Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koguty z Extreme Trucker 2 do GTS-a [PYTANIE]
Autor Wiadomość
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,115
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 641
Podziękował: 34204
Podziękowano mu 15606 raz(y)
Post: #1
Koguty z Extreme Trucker 2 do GTS-a [PYTANIE]
Mam pytanie czy byłaby możliwość stworzenia modu (takie coś jak w 18WoS:Extreme Trucker na klawiszu "G") aby koguty zapalały się niezależnie od świateł.
Dokładnie to chodzi mi czy jest możliwość przerobienia tego pod ETS/GTS (teoretycznie pewnie idzie ale praktycznie to coś innego) i czy byłoby to coś bardzo skomplikowane!?
Najprawdopodobniej trzeba by przejrzeć defy i porównać je z tymi z ETS i odpowiednio pozmieniać ale nie wiem czy taki mod byłby legalny ponieważ poniekąd ingerowałby w silnik gry. Następnie tylko ustawić odpowiednie flary w zmodku i teoretycznie powinno działać.
Jedyny problem to nie wiem które defy odpowiadają za funkcje klawiszy w grze (nie chodzi mi o ustawienia sterownia tylko przypisanie nowej funkcji na nowy klawisz do gry)Pytajnik

Tu macie filmik aby było to bardziej zrozumiałe (dokładnie 1:30)




Koguty się świecą a światła nieWykrzyknik

Ps. Mam oryginał Wos:Extreme Trucker 2 więc mam dostęp do plików z tej gry.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
06/02/2013 02:39 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
nirwana9 Offline
MOCNY SZEF!
***
ViP

Skąd:
Liczba postów: 808
Dołączył: 05/02/2011
Reputacja: 85
Podziękował: 631
Podziękowano mu 761 raz(y)
Post: #2
RE: Koguty z Extreme Trucker 2 do GTS-a [PYTANIE]
<hmmm> Ciężko to wyjaśnić

bo ta gra ma trochę inny układ klawiszologii i jest zablokowany prawdopodobnie

a w ETS/GTS to nie możliwe :E nikt czegoś takiego nie stworzył więc to nie możliwe Wink

Sam kiedyś w base szukałem pliki odpowiadajęce za przyciski ale nie mam więc to nie dla nas by coś takiego skonstruować :E

w ETS2 jest możliwy tylko pod przyciskiem O ale widziałem pewien mod co Turscy ludzie to zrobili i nie jest wydany :E mają własne przyciski i takie tam różne Big Grin
06/02/2013 02:47 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,115
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 641
Podziękował: 34204
Podziękowano mu 15606 raz(y)
Post: #3
RE: Koguty z Extreme Trucker 2 do GTS-a [PYTANIE]
Co do plików w 18WoS:ET2 to bazują one na jednym pliku base.scs i myślę, że tam należy szukać.
Ogólnie mod pewnie idzie zrobić (na 99%) ale nie wiem jaki to stopień trudności bo należy przerobić cały system sterowania grą (tu jest problem bo nie wiem których defów szukać).
Osobiście uważam, że należy szukać rozwiązania bo widywałem już mody które praktycznie wykraczały poza zdrowy rozsądek. Moim zdaniem trzeba szukać a może się coś zdziała bo nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia są tylko trudniejsze i łatwiejsze.

Ps. Należy pamiętać, że 18WoS:ET2 to ten sam silnik graficzny co ETS1, GTS i cała seria - jedyna różnica to podkręcanie i ulepszanie go przez SCS.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
06/02/2013 03:06 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
.:KOWALSKI:.
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #4
RE: Koguty z Extreme Trucker 2 do GTS-a [PYTANIE]
Dobre pytanie ale raczej sie nie da trzeba by było być jakimś dobrym informatykiem ale i tak nie wiadomo tak jak mówił ..::MisieK::.. że mogom być zablokowane klawisze przez twórców gry ale w ets2 może i się da
03/03/2013 11:12 PM
Odpowiedz cytując ten post
matadrox Offline
Vip
***
ViP

