Tu można jeszcze dopisać, że ważne jest też dobieranie modów wykonanych zgodnie ze sztuką i w miarę optymalnie wykonanych.
Jeśli chodzi o to wykonanie zgodnie ze sztuką to w przypadku np. pojazdów unikać raczej wersji typu edit by ….. (czyli np. Scania RJL edit by ktoś tam) ponieważ sam nie raz spotkałem się z takimi reeditami gdzie mod ważył ok 80mb a po usunięciu zbędnych "śmieci" (nie używanych .dds, .pmg .mat itp.) mod chudł o 20 - 30MB - po prostu często w takich modach ktoś po prostu dokłada, przerabia i pakuję wszystko do starego .scs zamiast zrobić to w czystym nowym archiwum a później mamy jeden wielki śmietnik.
Tak więc ważnym kluczem do optymalizacji gry jest dobór dobrej klasy modyfikacji i nie łapanie się na byle co.
Dodatkowo jeśli ktoś też ma wiedzę o modowaniu może samemu sobie trochę dostosować mody na własny użytek np. usunąć zbędne definicje które się nadpisują (np. mamy dwa mody na grafikę czy pogodę i oba ingerują w tę samą definicję więc z tego który ma niższy priorytet w grze możemy usunąć tego defa bo jest on i tak nieużytkowany fizycznie przez grę) oczywiście takie dwa mody można też sobie przerobić na jeden większy i też będzie to mniej plików .scs do przemiału przez grę a co za tym idzie będzie trochę większy porządek ale oczywiście też nie należy pakować wszystkiego do jednego .scs który będzie ważył nie wiadomo ile GB - czyli działać z głową. Tak więc na tym polu też można coś podziałać no ale tu trzeba mieć jednak troszeczkę wiedzy co i jak aby sobie nie zaszkodzić i nie spsuć gry