Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dziwactwa Grafiki
Autor Wiadomość
DIESIRAE Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 163
Dołączył: 24/05/2015
Reputacja: 15
Podziękował: 13
Podziękowano mu 769 raz(y)
Post: #8
RE: Dziwactwa Grafiki
Kolego@Tomek_Gb włącz sobie konsolę w grze. Jak to zrobić znajdziesz poradnik.
Obserwuj parametry TC i DC które są min. wyświetlane w tej konsoli. Wybierz sobie jakiegoś trucka SCSu i w warsztacie modyfikuj sobie jego wygląd, dodawaj dodatki do wnętrza kabiny itd.

cały czas obserwując o ile wzrasta wartość w/w parametrów

dla przypomnienia
TC - to ilość trójkątów z jakich zbudowane jest widziane przez kamerę uniwersum Etsa inaczej mówiąc geometria świata
DC - ilość połączeń rysowania kolejno generowanych obiektów (istotne głównie na mapach podczas gry)

Potem użyj moda np. Scanii o której piszesz, powtórz modyfikowanie trucka j.w i porównaj przy pomocy konsoli o ile taki mod jest bardziej wymagający od bazowego modelu SCSu.

O ile więcej generuje TC i DC

dla przykładu widziałem zasłonę do trucka które miała grubo ponad 30k polygonów a widać ją tylko przez moment jeśli obracamy kamerą w prawą stronę kabiny. Czy to dużo czy mało?? zdecydowanie za dużo bo powinna to być prosta, sprytnie zrobiona i ocieniowana tekstura. Do tego dochodzą inne bajery do wystroju kabiny, prostsze i bardziej skomplikowane modele geometryczne różnych pierdół + animacji które karta graficzna musi dodatkowo generować.

+

średnio od 4 do 6 lusterek z których każde jest dodatkową kamerą wyświetlającą odbicie lokacji na dystansie który zdefiniujemy w ustawieniach graficznych w menu gry. Do tego dochodzi typ i rodzaj naczepy oraz ładunku który ciągle widzimy w lusterkach a to są dodatkowe TC i DC stałe a gdzie reszta całego świata który musi być wygenerowany i wyświetlany??

Dlatego też zamiast co chwilę pisać że coś tam, że spadki itd. to zamiast narzekania i biadolenia;

- zaczniecie dobierać sobie mody z głową i dodawać je do gry pod katem możliwości waszych pctów i kolejno zaczynając od podstawek i DLC po modmapy i inne dodatki itd. i testując zmiany w grze
- jednak pogrzebiecie w ustawieniach graficznych gry i dobierzecie je sobie w sposób optymalny dla możliwości waszych kart graficznych
- a może trzeba iść na kompromis i zrezygnować z niektórych modów na rzecz innych etc.

Co w tej chwili najbardziej obciąża kartę graficzną w kolejności;

- wygładzanie MLAA
- odległość rysowania w lusterkach i ich ustawienie
- rozdzielczość lusterek i jakość obrazu
- rozmiar tesktury cieniowania i poziom ustawienia cieni
- odbicia podczas deszczu
- pogoda na ultra

Indywidualny, przemyślany dobór powyższych ustawień graficznych zapewni komfortową rozgrywkę na nawet bardzo wymagających mapach, tylko komu się chce kombinowaćTongue

O ustawieniu wszystkiego na FULL, ULTRA przy dodatkowych modach na wszystko możecie zapomnieć.

Jeśli chodzi o dodatki do kabiny to jednak te od SCSu są najbardziej "zoptymalizowane" jak zresztą wszystko co studio wydaje bo musi się ono trzymać jakichś limitów wydajnościowych. Korzystanie z modów owszem ale dobierać je głową.

Wracając do tematu
Jak coś jest dla Ciebie Kolego @Tomku nie zrozumiałe, zawieszasz gumy na kołkach, nie chce Ci się wstawić nawet gameloga czy podać jakieś konkretne dane a już tym bardziej pokombinować samemu przy ustawieniach gry, to na drugi raz nie zawracaj gitaryTongue

A temat niech zostanie, to co tu zostało napisane może przyda się komuś bardziej niż TobieSmile

edit;

Będę tutaj strzelał w ciemno

Cytat:ETS2 jest specyficzną grą, grą która jest otwarta na modowanie jednak najlepiej działa bez modów, grą która nadal bazuje na starych bibliotekach DX9, grą której pudełkowe wymagania dotyczą wyłącznie gołej gry (bez DLC)

ale o ile się nie mylę kolejne DLC zwiększyły minimalne wymagania systemoweTongue

