Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poland Rebuilding 2.3.2 - dyskusje ogólne
Autor Wiadomość
Dawid2849 Offline
Pomocnik
*****
Pomocnik

Skąd: Biłgoraj
Liczba postów: 382
Dołączył: 22/08/2018
Reputacja: 15
Podziękował: 250
Podziękowano mu 397 raz(y)
Post: #34
RE: Poland Rebuilding 2.3.2 (1.34) [Download]
(11/12/2019 12:20 PM)Michal_Z_gno napisał(a):  I co nowego wniósł ten ów cud promods Pytajnik :E
Odpowiedź jest prosta - NIC Wykrzyknik
Bo samo działanie na 1.36.x to nie jest coś wielkiego do osiągnięcia :E
I nie miał nowych terenów wnosić, a to że nie ma terenów wcale nie oznacza że nie było przy tym żadnej roboty, widać że nie masz pojęcia o czym piszesz. Podam przykłady z odniesieniami do listy zmian z wiki SCS'u.

Image

Trzeba było przekonwertować wszystkie movery, nie jest to proste zadanie mając tyle moverów, niektórych na tyle starych że crashowały konwerter i trzeba było sprawdzać po kolei które są złe, i potem je ogarniać manualnie na poprzedniej wersji. Tekstury terenu również mają teraz LOD, co nie było łatwe do zrobienia.

Image

Trzeba było ogarnąć pliki klimatów.

Image

Trzeba było również ponaprawiać triggery, bo było od nich pełno błędów w logu.

Image

Trzeba było również zaktualizować defy krajów, z powodu zmian w tablicach rejestracyjnych, a ich jest sporo i trzeba to robić ręcznie.

Także to nie jest tak że nie wiem, bierzemy 2.42, edytujemy manifest.sii i wydajemy sobie kolejną wersję. Zauważ również że nawet numer tej aktualizacji to 2.43, część dziesiętna nie ulega zmianie a nie potrzeba dużej wiedzy żeby zauważyć iż każdy duży update jest oznaczany w taki sposób.

(11/12/2019 12:20 PM)Michal_Z_gno napisał(a):  Podejrzewam, że za niedługo pojawi się kolejny PM bo trzeba ogarnąć tereny z nowego DLC i wpadną kolejne kliki i dutki do promodsowej kasy więc to ich obecne wydanie jest raczej bez sensu (jedyny sens to pierwsza część zdania) no ale ciemny lud to kupi jak mawiał pan Kurski Tongue

Nie wiem czy kojarzysz takie coś jak TruckersMP. Taki mod, dość popularny zresztą. Ostatnio rozpoczęliśmy współpracę i pojawiły się serwery z mapą ProMods, cieszące się dość dużą popularnością, więc nowa wersja pojawiła się tak wcześnie aby ci gracze mogli dalej cieszyć się ProModsem na MP.

Nie wiem też o jakiej kasie cały czas wspominasz. To tak jakby nasze serwery nic nie kosztowały, albo były tak tanie, że śpimy na tej kasie z pobrań. Premiery dużych wersji generują ogromny ruch, i aby go obsłużyć potrzebne są mocne serwery. Przy okazji premiery wspomnianego wcześniej serwera MP na forum osiągnęliśmy rekord użytkowników online. Było to 1540. Ponad półtora tysiąca ludzi próbujących pobrać mod ważący kilka GB. W ciągu 24 godzin było kilkadziesiąt tysięcy prób pobrań (które i tak generują duży ruch i obciążenie), i piszę prób ponieważ nikt (nawet ludzie od TMP) nie spodziewał się takiego ruchu i oczywiście nie wszystkie skończyły się za pierwszym razem. Zawsze przygotowujemy kilka dodatkowych serwerów aby udało się obsłużyć taki ruch ale wtedy nawet to nie wystarczyło. To również dobry moment żeby wspomnieć czemu nie korzystamy z np. zippyshare, czy sharemods, jak kiedyś. Otóż zostali byśmy zbanowani na tych stronach za to jaki ruch jest generowany. Podczas premier wykorzystujemy cały transfer jaki jest, w ciągu tygodnia to dziesiątki terabajtów. Pomijam już fakt, że na zippyshare nasze pliki były zgłaszane przez kogoś (nie oskarżam teamu PR bo po co mieli by to robić, no i bez przesady ogólnie), a że to darmowy serwis to usuwali i nie prowadzili jakiś śledztw co do prawdziwości tych zgłoszeń.

