS2 MODS > SOURCE > DAF E6 SCS


Jeśli wszystko się zgadza klikamy "EXPORT" i przechodzimy do wstawienia modelu do gry.

Nie będę się rozpisywać jak dodać model do gry ponieważ myślę ze osoby zainteresowane, wiedza jak sobie z tym poradzić aczkolwiek jeśli nie to proszę napisać pod tym postem a opisze dodatkowy poradnik dodawania modów do gry i dodam do tego tematu.

Chciałem tez powiedzieć iż najlepszym rozwiązaniem przy rozpoczęciu zabawy z Zmodelerem i modelami radze stworzyć osobny profil w którym możemy sprawdzić czy wszystko jest ok bez psucia sobie obecnego stanu gry.

Cześć 3 już w krotce a link pojawi się tutaj.

Pozdrawiam M

jak ja wchodze w ets2 mods> base scs> vehicle> truck to mam tylko folder upgrades a nie ma zadnych ciezarowek


RE: [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport - Matekones - 05/08/2020 11:18 AM

(05/08/2020 10:34 AM)lulek48 napisał(a):  jak ja wchodze w ets2 mods> base scs> vehicle> truck to mam tylko folder upgrades a nie ma zadnych ciezarowek

Musiales przerwac rozpakowanie oryginalnego base SCS. Powtorz ta operacje I upewnij sie ze wszystkie pliki zostaly rozpakowane


RE: [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport - lulek48 - 05/08/2020 06:13 PM

(05/08/2020 11:18 AM)Matekones napisał(a):  
(05/08/2020 10:34 AM)lulek48 napisał(a):  jak ja wchodze w ets2 mods> base scs> vehicle> truck to mam tylko folder upgrades a nie ma zadnych ciezarowek

Musiales przerwac rozpakowanie oryginalnego base SCS. Powtorz ta operacje I upewnij sie ze wszystkie pliki zostaly rozpakowane

Powtórzyłem i nic


RE: [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport - Matekones - 05/08/2020 08:33 PM

Zaraz ci wrzuce pliki zebys mogl sie dalej bawic ale musisz ogarnac archiwum base SCS na potem.


RE: [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport - Matekones - 05/08/2020 09:22 PM

(05/08/2020 08:33 PM)Matekones napisał(a):  Zaraz ci wrzuce pliki zebys mogl sie dalej bawic ale musisz ogarnac archiwum base SCS na potem.

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.