eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
Wydajność w wersji 1.40 i błędy. - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Euro Truck Simulator 2
(/forum-288.html)
+--- Dział: Pomoc dla graczy (/forum-193.html)
+---- Dział: Pytania (/forum-249.html)
+---- Wątek: Wydajność w wersji 1.40 i błędy. (/thread-52830.html)

Strony: 1 2 3


Wydajność w wersji 1.40 i błędy. - Deczor - 28/03/2021 02:31 PM

Witajcie, mam takie pytanie do Was, czy po ostatnim update gdzie został wprowadzony nowy system oświetlenia macie problem z ETSem? Mój wygląda następująco: podczas podróży w dzień światła mijania czy nawet długie nie rozświetlają cieni rzucanych przez obiekty co powoduje mam wrażenie wyraźne spadki FPSów, kiedy wirtualne słońce jest na horyzoncie i cienie są najdłuższe podczas przejazdu na przykład przez duży las z 60 fps dochodzi u mnie spadek do nawet 30, po wyłączeniu świateł które i tak nic nie rozświetlają, momentalnie FPSy wracają do 60, włączenie nawet awaryjnych w takiej sytuacji powoduje efekt skoków płynności w rytm kierunkowskazów. Smile Kiedy w opcjach całkowicie wyłączyłem cienie gra działa płynnie. Pierwszy raz na wersji 1.40 zagrałem w ATSa i nie zwróciłem uwagi jak działają światła w czasie dnia i zachowują się w stosunku do zacienionych miejsc ale jestem pewny że nie było problemów z wydajnością. Na pewno w wolnym czasie to sprawdzę. Dodam tylko że w nocy światła działają normalnie i oczywiście testowałem grę bez żadnych modów. Podzielcie się czy u was też coś takiego występuje czy to tylko ja mam jakiś dziwny problem, może w pośpiechu SCS przed wydaniem nowego dodatku mapowego chciał jak najszybciej wypuścić wersję 1.40 dokładnie jej nie testując i przegapili czeski błąd Tongue który zostanie wkrótce załatany.


RE: Wydajność w wersji 1.40 i błędy. - Marcin D - 28/03/2021 04:29 PM

Ogolnie jak dla mnie fpsy nie leca na łeb na szyje a troche modów używam. Efekt świateł taki jaki jest mi odpowiada ponieważ mój dupowóz też w dzień nie oświetla drogi więc dla mnie to jest realistyczne. Na spadki fps moge tobie polecić ściągnięcie najnowszych sterowników do twej karty graficznej. Puki tego nie zrobiłem miałem takie spadki jak ty a gram na ponad dwuletnim gamingowym lapku średniej klasy.


RE: Wydajność w wersji 1.40 i błędy. - superpiotr4 - 28/03/2021 10:07 PM

Ja miałem problemy z wydajnością, ale w jednym z wątków mi go rozwiązałeś Smile Po prostu cienie wyłączyłem, i zmieniłem niektóre ustawienia.


RE: Wydajność w wersji 1.40 i błędy. - Deczor - 31/03/2021 02:23 PM

Nowe sterowniki jak się domyślałem nic nie dały, w ATSie efekt taki sam jest widoczny w rozbudowanych i oświetlonych lokacjach, w większości stare efekty oświetlenia bardziej mi odpowiadały, zdecydowanie nie warte uwagi w stosunku za cenę wydajności, szkoda że te wszystkie fajerwerki oświetlenia nie zostały wprowadzone jako opcja do włączenia, pewnie wiązało by się to z innymi problemami. Albo będę czekał na łatkę albo powrót do 1.39 gdzie nie było żadnych problemów z FPSami co wiąże się z zaprzestania dalszych zakupów nadchodzących DLC. W poprzedniej wersji mój i5 + 1050Ti+ 8GB ram grałem na PM plus dodatkowy traffic bez żadnych problemów na średnio/wysokich ustawieniach w rozdzielczości full HD, wiem że nie tylko ja mam z tym problemy i mam nadzieję że SCS zdaje sobie sprawę że coś im poszło nie tak i coś z tym zrobią. Nie mam zamiaru schodzić z ustawieniami w dół bo wtedy gra znacznie traci na jakości i nie mam wtedy przyjemności z rozgrywki, zobaczymy co czas przyniesie.


RE: Wydajność w wersji 1.40 i błędy. - eevinho - 31/03/2021 03:55 PM

Niżej zostawiam dwa filmy, które powinny rozwiać wszelakie wątpliwości. Tongue








RE: Wydajność w wersji 1.40 i błędy. - RadolSzczecin - 31/03/2021 04:51 PM

Nic nowego i niespodziewanego.
Uwypuklanie i poprawianie wizualne wszelkich efektów graficznych, które dodatkowo są generowane w czasie rzeczywistym, musi odbić się w jakimś stopniu na wydajności.
Oczywiście najmniej odczują to najmocniejsze sprzęty a najbardziej jednak te działające do tej pory dość mocno i maksymalnie obciążone.
Nie ma możliwości aby FPS-y zostały na tym samym poziomie.Coś za coś.

