Siemka, ostatnio nad a4 prowadzę prace detailingowe no i takie dopieszczenie przed kolejnymi pomysłami, ale o tym za chwilę. Co zostało zrobione? mycie zawieszenia, układu hamulcowego + profilaktyczne zabezpieczenie przed rdzą elementów typu tylne sanki, jakieś tam wsporniki itp. woskowanie lakieru, felg, zaprawki na felgach, wymycie osadów po klockach hamulcowych itp. No dobra ale po co to wszystko? jest plan na większe felgi, przez które więcej będzie widać i chcę żeby to wszystko co się za nimi znajduje też wyglądało w miarę świeżo. Co do zabezpieczenia przed rdzą, po co i co tu się dzieje? a więc tak, nadwozie auta, wygląda niemalże wzorowo, pojawiają się jedynie naloty na elementach typu spinki osłon termicznych wydechu, sanki tylne, wsporniki do których się mocuje osłony i właściwie tyle. Na wyżej wymienionych elementach zaczęły się pojawiać delikatne naloty, wiadomo, auto ma swoje lata i swój przebieg, więc zostały te elementy pomalowane farbą przeznaczoną do takich rzeczy, w dalekiej przyszłości planuje demontaż, piaskowanie i wysłanie do ocynkowania, ale to z jakiś czas. Dobra prace konserwacyjne już znacie, teraz ciąg dalszy planów, może wypiszę pojedyńczo co tu się zadzieje, a mianowicie:
- zmiana foteli, na takie jak teraz, tyle że z regulacją lędźwi i podgrzewaniem.
- zmiana felg na OEM od RS4 B8
- obszycie kierownicy i lewarka zmiany biegów, skóra na wzór z a4 b9 + biała nić
- zwrotnice przednie od a6 c7
- odświeżenie zacisków hamulcowych
- czyszczenie wtrysków, oraz filtra cząstek stałych DPF
- płukanie silnika olejem
- wymiana wszystkich płynów na nowe
- wymiana sondy lambda
- nowe osłony kotwiczne
- wymiana pokręteł panelu MMI
- przyciemnienie tylnych lamp o 30-40%
- montaż podświetlanych kratek wentylacji
- montaż systemu auto hold assist (po puszczeniu hamulca na wzniesieniu auto dalej stoi)
Na razie tyle, zabiegi mechaniczne mają na celu odciążyć silnik po przez powrócenie wielu jego podzespołów do wartości fabrycznych. Sam silnik jest w bdb stanie, wszystkie te czynności mają charakter profilaktyczny. Natomiast odnośnie zawieszenia, tzn. zwrotnic od a6, mają wytrzymalsze sworznie, dzięki czemu a4 nie będzie tak odczuwała ostrych hamowań/przyśpieszeń/nagłych skrętów. Całej reszty chyba nie muszę tłumaczyć.
No to czas na fotki.
Elementy metalowe typu wachacze, układ wydechowy wymagają jeszcze mycia.