Skąd:
Liczba postów: 162
Dołączył: 16/11/2011
Reputacja: 9
Podziękował: 115
Podziękowano mu 54 raz(y)
Post: #5
RE: Koguty z Extreme Trucker 2 do GTS-a [PYTANIE]
Michal_Z_gno oczywiście że jest to możliwe, ale bez dekompresji *.exe nic z tego. Takie funkcje są zaszyte, w pliku wykonywalnym, który z kolei jest zapewne zakodowany, a to już wyższa szkoła jazdy. Masz choć wiedzę, w jakim języku został napisany exec? Od tego by trzeba zacząć. W żadnych def'ach tego nie znajdziesz.
07/03/2013 07:50 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,115
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 641
Podziękował: 34204
Podziękowano mu 15606 raz(y)
Post: #6
RE: Koguty z Extreme Trucker 2 do GTS-a [PYTANIE]
melis masz rację to jest zapewne zaszyfrowane w .exe ale ja postaram się znaleźć jakieś info na ten temat i będę próbował to zrobić a nawet jak nic z tego nie wyjdzie to i tak zapewne dowiem się kilku ciekawych informacji na ten temat.
Ogólnie tego modu nie chcę robić byle zrobić mod i koniec ale przede wszystkim po to aby poszerzyć swoją wiedzę z tego zakresu i być może nauczyć się kilku ciekawych rzeczy.

Co do odpowiedniej wiedzy to mam zamiar poznać coś nowego z zakresu modyfikacji do gier. Osobiście wolę patrzeć na tą grę trochę szerzej niż przez pryzmat dobrej mapki, modelu pojazdu czy też skinu. Uważam że idąc w takim kierunku mogę otworzyć sobie nowe możliwości które będę mógł wykorzystywać podczas tworzenia modów a sama wiedza najlepiej przyswaja się w praktyce. Jak mawiają "Chcieć to móc" i myślę, że jak się będzie do czegoś sumiennie dążyć to można osiągnąć niemalże każdy założony cel.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09/03/2013 04:32 PM przez Michal_Z_gno.)
09/03/2013 04:24 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
matadrox Offline
Vip
***
ViP

Skąd:
Liczba postów: 162
Dołączył: 16/11/2011
Reputacja: 9
Podziękował: 115
Podziękowano mu 54 raz(y)
Post: #7
RE: Koguty z Extreme Trucker 2 do GTS-a [PYTANIE]
Michal_Z_gno oczywiście, że to bardzo dobry pomysł, by grzebać we wnętrznościach i przy okazji zdobywać pewną wiedzę. Jak najbardziej dobrze kombinujesz. Fajnie było by, gdbyś na bieżąco pisał w tym - lub osobnym - temacie, na temat tego co zrozumiałeś lub odkryłeś. Przyda się to także innym. Ja swoją uwagę wciąż skupiam na Haulin'ie. Przedewszystkim dlatego, że moim priorytetem jest fizyka silnika, a akurat haulin, ma jej szczątkowy zarys. Brakuje tego właśnie w nowszych odsłonach. Jednak myślę, że jeśli dobrze to przedstawić SCS'owi, będa oni wstanie szybciej, podjąć odpowiednie prace. Wystarczy że exe, dostanie możliwość korzystania ze skryptów, tak jak teraz odczytuje działania np Zmodelera.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10/03/2013 11:34 PM przez matadrox.)
10/03/2013 11:33 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,115
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 641
Podziękował: 34204
Podziękowano mu 15606 raz(y)
Post: #8
RE: Koguty z Extreme Trucker 2 do GTS-a [PYTANIE]
Osobny temat z postępem prac być może założę ale dopiero jak uda mi się zrobić jakiś postęp. Aktualnie mam jeszcze dużo pracy tu na forum a modem wolę zająć się dopiero jak tutaj wszystko w miarę ogarnę.