Najgorzej to mają Ci co już dostają fioła na punkcie tego, wpatrują się i analizują każdą zmieniającą się cyferkę FPS-ów jak wół na malowane wrota Tongue
p.s.
W sumie to jest tak jakby dodać na stałe do gry jakiś mod graficzny i to taki zmieniający dość sporo - więc nie wiem czemu to zdziwienie.
Źle się wyraziłem pisząc "jakiś mod graficzny" - bo to praktycznie nie jakiś patch a pobierała się prawie nowa gra.
Nowe rozwiązania - nowe wymagania - proste Tongue


RE: Wydajność w wersji 1.40 i błędy. - Deczor - 31/03/2021 07:46 PM

KacperEEV ciekawe porównanie, Radol fioła nie mam na punkcie licznika fpsów i nigdy nie miałem problemu jak kilka klatek traciłem w obciążonych lokacjach na parę sekund ale spadki podczas przejazdu pod każdą latarnią itp. z 60 do 30 przypomina podróż żaby Smile co strasznie obniża przyjemność z zabawy, uważam że to za wysoka cena w stosunku do efektu końcowego, nie mam również zamiaru robić upgrade compa dla jednej gry, pożyjemy zobaczymy, jak nic z tym nie zrobią to zakończę z nimi przygodę i tyle, wiem że 1050Ti to już leciwa konstrukcja ale uważam że powinni brać pod uwagę że nie każdy ma RTX 3090.


RE: Wydajność w wersji 1.40 i błędy. - superpiotr4 - 31/03/2021 08:08 PM

(31/03/2021 07:46 PM)Deczor napisał(a):  KacperEEV ciekawe porównanie, Radol fioła nie mam na punkcie licznika fpsów i nigdy nie miałem problemu jak kilka klatek traciłem w obciążonych lokacjach na parę sekund ale spadki podczas przejazdu pod każdą latarnią itp. z 60 do 30 przypomina podróż żaby Smile co strasznie obniża przyjemność z zabawy, uważam że to za wysoka cena w stosunku do efektu końcowego, nie mam również zamiaru robić upgrade compa dla jednej gry, pożyjemy zobaczymy, jak nic z tym nie zrobią to zakończę z nimi przygodę i tyle, wiem że 1050Ti to już leciwa konstrukcja ale uważam że powinni brać pod uwagę że nie każdy ma RTX 3090.

Nie możesz niektórych ustawień ustawić niżej? Ja na przykład mam wiele ustawień średnich, cienie wyłączenie, mapowanie normalnych, filtrowanie anizotropowe wystarczy 4x. Za to tekstury mam wysokie i gra nie jest tragicznie brzydka, jest nawet ładna.


RE: Wydajność w wersji 1.40 i błędy. - Michal_Z_gno - 31/03/2021 09:03 PM

Ja wam powiem, że ETS2 ogólnie w ostatnich latach poszedł bardzo drastycznie z wymaganiami w górę bo z gry działającej dobrze na przystępnych sprzętach stał się grą która potrafi wyssać ostatnie poty z bardzo dobrych pctów.
Np. gra w dniu premiery wymagała tylko:
Procesor: Dual Core 2.4 GHz lub równorzędny;
Pamięć RAM: 4 GB;
Karta graficzna: 1 GB GeForce GTS 450 lub lepsza;
I na takim sprzęcie o pograniu w ETS-a na jakimś przyzwoitym poziomie obecnie można tylko pomarzyć.

I tu rozumiem, że wszelkie usprawnienia musiały jakoś podnieść wymagania (bo inaczej się zwyczajnie nie da) no ale nie o tyle procent :E

Czyli ogólnie idą trochę w złą stronę bo robią usprawnienia (to akurat na plus) ale nie bardzo patrzą przy tym na wydajność (co wychodzi jak widać powyżej).


RE: Wydajność w wersji 1.40 i błędy. - superpiotr4 - 31/03/2021 10:24 PM

(31/03/2021 09:03 PM)Michal_Z_gno napisał(a):  Ja wam powiem, że ETS2 ogólnie w ostatnich latach poszedł bardzo drastycznie z wymaganiami w górę bo z gry działającej dobrze na przystępnych sprzętach stał się grą która potrafi wyssać ostatnie poty z bardzo dobrych pctów.
Np. gra w dniu premiery wymagała tylko:
Procesor: Dual Core 2.4 GHz lub równorzędny;
Pamięć RAM: 4 GB;
Karta graficzna: 1 GB GeForce GTS 450 lub lepsza;
I na takim sprzęcie o pograniu w ETS-a na jakimś przyzwoitym poziomie obecnie można tylko pomarzyć.

I tu rozumiem, że wszelkie usprawnienia musiały jakoś podnieść wymagania (bo inaczej się zwyczajnie nie da) no ale nie o tyle procent :E

Czyli ogólnie idą trochę w złą stronę bo robią usprawnienia (to akurat na plus) ale nie bardzo patrzą przy tym na wydajność (co wychodzi jak widać powyżej).

Mam nadzieję, że się nie pogniewasz, ale w tym roku minie już 9 lat od czasu wprowadzenia na rynek gier ETS-2. Bardzo wiele się zmieniło przez te 9 lat, już nawet nie chcę o tym pisać. Po za tym gra po prostu była brzydsza, jakbyśmy zestawili 2012 z 2021. I zmiany niestety muszą być, a też warto zwrócić uwagę, że gra działa na innym silniku graficznym, niż inne tytuły jakie znamy. Reasmując, im nowsze zmiany, tym wyższe wymagania, a standardy na rynku również się zmieniają.