(21/04/2014 12:50 PM)Polonais napisał(a): A no racja Mam nadzieje tylko ze Jabara modele tez nie trafia w brzozę albo że nikt na nich zamachu nie zrobi
Z racji, że trochę siedzę w tym temacie, a tezy Macierewicza mam tam, gdzie słońce nie dochodzi, tak mnie to nie śmieszy trochu .
Wiesz ja raz oglądałem jeden film który mi oczy trochę otworzył co mogło się stać ale szczerze mówiąc to nikt nigdy nie dowie się co tam zaszło Naprawdę.
Mamy piękny, poniedziałkowy wieczór, więc pora na kolejne ciekawostki lotnicze. Wcześniej został wywołany Tu-154, więc dziś o nim opowiem.
Najpierw zacznę od Tutki. Tupolev Tu-154 to samolot średniego zasięgu, zaprojektowany w biurze Tupolewa. Oblot datuje się na 4 października 1968 roku.
Z powodu panujących wtedy tendencji, zastosowano układ trzysilnikowy, który został umieszczony w części ogonowej silnika, z wlotem powietrza do trzeciego silnika przy nasadzie statecznika pionowego. Jak to bywa u naszych wschodnich sąsiadów, budowa Tutki zbliżona jest do brytyjskiego samolotu pasażerskiego Hawker Siddeley Trident.
Wyróżniamy 9 zmodernizowanych modeli Tu-154. Oto one:
Tu-154 – pierwsza wersja seryjna napędzana silnikami NK-8-2
|
|
↓
Tu-154A – wersja z silnikami NK-2U o większym ciągu i większym zapasie paliwa
|
|
↓
Tu-154B – wersja o zwiększonym udźwigu napędzana silnikami NK-8-2U
|
|
↓
Tu-154B1/B2 – wersja Tu-154B wyposażona w lepszą awionikę
|
|
↓
Tu-154S – wersja transportowa Tu-154B o powiększonym udźwigu
|
|
↓
Tu-155 – eksperymentalny Tu-154 w którym paliwo dla środkowego silnika stanowił wodór lub metan.
|
|
↓
Tu-156 – eksperymentalny Tu-154 w którym paliwo dla wszystkich silników stanowił wodór lub metan.
|
|
↓
Tu-154M (Tu-164) – wersja z oszczędniejszymi silnikami D-30KU-154, o wydłużonym zasięgu.
|
|
↓
Tu-154M2 – dwusilnikowa wersja z nowymi silnikami PS-90A, w fazie projektu.
Samoloty Tupolev Tu-154M, w liczbie 14 sztuk, służyły w Polskich Liniach Lotniczych LOT od 1985 roku. W 1993 roku odbył się ostatni lot rejsowy, a ostatni lot czarterowy w barwach narodowego przewoźnika miał miejsce w 1996 roku.
Tu-154M jako samoloty rządowe, były na stanie 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. Używali dwóch samolotów, o numerach bocznych 101 oraz 102. Ulegały częstym awariom, chociaż były modernizowane.
Na dzień 24 stycznia 2014, samolotu Tu-154, używa 14 przewoźników zza wschodu. Produkcja Tu-154M, została zakończona w 2013 roku. Wziął udział w 109 wypadkach, w tym 68 katastrofom.
I standardowo, 3 filmy na sam koniec .
Jak pewnie zauważyliście, odwracacze ciągu załączane są niecały metr nad pasem. Taka ciekawostka
Nic, nie dodaje.. Nic nie usuwam.. Nic nie konwertuje!! Nie pisać do mnie w tych sprawach ani tutaj ani na GG bo mam dość! To, że raz wam coś zrobiłem nie znaczy, że będę to robił ciągle!
Przed napisaniem posta zapoznaj się z regulaminem,bądź skonsultuj się z Administratorem lub Moderatorem, gdyż każdy post niewłaściwie napisany zagraża twojemu poziomowi ostrzeżeń.
Wcześniej mówiłem już o Tu-134 i IŁ-62M. Dziś przedstawię wam samolot, który zastąpił LOT-owskie B767. Przed wami Boeing 787 Dreamliner.
Oblot samolotu datuje się na 15 grudnia 2009 roku. Celem Boeinga 787 jest zastąpienie jego starszych braci, Boeinga 767-200ER oraz B767-300ER oraz ekspansja na rynki, na których większe samoloty byłyby nieopłacalne. Samolot może osiągnąć prędkość przelotową, wynoszącą 903 km/h, a jego maksymalna prędkość wynosi 945 km/h. Dystans, który może pokonać, wynosi od 4650 km do 15 750 km(w zależności od wersji). Wszystkie Dreamlinery, które zostały zakupione przez PLL LOT, będą występowały w wersji B787-800, dlatego jego parametry wam przedstawię. Długość samolotu wynosi 57 metrów, a wysokość 17 metrów. Rozpiętość zaś, wynosi 60 metrów, a średnica kadłub ma niecałe 6 metrów. Maksymalna masa startowa to 215 910 kilogramów. Na pokład, możemy zabrać od 250 do 290 pasażerów.
Jak pewnie wiecie, w Boeingu 787, dochodziło do wielu usterek. Jest to związane z chorobą wieku dziecięcego. Każdy samolot tak miał i ten też tak będzie miał. Niestety, w naszym pięknym kraju, mało osób jest w stanie to zrozumieć, że samolot się popsuł i muszą czekać na zastępczą maszynę. Od paru miesięcy temat usterek w polskich Dreamlinerach ucichł, więc okres ten się skończył. Jako ciekawostkę mogę dodać, że byliśmy pierwszą linią lotniczą w Europie, która zaczęła wykonywać tym samolotem rejsowe połączenia. A już niedługo, bo 1 Maja, flotę samolotów szerokokadłubowych, zasili kolejny B788, o rejestracji SP-LRF (Sierra Papa - Lima Romeo Foxtrot).