Tu jeszcze screenshot statystyk pobrań (darmowych, nie ma tu wliczonych tych z payloadz), stan na dziś:

Image


Jeśli zostaną jakieś fundusze (dużo ich nie jest) to są wydawane na licencje na wszelakie programy, na przykład ZModeler3 (niektórzy go używają), lub inne. Jest też opcja, że jeżeli ktoś nie jest w stanie od razu kupić DLC, a potrzebuje go do pracy, jesteśmy w stanie takie jedno zafundować. O tym pewnie nikt nie wie, ale jeszcze jak PR i PM tworzyły jedną mapę, zafundowaliśmy jednemu z ówczesnych map makerów PR nowe DLC, aby mógł dalej pracować nad nowymi terenami. Tacy jesteśmy chciwi, że szok. Taka ciekawostka.

Zresztą PR samo ma opcję wsparcia twórców, też pewnie na utrzymanie ostatnio powstałej strony internetowej. Jednak z tym problemu nie ma, wszystko jest dobrowolne, nikt nie zmusza, tak jak u nas. A to że prędkości są takie niskie to można tylko podziękować jakiejś grupie osób która po rozpadzie zamiast przyjąć do zrozumienia co się stało postanowiła zgłaszać nasze pliki tak aby nie dało się ich pobrać.

(11/12/2019 12:20 PM)Michal_Z_gno napisał(a):  Dla przykładu taki sobie mały, zły i podły Poland zawsze coś dodaję nowego a nie leci na ilość pobrań i byle było dzięki czemu każda wersja mimo mniejszej częstotliwości wydań wnosi znacznie więcej Tongue

Lecimy na ilość pobrań? Ja bym powiedział że dajemy graczom stałą możliwość cieszenia się naszą mapą na najnowszej wersji gry, z najnowszymi wersjami innych modów, a nie każemy im czekać miesięcy na możliwość zaktualizowania wszystkiego (bo jednak wydaje mi się że mody mapowe są najważniejsze ze wszystkich). Byle było? Jeśli by tak było to na przykład połączenia między DLC a mapą były by najprostsze, niedopracowane, tak żeby tylko były i "można było wrzucić kolejną wersję aby zbierać hajs i numerki". Tu przykład z trwających prac, granica Rumunii i Węgier, różnica 70 metrów, to nie jest zwykłe połącznie do zrobienia, ale dość poważne zadanie do wykonania. Takich połączeń z DLC jest 13.

Image

(11/12/2019 12:46 PM)Old Ted napisał(a):  Tak masz rację - Twój ukochany ProMods wydał wersję 2.43 ale w tej wersji najnowsze DLC Droga do Morza Czarnego nie jest wymagane i w tej wersji Bułgaria i Rumunia są od ProMods a nie od SCS. Dopiero później ma wyjść wersja 2.45 gdzie super ProMods połączy swoją mapę z nowym DLC (ma wyjść kiedyś w 2020). Dlatego osobiście zdecydowanie wolę jednak podstawkę z nowym DLC niż niedorobioną wersję ProModsuBig Grin

Jakby ktoś nie zauważył zawsze wydajemy dwie wersje, jedna nie wymagająca DLC żeby gracze którzy nie kupują DLC od razu po premierze mogli się cieszyć aktualizacją gry, a druga wymagająca DLC, z terenami z DLC. Ta druga zajmuje oczywiście więcej czasu, bo trzeba te tereny połączyć a w kilku miejscach różnice w wysokościach dróg to 70 metrów, więc trzeba się nakombinować żeby to ładnie połączyć.

I skąd to info że ta wersja ma wyjść "kiedyś w 2020"? Nic nie wiadomo, my też nie jesteśmy w stanie określić kiedy wyjdzie nowa wersja, PR też nie jest w stanie określić kiedy wyjdzie nowa wersja. Może wyjdzie w tym roku, może nie. Jeśli chcesz zwiedzić DLC to proszę, nikt nie zabrania robienia tego na podstawce, ale przy stwierdzaniu że coś jest niedorobione, wolałbym usłyszeć konkretnie o co chodzi, a nie proste stwierdzenie że coś jest be (konstruktywna krytyka, polecam takie coś).

(11/12/2019 12:47 PM)Wąski napisał(a):  Chciałbym się też odnieść do JAKOŚĆI wykonywania mapy przez Promods, dopiero niedawno pobrałem tę mapę i połączyłem ją z Rusmapem, jadąc przez tereny Promodsowe co chwilę trafiam na jakieś dziury bugi i inne gowna w terenie i jeszcze koleżka Grisza szczyci się szybkością wydania Promodsa.. Nie ilość a jakość się liczy. Mnie osobiście cieszy fakt, że team PR poświęca mase czasu na poprawianie dziur, bugów i innych rzeczy, żeby jadąc nie było widać dziur, sztucznych horyzontów czy krańców mapy a dalej pustkowia. Pozdrawiam xD

Oczywiście, dziura na dziurze, jeździć się nie da. Jakim cudem tyle ludzi pobiera jeszcze tego ProModsa i go używa od lat skoro to takie niedorobione...