Samo zrobienie takiego modu zapewne wymaga "rozebrania" dwóch plików .exe (z ET2 i z GTS-a), następnie porównanie ich i odszukanie funkcji klawiszy. Później myślę, że zostanie już tylko "zabawa" z dopisaniem klawisza do GTS-a oraz być może będzie trzeba pokombinować z Flarą (odpowiedzialną za światło kogutów).

Co do przedstawiania takich pomysłów SCS to raczej oni nie będą tym zainteresowani ponieważ teraz skupiają się głównie na ETS 2. Można powiedzieć, że 18WoS:haulin czy 18WoS:ET2 nie są dla nich już wielkim źródłem dochodów (jak krótko po premierze) i nie opłaca im się za bardzo angażować pracowników w takie projekty które w efekcie i tak nie przyniosą zysków. Należy pamiętać, że SCS to przede wszystkim firma licząca na zyski a nie robiąca coś za darmo - dzisiaj robią ETS2 a jak temat się przeje to zajmą się czymś innym co przyniesie dochód.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
11/03/2013 10:39 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
matadrox Offline
Vip
***
ViP

Skąd:
Liczba postów: 162
Dołączył: 16/11/2011
Reputacja: 9
Podziękował: 115
Podziękowano mu 54 raz(y)
Post: #9
RE: Koguty z Extreme Trucker 2 do GTS-a [PYTANIE]
Ale mi nie chodziło o to, aby skupiali się ponownie na Haulin, a o to że chcę ich zainteresować pomysłem, stworzenia fizyki silnika. Aby móc to zrobić, należy mieć jakiś punkt zaczepienia w postaci wiedzy na przykład. Jak Ty sobie wyobrażasz to "rozebranie" plików exe? Bez znajmości assemblera, c++ itp, nie wspominając o pracy jaką trzeba włożyć w złamianie szyfrowania - takowe zapewniam, zostało użyte - cały pomysł bierze w łeb. Nawet po z dekodowaniu programu, czeka Cię szukanie odpowiednich wartości po tysiącach stron, a biorąc pod uwagę, że trzy np słowa są rozrzucone po 30stu stronach, to chyba zdajesz sobię sprawę, z powagi sytuacji? Tak sprawa się ma, bez posiadania, kodu źródłowego. Kolejna rzecz, to to, że czesto minimalna choć zmiana, wymaga przepisania całego kodu od zera. Dlatego w mym odczuciu, lepiej zebrać podstawowe informacje, dokładnie je zweryfikować, i przedstawić pomysł bezpośrednio do studia, aby na przyszłość, można było liczyć na to, iż symulator ciężarówki będzię faktycznie symulatorem.
11/03/2013 07:17 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,115
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 641
Podziękował: 34204
Podziękowano mu 15606 raz(y)
Post: #10
RE: Koguty z Extreme Trucker 2 do GTS-a [PYTANIE]
Co do SCS-u moim zdaniem oni nie mają raczej zamiaru zajmować się tego typu pomysłami - było tak w przypadku ETS2 gdzie gracze wysyłali swoje pomysły a studio i tak ich nie zrealizowało (niektóre były ciekawe i niezbyt trudne w wykonaniu).

Same zabezpieczenia myślę, że nie powinny być jakieś bardzo skomplikowane ponieważ SCS dopiero od SDTS zajęło się tą kwestią tak na poważnie.
Jest już kilka wydanych modów do GTS-a bazujących na pliku .exe - na przykład mod na wyłączenie snu i jeżeli byłaby to jakaś "czarna magia dla nielicznych" to raczej nikomu by się nie chciało w to bawić dla tak mało istotnego modu (sen można zmniejszać w save).
Osobiście znam trochę C++ a reszty chętnie się przy okazji nauczę.

Ps. Samym modem mam zamiar się bawić w wolnej chwili i nie chcę tego robić na siłę - uda się to będzie fajnie a jak się nie uda też nie będę płakał z tego powodu.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
11/03/2013 09:47 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [PYTANIE] Czy można przywróć starszą wersję GTS-a Kierman007 11 7,656 26/07/2014 10:17 AM
Ostatni post: Kierman007

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa