(21/01/2019 12:59 AM)Michal_Z_gno napisał(a): Ps. A przy okazji pytanie czy taki model z gry to dużo przeróbek wymaga aby nadawał się do wydrukowania - głównie chodzi o to, że modele do gry są "jednostronne" (tzn. z jednej strony masz teksturę a "od środka" na wielu elementach jest pusta przestrzeń) ciekawi mnie jak to tam trzeba przygotować aby się wydrukowało Czyli czy trzeba ogólnie jakoś ten model wypełnić od środka w programie do obróbki modeli czy to się jakoś przy drukowaniu ustawia
To jest właśnie to, o czym wspominałem na początku, że nie mogłem się z tym uporać. Nie mogłem zasnąć ze dwie noce bo rozkminiałem jak to ogarnąć. Domownicy nie byli zadowoleni, jak czasami o 4 nad ranem odpalałem drukarkę celem sprawdzenia czy nowa koncepcja zadziałała. Tak, modele ze ZModelera są nieskończenie cienkie, przed wydrukiem należy je w innym programie "pogrubić" i wypełnić, ZMod takiej możliwości nam nie daje. W przeciwnym wypadku sam model będzie widoczny w programie generującym gcode na drukarkę, ale sam gcod już nie wygeneruje ścieżek dla takich nieskończenie cienkich ścianek, tak jakby ich po prostu nie było. Trzeba się przy tym trochę się naedytować, ponieważ zaciągnięty w innym programie jakiś złożony kształt ze ZModelera na surowo po tylko samym pogrubieniu spowoduje, że pojawią nam się miejscami krzaki. Generalnie zabawy jest, żeby to miało ręce i nogi przy wydruku, co nie zmienia faktu że jest to wykonalne jak widać