Nikt nigdy nie twierdził że to mapa bez bugów. Na tak starej i dużej mapie nie da się wyeliminować wszystkich bugów. Jeśli ich jest tak dużo to ponownie, prosiłbym o dokładne informacje, a nie niczym nie potwierdzone słowa.

(11/12/2019 04:49 PM)rafaelcz82 napisał(a):  Będzie, czy nie będzie, wszystko zależy od tego, ile znów w układzie plików poprzestawiał scs wydając wersję 1.36 i zaraz po niej to nowe dlc. W każdym razie nie ma pożaru i tak jak koledzy wyżej piszą, lepiej wydać raz, a porządnie zrobioną modyfikację mapową, niż iść na kasę i co 2-3 tyg. publikować odpłatne poprawki do już wydanego terenu.

No tak, co 2-3 tygodnie nowa wersja, tylko po to żeby jak najwięcej tych pieniążków zebrać.

Image

Nie wiem czy trzeba tutaj coś dodawać, czasu niestety nie oszukasz.

Również, czyli jeśli ktoś wyda jakiś teren to później nie może wydawać poprawek na tym terenie? Z jednej strony to taka zbugowana mapa, jeździć się nie da, a z drugiej jak wydajemy aktualizację to problem że są poprawki do terenu wydanego wcześniej. Jak żyć panie premierze.

Ciekawe jest to, że jak wydajemy szybko nową wersję to jest to istny skok na kasę, nic nie chcemy oprócz pieniędzy, ach ci ProModsi. Jednak gdy mija trochę czasu zanim wydamy wersję jest problem że przez nas PR nie może pracować nad nową wersją. To w końcu jak?

Odpłatne? Ktoś Ci każe płacić za naszą mapę? Z tego co mi wiadomo SCSowi nie do końca podoba się pomysł płatnch modów, a jakoś wszystkie jest ok. Chociaż może niedługo ktoś nam zarzuci jakieś łapówkarstwo czy coś żebyśmy mogli dalej funkcjonować. 2smiech

(11/12/2019 01:26 PM)PLAYER napisał(a):  
(11/12/2019 12:06 PM)grisza141286 napisał(a):  ProMods jak zwykle robi świetną robotę. Niemal natychmiast wydali wersję zgodną z najnowszą wersja gry a Wy dalej jesteście w lesie z wydaniem na poprzednią wersję gry. Zgadzam się z wcześniejszym postem , to już nawet nie jest zabawne.

Faktycznie świetna robota jak nawet połowa textur z promodsa jest w jakości jak 10 lat temu. Poland będzie za kilka dni i zapewne będzie lepszej jakości. OGARNIJ SIĘ bo demotywujesz twórców.

Oczywiście, PR zatrudnia specjalnych ludzi od tekstur które czynią je zdecydowanie lepszej jakości niż nasze (absolutnie nie oceniam jakości ich tekstur, ciężko jest hobbystycznie zdobywać tekstury czego się chce w jakości w jakiej mają je twórcy gier). Pomijam fakt że ponad połowa tekstur jakich używamy jest od SCSu, a z tego co wiem PR działa w tej samej grze, z tymi samymi teksturami, i problemu nie ma, ciekawe. Dla porówniania ETS1, wydany około 10 lat temu, tekstury rodem z ProModsa jakby nie patrzeć.

Image

Jakoś na naszym forum nie ma takiego jadu wobec PR czy innych modów. Jest bardzo dużo graczy z Polski przychodzących po pomoc do polskiego subforum. Wielu z nich używa również PR, i nikt nie ma z tym problemu, otrzymują pomoc. Natomiast tutaj plusowanie ProMods jest jakieś karygodne i wyraźnie nieakceptowalne.
11/12/2019 09:52 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michaleczeq , GrakuPL , KenworthDriver , Bozo , MirM , grisza141286
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Poland Rebuilding 2.3.2 (1.34) [Download] - Dawid2849 - 11/12/2019 09:52 PM

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Photo Poland Rebuilding [Worklog] RadolSzczecin 1,646 778,578 17/04/2024 10:00 PM
Ostatni post: RadolSzczecin
  Poland Rebuilding 2.5.8 (1.49) [Download] Michaleczeq 991 614,027 03/01/2024 07:11 PM
Ostatni post: Michaleczeq
Question Poland Rebuilding [Pomoc] Michaleczeq 278 125,585 06/04/2023 05:11 PM
Ostatni post: abuk
  Poland rebuilding pachankz2 5 2,412 14/02/2021 02:04 PM
Ostatni post: pachankz2
Bug Poland Rebuilding [Błędy] DIESIRAE 300 137,957 03/12/2020 10:26 PM
Ostatni post: Michaleczeq

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa