Modyfikatory paliwa to opatentowane, choć nie do końca zbadane urządzenia stosowane w samochodach. Maksor, firma z Zabrza, specjalizuje się w produkcji magnetyzerów (modyfikatorów) już od]ośmiu lat. W produkcji, która odbywa się w Wałbrzychu, wykorzystywane są własne rozwiązania. Obecnie wytwarzana jest już trzecia generacja urządzeń.
W działaniu modyfikatorów wykorzystywane jest pole magnetyczne oddziałujące na przepływające paliwo. Dokładnie nie wiadomo, co wtedy dzieje się z paliwem, jednak można przypuszczać, że zmieniają się jego własności fizyczne wpływające na lepsze rozpylenie, a więc i na przebieg spalania.
Pierwsze doświadczenia (na hamowni) na samochodach osobowych i lekkich ciężarowych (do 7,5 t DMC) wykazały ok. 7-procentowy przyrost momentu obrotowego silników, w których zmontowano modyfikator. Ostatnia propozycja - Dynamic Fuel - wytwarza tak silne pole, że zdecydowano się na zastosowanie w dwunastolitrowych silnikach Diesla. We współczesnych silnikach maksymalne wydatki pomp zasilających dochodzą do 300 l/h, więc duża moc modyfikatora jest niezbędna do zapewnienia wyraźnych efektów. Z doświadczeń producenta wynika, że Dynamic najlepiej sprawuje się w silniku MAN-a o mocy 410 KM, zastosowany w ciągnikach siodłowych eksploatowanych na długich trasach wiodących po w miarę płaskich autostradach.
Pozdrawiam Minimus123