Co by nie powiedzieć z tego co mi wiadomo aktualne limity MapMakerów SCSu wynoszą 1,5 miliona TC i do 2,5 tysiąca DC na scenę w ME Wykrzyknik (innymi słowy jest to limit tego co widzi kamera wraz z lusterkami - opcja lusterek w ME pojawiła się niedawno - podczas prac w ME). Domyślam się, że to ograniczenie zapewnia komfortową grę przy minimalnych wymaganiach systemowych ale z akcesoriami kabinowymi by SCSWink oczywiście przy odpowiednich ustawieniach grafiki adekwatnych do możliwości karty graficznej i przy założeniu że korzystamy tylko z tego co wydali Czesi Tongue

Dlatego też moim zdaniem ew. kolejne DLC nie będą wyglądały inaczej niż te ostatnie (głównie chodzi mi o sam wygląd i detalizm map SCSu, wielkość miast, węzłów drogowych itd.)

Cytat:Niestety czasy się zmieniają, zmieniają się potrzeby i gusta graczy a ETS2 pomimo znaczących zmian względem pierwotnej wersji, przeszedł jednak tylko głęboki lifting. W końcu to tak naprawdę podrasowana gra sprzed kilku lat, która czasy świetności ma już za sobą.

Ma to fakt, ale ten głęboki lifting nie tylko ME ale również narzędzi przy pomocy których można kreować świat ETSa (i głównie mam tu na myśli nowe rodzaje i typy roślinności bo to jednak ona ma największy wpływ na minimalne poczucie jakiegoś realizmu) wychodzi grze na dobre. Moim zdaniem na dzień dzisiejszy wygląda ona jako tako i w jakiś drastyczny sposób nie odstaje wizualnie od wielu nowszych tytułów (nie ma się tutaj co oszukiwać główna zasługa modMap i inwencji twórczej MapMakerów)Tongue.

Biorąc pod uwagę, że modowanie nie tylko map nie ma ustalonych limitów wydajnościowych należy się liczyć z tym, że nie każdy kto spełnia minimalne wymagania systemowe pogra sobie w komfortowy sposób.

Cytat:Dodam od siebie że sama mapa PM, choć znacznie poprawiona i odchudzona względem poprzednich wersji nadal w niektórych miejscach (szczególnie węzły drogowe i niektóre lokacje w miastach) potrafi zamulić,


Potrafi zmulić to faktWink ale wynika to raczej z błędów budowy mapy, słabej optymalizacji lokacji oraz braku doświadczenia MapMakerów niż z horrendalnych wymagań systemowychWykrzyknik

Na dobrą sprawę do komfortowego grania w FULL Hd, skalowanie 400 i ustawienia opcji wysokie +, na dzień dzisiejszy wystarczą karty w cenie od 1000 wzwyż, włącznie z poprzednią generacją kart pokroju od GF780 i 2Gb Vramu. Czyli można powiedzieć średniakiFacepalm_emote_gif

Takie konstrukcje powinny pocisnąć bez żadnego problemu cała mapę PM i pewnie pocisną o ile koledzy z PM będą budować w bardziej przemyślany i z optymalizowany sposóbTongue a SCS nie będzie po drodze rzucać kolejnych kłód w postaci zmian w kodzie gry.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27/01/2017 02:40 PM przez DIESIRAE.)
27/01/2017 11:27 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Adam.J , Tomek-GB
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Dziwactwa Grafiki - Tomek-GB - 26/01/2017, 02:39 AM
RE: Dziwactwa Grafiki - RadolSzczecin - 26/01/2017, 12:23 PM
RE: Dziwactwa Grafiki - DIESIRAE - 26/01/2017, 12:53 PM
RE: Dziwactwa Grafiki - Tomek-GB - 27/01/2017, 12:37 AM
RE: Dziwactwa Grafiki - RadolSzczecin - 27/01/2017, 12:57 AM
RE: Dziwactwa Grafiki - Tomek-GB - 27/01/2017, 02:35 AM
RE: Dziwactwa Grafiki - RadolSzczecin - 27/01/2017, 02:51 AM
RE: Dziwactwa Grafiki - DIESIRAE - 27/01/2017 11:27 AM
RE: Dziwactwa Grafiki - err1911 - 27/01/2017, 04:46 PM
RE: Dziwactwa Grafiki - DIESIRAE - 30/01/2017, 11:38 AM
RE: Dziwactwa Grafiki - Tomek-GB - 28/01/2017, 02:22 PM
RE: Dziwactwa Grafiki - err1911 - 30/01/2017, 03:16 PM
RE: Dziwactwa Grafiki - Tomek-GB - 30/01/2017, 03:37 PM
RE: Dziwactwa Grafiki - RadolSzczecin - 30/01/2017, 05:01 PM
RE: Dziwactwa Grafiki - Tomek-GB - 30/01/2017, 05:55 PM
RE: Dziwactwa Grafiki - DIESIRAE - 05/02/2017, 11:53 AM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa